Annons:
Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 1318 ggr
emeliagranstrom
7/13/14, 9:57 PM

Tävla eller inte tävla?

Jag har tävlat 2 ggr med min grabb i LK1, en inofficiell och en officiell, på båda tävlingarna har vi fått ett 2:a pris på 150 respektive 151,5p där fotgåendet har varit vår poängnedplockare.. 

Ni har vi tränat lite och det börjar kännas bättre. Såg att i augusti så är det ett lydnadsprov i Skellefteå vilket inte är så långt ifrån där jag bor. 

Funderar på att anmäla oss till den tävlingen men är det dumt att tävla om man kanske inte är redo?

Annons:
amadeusdolls
7/14/14, 9:45 AM
#1

Dina poäng är fina så jag tycker att du fortsätter tävla och träna mellan gångerna på finslipning i fotgåendet..ett som de är så kommer de och ni får mer rutin på just linförigheten. Du vet vad du gjorde senast o du vet vad du ska göra till nästa gång för att få de bättre poäng i de momentet :-) De är många som har problem i just linförigheten så du är inte ensam :-)

Lycka till :-)

emeliagranstrom
7/14/14, 10:42 AM
Ruzicka
7/14/14, 10:51 PM
#3

Jag förstår dina funderingar TS, jag har själv samma dilemma. Vi debuterar nu nästa vecka (iofs bara inoff, men ändå) och jag känner mig VERKLIGEN inte redo. Men jag bestämde mig för att strunta i det. Vad gör det egentligen om det går dåligt? Det är jättebra träning oavsett hur det går. Dessutom så är ett andrapris inte dåligt alls! Jag passade på att kika in på er blogg och såg poängen som ju är jättefina! Det är klart ni skall tävla i augusti, om ni tränar ett par gånger innan dess så kanske du hinner bli av med ett par DK:n och bättra på linförigheten en poäng och så får du ju ditt förstapris då. 🙂 Jag håller tummarna för er! 👍

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

emeliagranstrom
7/15/14, 11:11 AM
#4

#3 Tack så mycket!! Vilken härlig peppning ni är! :)

Upp till toppen
Annons: