Annons:
Etikettpresentation
Läst 1579 ggr
IngridSvensson
2015-06-04 20:45

Presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi är nya här på siten och tänkte presentera oss lite. Jag har en norsk lundehund som heter Eyvind och vi har gjort lite tävlingsdebuter nu i vår. Vi håller på med rallylydnad och vår tävlingsdebut är på lördag. Sedan tävlar vi i rallymix men det är ingen officiell sport. Annars gör vi prov i viltspår också. Vi har nyligen blivit godkänd på anlagsprovet och ska snart göra ett prov i öppenklass. Utöver det tränar vi agilty här hemma på skoj och har anmält oss till en tävling i augusti för att se hur det går. Men vi kör på rally och viltspår, det är våra grejer. Målet är att han ska bli SVCH innan snön lägger sig och RLD N ev RLD F känns som realistiska mål för oss innan årsskiftet. Varför vi satsar på titlar är för att jag vill att min hund ska vinna årets aktivaste lundehund, en tävling som sls anordnar. Det var allt från oss!


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Nervöst Skall
2015-06-06 16:34
#1

Åh en lundehund! Jag är så nyfiken på dom, verkar vara underbara hundar :D Grattis till godkänt anlagsprov! Hoppas på att fixa det med min hane den här säsongen också. Och lycka till på dagens tävling, som säkert redan har varit xD Ser fram emot att följa er ^^

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

IngridSvensson
2015-06-06 18:59
#2

Vad kul! De är lite speciella. Det är de faktiskt :D Tack ska du ha! Det är ju så roligt. Det fixar ni nog. :) Diskade oss då det inte alls gick bra! Nosen i backen och det var roligast för han idag. Nu vet vi vad vi behöver träna på iaf! Tack :D


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Nervöst Skall
2015-06-06 23:22
#3

Jag känner mig väldigt säker på att han kommer klara av det! :D Synd med tävlingen men det är bra lärdom att se hur han kan reagera och bete sig i den miljön. Vi är följer med kompisar på lydnads tävlingar för att just "lära" oss miljön, så får jag se hur han reagerar och vad som funkar för att han ska kunna lyckas^^

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

IngridSvensson
2015-06-07 00:14
#4

Någon gång ska det nog gå ;) ja det är ju jättebra! Vi ska ta oss iväg till bhk nu i sommar och träna och träna på gräsplan. Det är bra träning för voffsarna! :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Nervöst Skall
2015-06-07 00:18
#5

Det där med tävling är en hel vetenskap, gäller att ha koll på vad som passar bäst för just din hund. Ska den vänta i bilen? Tröttas ut lite innan? Inte träna samma dag osv

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

IngridSvensson
2015-06-07 15:59
#6

Jo verkligen! Har nog inte lärt känna min hund helt när det gäller tävling! Får pröva oss fram. ^^


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Upp till toppen
Annons: