Annons:
Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 2137 ggr
Ella Fischer
1/11/18, 7:07 PM

Min hund håller inte kvar apportblocket i munnen, tips?

Hej! Jag har försökt lära min Chinese Crested att apportera apportbocket till tävlingslydnad, men det går sådär :/ Han tar upp apportbocket och går några steg, sedan släpper han ner det och gör om samma sak igen. Jag vet; ovan hund, ”precis” börjat träna lydnad (jag har ”tränat” lydnad med honom i en månad eller två, men han höll på med lite lydnad förut med min mamma för 6 år sedan, när han var 2 år), det är framsteg. Men det går väldigt sakta och undrar om någon, som tränar lydnad, skulle kunna ge mig tips på hur man kan få honom att hålla i den mer än vad han gör 🙈 Det kan vara att han tycker den är lite tung också, så jag ska köpa en lite mindre för att träna med 😇

Annons:
Tokryck
1/31/18, 11:12 AM
#1

Vad gör han om du använder något annat, en slang en pinne eller liknande. Hur har du belönat? Har du belönat för bättre och bättre hållande, längre och längre stund? Han behöver nog motiveras mer till varför han ska bära den längre. Han förstår nog inte riktigt. Koncentrera dig på att han ska kunna hålla längre när han är stilla till en början. Då blir det lättare för dig att belöna för längre och längre stunder då han håller. När du börjar träna rörelse, ha hunden nära och backa när han tagit den. Belöna så han lyckas hålla den längre och längre.

Upp till toppen
Annons: