Annons:
Etikettutställning
Läst 1898 ggr
amandakack
1/12/13, 9:38 PM

Utställnig med blandras- frågor!

Jag är 14 år gammal och har en blandrashund (border collie, collie, rottweiler, sirbirean husky och flatcoated retriver) som fyller 2 år i april. Jag gillar att träna och hålla på med han, men skulle vilja testa utställning, men jag har ingen som helst aning om hur det går till, och skulle vilja veta i stort sett allt som man behöver veta. Vad ska hunden kunna, vad ska jag kunna? Måste han vara registrerad i skk? Han var väldigt sjuk för ett tag sen, och äter kortison, så han är lite "svullen", är det ett hinder? Veterinärena rakade även magen på han, och håret har inte växt ut, är det ett hinder? Skriv allt ni vet, och tipsa gärna om bra sidor. Tacksam för svar! :) /Amanda

Annons:
Fridaaaa
1/12/13, 9:42 PM
#1

Det är svårt tycker jag att hitta utställningar för blandrashundar:)

http://tavlingshundar.ifokus.se/articles/4d713f88b9cb4622210562e7-att-stalla-ut-sin-blandrashund

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cerrolyn
1/12/13, 10:46 PM
#2

Jag är 100% säker att kortison räknas som doping, hur länge vet jag inte, men det går att ta reda på. Hoppas han bli frisk snart igen.

#1 Länkade till en bra artikel om det. Men jag tror att du får ännu bättre svar inne på Blandraser.ifokus då många där håller på med blandras utställningar.

"Vanlig" utställning kan du inte vara med på då de kräver att hunden har stamtavla och är reggade i skk.

Hoppas allt kommer att gå bra för er och glöm inte att rappotera till oss om hur det går.

Jag kan inte heller undgå att undra om han inte gå bra på lydnad, agility, rallylydnad i och med raserna som är i honom. Hade även varit kul att se en bild på din stjärna.

**MVH Cerrolyn

Fridaaaa
1/12/13, 10:51 PM
#3

#2 Nej det vet jag :) Har ingen blandras, så ska ändå inte ställa ;)
Är Medarbetare dessutom på blandrashundar ^^, Men finns tyvärr inte så många blandrashunduställningr :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

amandakack
1/12/13, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 Jaha vad synd.. Troligtvis kommer han få äta kortison hela livet, då det är det som håller honom vid liv..

Testade lite agility när han var mindre, men bara hinder byggda av två stolar och en pinne, typ. Han är väldigt lättlärd, och kan lära sig tricks på 10 min! Så lydnad kanske är nått för oss?

Tricks han kan är:

- Sitt

- Ligg

- Rulla runt

- Gråt (lägga tassen på nosen)

- Ställa sig på bakbenen

- Puss

- High five

- Bubbla i vatten (med nosen)

- Snurra

- Vacker tass

- Skall

Har säkert glömt nått, men han är väldigt lättlärd iallafall!

#1, Tack så mycket!

amandakack
1/13/13, 1:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Buga kan han också!

[IdaSo]
1/13/13, 8:45 AM
#6

#4 vad söt han är :)

Annons:
Cerrolyn
1/13/13, 12:24 PM
#7

Han är jätte söt.

Nu vet jag inte hur blandis utställningar behandlar doping. Jag är urkass på utställningar och bara varit på 2 st.

**MVH Cerrolyn

Upp till toppen
Annons: