Annons:
Etikettövrigt
Läst 1755 ggr
Lexie82
5/17/15, 11:43 PM

Kul träning hemma?

Jag har nyligen tagit över en goldenhane på 2,5 år. Jag skulle vilja ha lite tips på roliga aktiviteter som jag kan göra med honom utan att gå en kurs (för det har jag inte råd med). Jag tänker främst på agility-liknande grejer som man kanske kan göra på en lekplats.

Jag vill gärna ha tips på övningar, men också på hur jag får hunden att förstå vad jag vill att han ska göra. Om jag till exempel vill att han ska gå balansgång på en sån där låg, lång bänk som finns på lekplatser, hur får jag honom att förstå det?

Annons:
AnneN
5/22/15, 1:17 AM
#1

Låter som att det är hundparkour du vill prova på http://hundparkour.ifokus.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Allanboysen]
6/18/15, 6:30 PM
#2

Du kan köra inkallning, för att se hur bra hunden lyssnar på dig innan du kör agility. Sätta hunden på ett ställa, be den vänta och gå därifrån, medans du upprepar vänta. Sedan kallar du på hunden, kommer den direkt mot dig så belönar du den med godis. Egna byggda hinder, (träpinne och några klossar, agility hinder finns billigt på ex. blocket), du kan leta reda på raka pinnar att trycka ned i marken, va kreativ. :)

Lexie82
6/21/15, 10:02 AM
#3

Jag har agilitygrejer redan. Jag har en tunnel, hopphinder och "slalompinnar". Mitt problem är hur jag ska komma igång och få hunden att förstå vad jag vill att han ska göra.

#1 Jag är med i den sidan, men tycker att det inte finns några "tutorials" där.

Upp till toppen
Annons: