Annons:
Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 1531 ggr
amadeusdolls
6/14/14, 2:47 PM

Ok nu har vi gjort vår Officiella lydnadsdebut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liten tävling för att börja träna in rutinen och idag gick de bra trots nerver som jag försökte hålla i styr o de gick 🤪

Lydnadsklass 1 sju startande och jag hade startnr 2

Platsliggning 10

Tandvisning 7

Linförighet 7 sent sitt tränger

Läggande 7 pos seg bak

Inkallning 9 dk sitt ( mitt eget fel)

Ställande 7.5 steg

Apportering 8 tugg

Hopp över hinder 9.5

Helhet 9

Summa 167.5 p en andra placering 👍

Mycket nöjd med vår prestation idag 🤪

Annons:
Wenniz
6/14/14, 2:50 PM
#1

Grattis! :D

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
emeliagranstrom
6/15/14, 12:56 PM
#2

Åh va kul, Grattis! :D

amadeusdolls
6/18/14, 10:54 PM
#3

Idag kom klubben ut med höstens kurser och jupp vi snodde en plats i tävlingslydnad, ska bli skoj :-)

Nikkis
6/24/14, 1:31 PM
#4

Grattis, vad kul med ett första pris och uppflytt. var det debuten?

amadeusdolls
6/25/14, 8:58 AM
#5

#4 Hej Nikkis 🙂

Tack 🙂

Ja det var de med denna hunden och vi har varit på väg länge men strukit oss pga mest tävlingsnerver eller annat som inte känts bra den dagen man skulle tävlat men till slut så ;-) Skam den som ger sig o bättre sent än aldrig 🥵

Som de ser ut nu så verkar de vara en bra period o balans i samspelet men snart kommer ett löp så får se hur vi tacklar de denna gången 😛

amadeusdolls
6/26/14, 6:17 AM
#6

Gomorn alla pigga o glada .. 🤪

Ikväll är de dax igen o äntra planen i lydnadsklass 1 🥵😎

Annons:
amadeusdolls
6/27/14, 2:29 PM
#8

# 7

156 poäng o en tredje plac 🙂Jättekul fast vi föll för linförigheten ..ofukuserad o snusig så är nog lite löphormoner på g .. Hon är avfälld o hennes hormoner sätter igång nån vecka innan löp .. vi får se hur de går på söndag på hemmaklubben Får nog ha lite 'längre uppvärmning' inför linförighetsmomentet …sedan tar vi en paus o fortsätter vårt färd i tävlingarnas värld efter löpet igen 😛

amadeusdolls
6/29/14, 8:57 AM
#9

Ingen start för oss då jag är sjuk hemma med feber ..jätte tråkigt men måste lyssna på kroppen ibland oxå 🤮😴😡

amadeusdolls
7/3/14, 11:51 PM
#10

Jihaa  hösten är räddad 🙂

Inga tävlingar före löpet men sen så kör vi på igen 5 st anmälda o betalda 3st lydnad o 2 st appell spår 🤪

Trevlig helg alla

Upp till toppen
Annons: