Annons:
Etikettrallylydnad
Läst 4847 ggr
Marieangelica
2014-08-24 12:28

Komma igång, hur?

Hej! Jag planerar att börja träna RLD med min 6 månaders valp men har lite frågor innan. :) 

- Hur gammal var din hund när du började träna?

- Tränade du på egen hand eller gick du kurs?

-Tips på bra hemsidor som säljer skyltar + skylthållare (funderar på att beställa nybörjarkitet: http://tassashop.se/shop/product/nyborjarpaketet-a4-format?tm=&sm=rallylydnad/rallylydnadspaket/a4-paket

Annons:
IngaTrnqvist
2014-08-25 23:22
#1

Min var vuxen (4 år) när vi började, men jag tror man kan börja ganska tidigt, de får ju tävla från 10 mån. De första klasserna har inte så krävande moment. Dock hade jag inte börjat med hopp över hinder (fortsättningsklass och uppåt) allt för tidigt.

Jag själv gick ingen kurs innan jag började tävla, men gick på drop-in-träningar. Men det kan nog vara bra att gå kurs så att man lär sig sporten mer. 

Jag skrev själv ut skyltar som jag ska laminera när jag får tid, sedan funderar jag på att göra egna skylthållare av kompostgaller. Om man vill köpa färdigt är det väl just Tassashop som brukar rekommenderas, har ingen egen erfarenhet av dem.

Lotta61
2017-02-13 12:28
#2

www.brukshunden.com Kan du ladda ner skyltarna gratis. Även dom nya för i år.

Tokryck
2017-03-31 07:42
#3

Oavsett vilken hundsport du tränar så är det tycker jag alltid viktigt att börja med grunderna tidigt. Följsamhet, lek, koncentration, passivitet. Bara det att leka fram att du är den roligaste i världen är ju bra att börja med tidigt. Det är mer viktigt än själva momenten och en förutsättning för att momenten och framtida tävlingar ska funka.

Upp till toppen
Annons: