Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikett: utställning
Läst 4281 ggr
Naiz
0

Stora stockholm 2010

Undrar om det är nån som ska ställa ut sin hund på stora sthlm i år? :)

Yessica
0

Yes, jag ska ställa min ena hund. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Cerrolyn
0

Verken kan eller vill inte. Dels för långt och dels så gillar jag inte utställningar och dels så är han krypt.

**MVH Cerrolyn

tsset
0

Funderar på det… nu när jag äntligen har en hund som kan gå bra resultatsmässigt känns det ju lite mer motiverande att ställa ;) Får se hur långt vi kommit träningsmässigt tills dess!

[Jemla]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm, vilken helg är det i år? Robin ska säkert ställas där, antingen med mig eller sin uppfödare. Är det nån agility i år? Isf ska jag väl jag & Felix dit och rocka loss! Cool

(En misslyckad men ganska häftig bild från 2008!)

Naiz
0

#2. Ja nej om du inte gillar utställningar är det nog inte så stor mening att åka dit ^^

#3. Vad är det för ras på hunden? Ja det är mkt roligare att ställa en hund man vet har nån chans :) Har haft turen att bara ställa hundar som gått bra :p (hjälper bekanta med att ställa deras hundar när dom inte kan/har många anmälda)

[Ebfotograf]
0

Jag ska inte ställa men jag kanske ska dit med någon vän som kanske ska ställa Aussie och Samojed ;)

Cerrolyn
0

Men utställningar är ett bra ställe att handla hundsaker på.Oskyldig

**MVH Cerrolyn

tsset
0

#5 Nu har jag en tollare som ser ut som han ska både enligt rasstandard och de flesta domares tycke mig veterligen(han avviker iaf inte extremt från det domarna gillar på utställningarna). Har sen tidigare en labbe av jaktvariant och domarna är ju inte allt för förtjusta i dom så jag har inte riktigt varit sugen på att ställa honom heller… även om vi faktiskt fått BIR på en inoff. Skrattande Ska ställas off. nån gång, med enda målet att ha kul!

Mulla
0

Beroende på om de är bra väglag och att de inte krockar med nått annat så åker jag! Och isåfall så ställer jag min Aussie hane! Skrattande

[Malin3033]
0

Jag ska dit och shoppa ;) tyvärr blir det ju ingen agility i år….

Sedan att dem har bytt helg tycker jag är katastrofalt!

[Jemla]
0

What, ingen agility?? Och bytt helg? Vad är detta? Förvånad Hmm, får nog sätta mig och kolla…

Oj, helgen precis innan jul… Är det nån som vet varför det inte blir nån agility i år? Rynkar på näsan Förut brukade de ju ha både inoff och int… Förra året var det ju bara klass 3 och nu är vi är i klass 3 är det inget alls… Varför? Snyft! Rynkar på näsan

[Empisen]
0

Jag ska garanterat dit och kolla, åker dit varje år så varför missa denna gång? Flört

[Malin3033]
0

#11 Verkar som om HUNDxx krymper och krymper, förra året var det ju en hall mindre än det brukar. Och då är det ju helt idiotiskt (förlåt..) att välja helgen innan jul - för vilka dyker upp då?

Anledningen till att agilityn inte dyker upp har något med kostnaderna att göra.. kommer inte riktigt ihåg. Sedan är vi agilityfolk helt enkelt inte prioriterade! vilket är otroligt synd, det är ju agilityn som bidrar till underhållningen på HUNDxx.

[Malin3033]
0

Läste ett mail jag hade ang. agilityn under stockholmsmässan. Vi är helt enkelt bortprioriterade. Och gissningsvis som jag nämnde ovan har det med kostnader att göra. Om det blir färre hallar så är väl det "viktigaste" att utställningen får plats.

Tur att man ska till MyDog, det verkar vara ett arrangemang som bara växer ovh växer istället för krymper!

Naiz
0

#4, Det är den 18-19e december i år.

#7, absolut det finns massa skoj :) Men om man inte gillar utställningar så är det ju inte så kul o vara där..

#14 Tyvärr är det väl så.. Ökar ett evenemang så minskar ett annat. Samma sak att dom tagit bort utställningen på öland, tycker jag är synd för det är så fint där :p

Jag tycker det är bra att dom bytt helg, för jag jobbar inte helgen det är i år ^^

SitaL
0

Vi kommer att ställa då! :)

tezzla
0

vi ställer inte iår, men jag ska nog dit hela söndagen och kika med vänner =)

Hannasjessie
0

kanske ska hänga med och kolla, har aldrig varit där :)

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

Yessica
0

Jag hörde att anledningen till att dom tog bort en hall förra året var för att det var färre hundar anmälda så den extra hallen behövdes inte. Anledningen var att Finland hade sin stora titel-utställning samtidigt. Så alla som kunde och ville åkte väl dit istället.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Naiz
0

#18 gör det! det är riktigt skoj att bara gå runt och kolla på alla hundar och uppträdanden :)

tezzla
0

#18 det tycker jag du ska göra, kolla på lite russlar och besöka montern med jack russel klubben som finns på plats =)

Junction
0

Jag ska åka dit med båda mina hundar, så jag blir där hela helgen. Har en Grand Danois tik (unghund) och en Mops (junior) och raserna går olika dagar, därav får vi vara där hela helgen :)

Mopsen ska debutera i juniorklass, så det blir väldigt spännande!

[sheltietjej]
0

Jag ska vara där båda dagarna och ställa en Aussie på söndagen Glad

Sophie&Segra
0

Jag ska va där båda dagarna, dock inte ställa.. Utan stå i Schäfermontern med min pärla :')

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Naiz
0

Lycka till alla som ska ställa!! :)

Jag ska bara dit och titta. Ev hjälpa syrran som ska ställa sin russkiy toy. Sen ska jag bara gå runt och njuta av alla fina hundar och kolla på montrarna :)

[EffiIndraRimboFrezia]
0

Jag ska dit och kolla båda dagarna, brukar alltid vara där en dag men i år blir det båda :D

Nikkis
0

Jag ska dit och ställa Frallan på Söndag, men kommer vara där båda dagarna som vanligt. =)

Mickvor
0

jag ska dit och tävla i AFC-finalen med Rut, samt funktionära lite båda dagarna för SHUs räkning :)

tsset
0

Det blir inget ställande i år, men ska strosa omkring halva lördagen :)

Workingdog
0

Det blir inget ställande för oss i år. Då det var en svensk domare. Men ska dit med en kompis och kolla runt hela söndagen :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus