Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 3983 ggr
Cerrolyn
2014-05-16 12:55

Vad tränar du och din hund just nu?

Berätta för oss vad ni tränar på just nu?

**MVH Cerrolyn

Annons:
Cerrolyn
2014-05-16 12:56
#1

Jag och Ceasar tränar mycket fys och sedan lala vi runt med de olika elitlydnads momenten.

Med Erox så är det fot, inkallning, sitt/ligg stanna och massor med vardagslydnad.

**MVH Cerrolyn

amadeusdolls
2014-05-16 19:11
#2

Jag o Asta filar på lydnadsmoment i lydkl 1 o 2 o nybörjar rallylydnad spår lägre o lite annat smått o gått

Tanken är att hitta en sökgrupp alt patrullhundsgrupp

Jetaime
2014-05-18 12:14
#3

Just nu kör vi nästan bara agility. Sen är det klart vardagslydnad också… Men hoppas på att kunna köra igång vallningen snart med.

IngaTrnqvist
2014-05-18 21:34
#4

Omlärning av slalomen i agility, och så försöker jag få honom att minnas nybörjarskyltarna i rally som han verkar ha glömt helt under uppehållet i vintras.

Wenniz
2014-05-19 22:29
#5

Corinne - Whippet - 4 år

Tränar just nu upp kondition samt bygga på lite muskler. I sportväg tränar vi Agility, Spår, Rally, Lydnad, Freestyle, LC & Whippetrace. Dock försöker vi lägga mest tid på agilityn där vi just nu tränar in sakta in kommandot.

Sheila - Border Collie/Siberian Husky - 8 år

Pensionär som just nu går på rehab efter en operation i ryggen, så just nu försöker vi bygga muskler och kondition. Vi har smått börjat gå tillbaka till spårningen samt att vi har börjat träna Rallymomenten i nybörjarklassen. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Gullan_J
2014-05-24 11:38
#6

Jag och Märta (Parson Russell 4 år) tränar rallylydnad och agility för fullt nu. I rallyn har vi precis debuterat nybörjare och hon lär sig jättefort. Målet är för tillfället att få godkänt/högre än förra gången. I agility ska vi gå fortsättningskurs om en månad så vi tränar för fullt för den. Agility är det roligaste Märta vet så hon lär sig otroligt fort. Dessutom är hon snabb, smidig och modig vilket är måsten i agility. Målet är att komma ut och tävla och bli så bra som möjligt. Med Arrak, Labrador 5,5 månader, får jag mer förväntningar varje dag. Han är ett mirakel rent ut sagt! Har aldrig varit med om en så kontaktsökande och positiv hund. Han går från klarhet till klarhet och förvånar alla tränare lika mycket med sin otroliga vilja att arbeta. Samtidigt som han så glad åt träning och visar sån talang vill jag inte ta ifrån honom valptiden. Han måste ju få vara valp också och inte lydnadshund 24/7. Jag är rädd att han ledsnar på träning om det blir för intensivt nu i så ung ålder. Men jag försöker lägga upp träningen på ett sätt som gör att han utvecklas och stimuleras utan att bli överaktiverad och less på träning. Vi siktar på att tävla i lydnad och rapport samt rallylydnad. I lydnaden vill jag kunna lägga av med vår karriär med att ha startat honom i Elitklass (alltså ett VÄLDIGT långsiktigt mål). Han kan faktiskt redan nästan alla moment i Lydnadsklass 1. I rapporten får vi se hur långt han kan gå, han är ju trots allt ingen brukshund och jag kan tänka mig att han kommer ha sämre fysik för rapport än hans motståndare brukshundarna. Men vi vill alla fall starta appellklass och träna på våran nivå. Rally vill jag tävla som komplement till lydnaden. Då kan jag ju ha med både han och Märta på samma tävlingar och det är ju alltid kul att ha meriter på hundarna. I samband med Agility- och Lydnads SM i Sollefteå så tänkte vi ställa ut honom på utställningen där. Dock tror jag att han aldrig kommer bli någon utställningshund om han fortsätter växa åt det håll han växer åt nu. Långa ben och smal överkropp men den kroppen är ju en klar fördel jämfört med korvkropp och 2 dm kortare ben.

-Bättre ökänd än okänd

Annons:
Viccan92
2014-05-27 15:43
#7

Heelwork och rallylydnad med taxen Jason.

Med collien Bambi så tränar vi inte bara lite basic nu då vi bara haft honom ett par månader

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ruzicka
2014-05-27 23:34
#8

Med Nelson är jag snart färdig med alla grundfärdigheter till lydnaden så det är dags att börja länka ihop momenten nu. Vi lägger mest fokus just nu på läggande och ställande under gång, platsliggning och fritt följ. Vårt HtM-program kommer in på ett hörn också ibland.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Turast
2014-05-30 22:36
#9

Håller mest på med lydnad med Jamie nu, just nu tränar vi platsliggning och det går super :) 
Vi har även tränat in 2 kommandon jag ska använda i agilityn, "hopp" och "framåt" :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[vattenhunden]
2015-07-01 02:26
#10

Tränar min tik i rallylydnad & freestyle på hobbynivå. Samt sök av föremål & personsök. Samt apportering på land & i vatten. Kör även drag med skidor & barmarksdrag med cykel.

Wenniz
2015-07-01 08:36
#11

Träningen går framåt för mig och Corinne, nu har vi åkt ut på någon liten träningstävling här å där så nu har vi börjat träna som tusan!

Rallylydnad - Inget hunden direkt behöver träna på utan mer matte, matte glömmer skyltar lite då och då men Corinne gör alltid sitt bästa och gör i alltid rätt om matte gör rätt 😃

Agility - Slalom och platta tunneln, slalomet har börjat lossnat nu de senaste träningarna vilket känns skönt, vi har börjat få till ett självständigt slalom och hon har även börjat ta slalomingångarna riktigt snyggt! Dock måste vi träna om platten för hon vägrar springa in i den efter ett x-antal kraschar.

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Nervöst Skall
2015-07-01 13:51
#12

Lydnad och viltspår tränas hos oss. Börjar bli väldigt sugen på rallylydnad också måste jag säga!

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Mutal
2015-07-01 22:32
#13

Just nu under sommaren kör vi bara lydnad och rallylydnad, men när jag kommer tillbaka till skolan kör vi igång med agility igen ^^ Ibland får hon även ett personspår. Nu för tiden badar vi ofta också och ska börja träna vattenapportering ^^ Hon har inte varit intresserad av att hämta från vatten innan, men vi får se ^^

Annons:
[.Victoria.]
2015-07-08 21:16
#14

Vi tränar slalom och säcktunneln

Cixx
2015-07-26 23:50
#15

Vi tränar hundkapplöpning och Lure coursing och just nu är det mest att ta ett helt varv då det några gånger blivit missförstånd med harförare och min hund som gjort att hon vänt och sprungit tillbaka av olika orsaker. Längtar efter nästa träning :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Turast
2015-07-27 01:21
#16

tränar sitt och inkallning med valpen och inget med vuxna hunden just nu, bara lite lydnad för att hålla det uppe :) När vi kommer hem igen blir det nosework för storhunden <3 Ska försöka få någon att vara figge i personsök för honom också haha :P

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
2015-07-27 07:47
#17

Agility. Specifikt just nu… Kontakfälten - det är en färskvara, så det vill man inte tappa. Sen självklart min handling…Att inte tjuvstarta osv. Sitt framför, i rallylydnad, för det är tydligen väldigt svårt. Lite trick, skäms, korsa tassarna, halta, spela död bla. En del är gamla och en del nya. Men vi behövde uppdatera oss lite då det var ett tag sen vi körde trick. Snabba ställande, läggande och sättanden - utan att tappa motivationen.

LouiseKW
2015-07-27 11:10
#18

Vi tränar just nu på momentet att backa. Vi ska börja på rallylydnad till hösten.

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Majken!
2015-07-28 17:07
#19

Nästan bara sök, transporter, tomskick, stiglydnad. Hoppas det ger resultat på kommande tävlingar.

Mutal
2015-07-29 09:20
#20

Just nu kör vi lydnad och rallylydnad samt följsamhet med handen, alltså att visa vart hon ska. Hoppas det ger resultat sen när vi ska på agility inoff på Söderköpings BK (som börjar nästa vecka…det får bli lite träningstävling för oss så får vi se hur det går ^^

(Vi har inte tillgång till agilityhinder fören 17/8 då skolan börjar för ettorna igen ^^)

Annons:
LuLeLo
2015-07-30 20:08
#21

Ställande, börjar få till ett ok ställande i lydnaden.
Spår, fokuserar mycket på vinklar och att gå i spårkärnan.
Platsliggning, utökar tiden.
Ingångar.
Svängar i fritt följ.

Tass Josephine

ViktoriaL
2015-08-03 12:46
#22

Eftersom vi just nu tävlar aktivt i lydnad och rallylydnad så tränar vi mest de grenarna just nu. Vi tränar för  att bli mer säkra på alla moment och vi har även börjat träna in lydnadsmomenten för klass 2. Där det svåraste är sändande med ställande så det tränar vi lite extra på.

Har även börjat kika lite på sennendraget och skaffat en passande vagn. Men eftersom Bonny fortfarande är lite för ung så har vi bara börjat lite försiktigt med grunderna utan att använda vagn än så länge.. Blir mest att lära in nya kommandon, t,ex höger, vänster, framåt, spring, långsamt osv, och att hon ska kunna göra det när jag går bakom henne istället för bredvid! :)

Turast
2015-08-05 16:36
#23

Valpen - ligg, och socialträning, ljudträning, miljöträning och att åka bur i bilen (iiiiiinte kul tycker hon ;) )

Storhunden - inget speciellt just nu förutom lydnad och lite fys

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Wenniz
2015-08-08 11:21
#24

Båda vovvarna tränar Nosework just nu, perfekt för både valpen och den skadade hunden, så hjärnan även får hållas igång hos henne också som inte får röra sig så mycket just nu. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Majken!
2015-08-08 15:18
#25

Det hemska framförgåendet, tips om hur man lär in det på fem dagar mottages tacksamt!

RibbonHunters
2015-08-10 17:38
#26

Försöker finslipa Lydnaden i klass 1 o 2 med min Malinois innan vi ger oss ut på tävlingsbanan :)

Joyous
2015-08-22 03:59
#27

Vi satsar på att lära in elitlydnaden just nu! Har just kommit igång med inkallning med ställande och läggande. Delat upp hela momentet och smulat ner varje delmoment till grunder, lättare att se vad som behöver tränas då!

Annons:
Caarla
2015-10-05 13:37
#28

Jag är och träna med världens skönaste träningsgrupp inriktning IPO.

Min tervu tik tränas mot BSL och kanske en svagt IPO1 då hon kan det mest redan av programmet av spåret, lydnaden och skydden men skyddsdelen behövs jobba upp mer på betten.

Min Malinois tik tränas mot IPO utan tveka, hon gör så bra ifrån sig hela tiden.

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Jetaime
2015-10-05 14:01
#29

Agilityn - kontsktfält, kontaktfält, svåra slalomingångar osv. Matte tränar även på att inte vara så jäkla virrig och att komma ihåg banan/övningen. Rally - börjat träna lite inför avancerad (blir dock ingen tävling först nästa år) med högerhandling bla. Lydnad - motivation, belöning. Annars momenten i lk1 och även från dom högre klasserna. Snabbare rörelser tex vid ställande, läggande och sättanden.

Turast
2015-10-05 16:36
#30

valpen tränar apportering ! :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
2015-10-06 09:56
#31

Ingångar, ingångar, ingångar. Suck! Men, igår verkade poletten börja skallra lite, han är påväg att fatta! Vi tränar även halter och lite kedjning, uthållighet i fria följet.

Tass Josephine

Ravynsfair
2015-11-02 12:40
#32

Delmoment i Rallylydnad N. Att jag ska sluta snurra ihop allt. 
Voffe kan alla moment galant men när det blir bana så blir det knas i MITT huvud vilket ger oss ett dåligt resultat. 🤔
Hjärna och kropp kopplar dåligt här, tur att vår tävlingsdebut är planerad sista januari 👍

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

LuLeLo
2015-11-03 12:39
#33

Ingångsträningen har gett resultat! Tack vare tips från en duktig instruktör och mycket träning lyckades vi knipa en 10a på inkallningen på lydnadsdebuten 😃. Fotgåendet var dock inget att skryta om, så fokus nu ligger på att arbeta med uthålligheten i FF med kontakt.

Tass Josephine

JoannaLi
2015-11-18 19:34
#34

Lydnadsträning och sök! 

Spåret har lämnats lite grann, lite väl mycket krångel i mörkret just nu, men söket är desto roligare! Roligast är ju dock när man får tag i fig…. ;)

Annons:
retrieverlove
2015-11-22 19:17
#35

Vi tränar lydnad och vi tränar på moment från 1-elit, vilket är väldigt kul!! 🙂

Joyous
2015-12-04 15:16
#36

Vi tränar på stå-ligg, det går bra nu! https://instagram.com/p/-3vbQBL-OH/

ipopuma
2015-12-17 08:46
#37

Rutskick, apportering, fjärren och fria följer nu med min stora och apportering och energi med min lilla att bara ha go i sig o vara peppad är det vi lägger mest tid på nu

LuLeLo
2015-12-17 09:40
#38

Fjärren. Tragglat i ett halvår, börjar se lite framsteg, kämpar vidare. Snart blir det jullov och då ska vi träna in två tricks vi skjutit upp (utmaning från kompisar). Plus att spåra en del och börja titta på lite spännande lydnadsbitar (typ vittringen, krypet). Heh, hundträning har legat på en lägstanivå den senaste månaden, så nu tar vi igen det!

Tass Josephine

Marieangelica
2015-12-21 06:22
#39

Vi har precis börjat lite smått med Rallylydnad och i "vardagen" tränar vi skvaller. :)

fridarebecka
2016-02-01 13:12
#40

Nosework där vi siktar mot första tävling i år(blir eventuellt redan i Maj), och rallylydnad där vi siktar mot tävling inom okänd framtid 😉

denaesboz
2016-02-21 16:09
#41

Kira och jag tränar rallylydnad i nybörjarklass där vi redan har startat i en inofficiell tävling, bästa gång blir i Bro-Hobo den 9/4 (officiell) 😁 Vecka 12 börjar vi gå kurs i fortsättningsklass. Det vi verkligen kämpar med är kommando "Stanna" som hon av någon anledning inte förstår! >.<

Annons:
Caarla
2016-03-08 04:49
#42

Uppdatering: Har tre belgare som tränas i IPO/BSL

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

OurOzzy
2016-05-08 19:55
#43

Just nu mest lydnad (klass 1), rallylydnad (avancerad o mästarklass moment) samt person och viltspår. Vi är startklara för debut i avancerad klass som får bli i sommar och även öppen klass i viltspår.

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

jenmjao
2016-06-14 23:42
#44

Med min Malle valp på snart 5månader kör jag klossen, sitt, ligg, stå, fotgående utomhus, eller att bara inte dra i kopplet när vi går, Att alla inte vill hälsa fast han vill det försöker jag träna också. Fotposition, komma när man ber om det, och jag har precis gett mig in i stanna!

Jetaime
2016-06-15 09:34
#45

Finslipar på momenten inför Lk1. Även inne och nosar lite på momenten i Lk2, så blir det lite mer variation, att bara köra ettans moment är rätt trist i längden ;)

I agilityn är det just nu väldigt mycket fokus på kontaktfälten!

JoannaLi
2016-06-15 11:24
#46

Fotgående till tusen. Det har äntingen släppt, så nu kör vi! 

Just precis nu tränar vi dock passivitet. Sova i sängen med sele och koppel på.

Joyous
2016-06-15 15:16
#47

Stå, sitt, ligg under gång!

$Emma$
2016-06-15 16:11
#48

Jag och Frami över just vardagslydnad, men till nästa år ska det nog bli agility om det passar honom.

// Emma

Annons:
Upp till toppen
Annons: