Annons:
Etikettagility
Läst 3917 ggr
rrrrrrr. rrrrr
2015-08-11 20:00

Pinne

Hej ! Jag bara undrar varför man fortsätter tävla i en klass när man tagit tre pinnar det finns dom som forsätter att ta pinne om man nu har något skäl att inte gå upp så se till att få fem fel eller diska er . Jag kan tycka att det är osportsligt att fortsätta tävla i den klassen . Med vänlig hälsning rrrrrrr

Annons:
Ravynsfair
2015-08-11 20:12
#1

Finns de som klassat upp sig lite för fort och kanske inte är redo för en klass högre?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Kaoskaos]
2015-08-13 07:07
#2

Man får väl diplom om man tar 5 pinnar ! Endel är heller inte redo för nästa klass !

Jetaime
2015-08-17 19:59
#3

Man blir uppflyttad efter tre pinnar, om man vill men sen finns det även ett diplom och en titel efter fem pinnar. Eftersom reglerna säger att man får så är det tillåtet att göra som man vill. Själv tycker jag att man borde bara få ett antal starter i klassen efter man fått fem pinnar och blivit uppflyttad. Jag är själv i klass 2 i agility och klass 1 i hopp. Efter fem pinnar i agilityn så kände jag inte att det fanns någon anledning till att vara kvar i ettan trots att jag har pinnar kvar i hoppklassen. Och ville absolut inte 'råka ta någon annans pinne' :)

rrrrrrr. rrrrr
2015-08-19 06:26
#4

Vad är ett diplom värt om man tar  fem pinnar i samma klass när man vet att andra skulle vilja ha denna pinne ? Har man tagit tre pinnar så är det bara att kliva upp i nästa klass det är då man utvecklas . Som det är nu är det bara för man vill synas titta så bra jag och min hund är . Nej ta ert ansvar och gå upp eller diska er om ni måste tävla i samma klass där ni skulle varit uppflyttad .

Jetaime
2015-08-19 07:17
#5

För många är det säkerligen ett stort delmål att få hopp/agilitydiplom och titel. Jag tycker själv att det är en jätterolig ny regel, en liten morot för dom som inte satsar på tex att komma upp i klass tre så fort som möjlig eller kanske tom. SM. Så ja, det är klart det är värt något. Misstänker att du tycker att du borde fått pinne för att folk inte flyttat upp när du tycker att dom borde det, med tanke på hur du skriver…, men då för du väl se till att du och din hund blir bättre och kan slå dessa och få dina pinnar? 😊

[Kaoskaos]
2015-08-21 18:40
#6

Sen platsar inte vissa hundar i klass 2 ! Du får väl träna så du kan slå hundarna ^^

Annons:
Joyous
2015-08-22 18:35
#7

Varför lägga så mycket energi på något som du inte kan påverka? Det enda du ska fokusera på är dig själv och din hund, det är vad ni gör som räknas och ni blir varken bättre eller sämre pga någon annans prestation! Jag har full förståelse för de som med hänsyn till sin hund vill köra på ett tag till för att hinna bygga upp rutin och självförtroende innan man tar nästa steg och jag tror att det är ytterst få som stannar kvar bara för att få stila, de flesta vill trots allt klättra i klasserna. Men om detta lilla antal stör dig, försök att se det som deras egen förlust. Det är dem som inte utmanar sig själva och sin hund och där med inte utvecklas. Fokusera på din egen prestation! Om det är ett väldigt stort problem (något som jag i så fall har missat totalt), kunde kanske en lämplig lösning vara att efter ett visst antal pinnar kan man inte ta fler, utan pinnen går vidare till den som placerade sig under? Frågan är om den pinnen käns lika bra som den som man får när man faktiskt är bäst? :)

rrrrrrr. rrrrr
2015-08-23 11:11
#8

Se det osportsliga i det hela tycker ni det är värt ett diplom i klass ett möjligtvis för ett barn ! Hörde i Hässleholm igår att det var en som hade nio pinnar i klass ett hopp tycker ni det är rätt förbaskat fegt att inte gå upp i klass två .

Jaxination
2015-10-20 16:02
#9

Sen är de ju kanske lite så att tänk om man tar sina 3 pinnar på 3 raka tävlingar`? Hunden kanske inte fått tävlingsvana eller hunnit träna svårigheter ännu för att man kanske inte räknat med att ta pinnarna så snabbt? Jag flyttade upp mig direkt, så fanns inte diplom, men nu kommer vi inte ens runt en bana utan tidfel i klass 2, de är inte så roligt heller..

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Upp till toppen
Annons: