Framtidens hund? (konstprojekt)
Hej!
Jag håller för tillfället på med ett konstprojekt om sönderavlingen på våra husdjur och skulle behöva lite hjälp!
Det är ju känt att vissa färger/teckningar/pälslängder/huvudformer/kroppstyper osv är orsaken bakom en del hälsoproblem hos våra hundar, och att "utvecklingen" fortsätter att gå "framåt".
- Vilka skulle du säga är de 3 mest "hälsovådliga" ffärger/teckningar/pälslängder/huvudformer/kroppstyper osv just nu? Varför?
- Hur kommer framtidens sönderavlade undar se ut tror du? Vilka hälsoproblem tror du att de kommer dras med?
Länka gärna om du har relevanta sidor med information/bilder 
Tack på förhand!
den värsta sönderavlingen nu är vell alla kortnosade raser såsom mops, fralla, sharpei etc. Att avla på en hund som redan har för trånga luftvägar är inte sönderavling det är djurplågeri!
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!
Angående framtidens hund tänker jag mer "den perfekta sällskapshunden" som tar liten plats, behöver ytterst lite aktivering (och inte klagar särskilt mycket om den inte får det), inte skäller, inte jagar… Antagligen en tjock, deprimerad liten vovve. Typ prydnadshunden fast levande - bonzaidog!
Om du inte vill gå så långt så: småhundar med för korta nosar och fel kroppsform för att föda ungar, "utställningslinjer" på brukshundar och molosser.. Du vet felbyggda för arbete, alldeles för mycket lös hud (och exem och grejer mellan skinnflikarna).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Precis min tanke #2
**MVH Cerrolyn