Annons:
Etiketterdraghundsportdraghundar
Läst 3719 ggr
JenniferFahlander
2012-04-27 05:16

Sibirien husky!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag ska snart få hem en liten Sibbe tik som ska heta Texas. :) Den 13 maj kommer hon :D

De vore kul o lära känna några andra folk med samma ras :)

Har ni några sibbar där hemma? :)

O ni som har det. Tränar ni drag med dom? Eller tränar ni en annan sport eller bara har som sällskap?

Ja fundera på o börja med nått helt nytt. :D Haha vette fan om de kommer funka men man kan ju ge det en chans iallafall. :D

Fundera på IPO och Agility med min sibbe. :D

IPO e ja lite osäker på om de e rätt träning för henne men ja gillar o prova på nya saker o vem vet hon kanske blir jätte duktig innom IPO o vinner tävlingar osv. :) Då kanske fler folk upptäcker samma sak o gör så med sina hundar o sen kanske den sporten kommer va känd innom rasen. :D Om ni fattar.. Haha ja e lite knepig men men de får man väll va ibland. :)

o kanske man till och med upptäcker att sibben är mycket bättre en Schäfern o Rottweilern på det ? :D Haha Vad tror ni gott folk? :D

Här kommer en bild på lilla Texas iallafall :) O skicka gärna bild på era hundar också om ni har några. :) Bara kul o se hur många fina hundar de finns i samma ras som min. :)

Annons:
vallhund
2012-04-29 03:28
#1

IPO lär du inte kunna tävla i Sverige iaf. Varför skaffar man sig en slädhund utan att planera att träna/tävla drag?

Du kanske skulle satsa på den/de hundar du har kvar i stället för att skaffa nya?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

JenniferFahlander
2012-04-29 03:31
#2

#1 Ja tränar drag också men inte så mycket. Jag har ingen egen hund,

O ja vill testa ngt nytt för o se om de går o funkar de inte så får ja prova på nått annat. :)

Man kan alltid ge det en chans. :)

vallhund
2012-04-29 03:38
#3

# 2

Vad har hänt med dom hundar du hade?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

JenniferFahlander
2012-04-29 03:47
#4

#3  Schäfern va ja ju tvungen o ge bort pga av att grannarna hade klagat te min soc o sagt att han skulle valpa snart o att han skällde dygnet runt osv, o ja e ju hemma om dagarna o han skäller inte förutom om nån knackar på dörren fast de händer inte ofta.

sen har ja ju en sibirien husky här men han är inte min ja har han på foder o han ska hem om ca 3 månader. Så har ingen just nu som e min egen.

Michaela-N
2012-04-30 16:51
#5

#4 Då är det kanske inte så fiffigt att skaffa en ny hund, utan prata med grannarna och försöka lösa det återstående problemet.

JenniferFahlander
2012-04-30 20:18
#6

#5 ja fick reda på här om dan att ja skulle få tbx Schäfern… Men ja ska ändå flytta snart. :)

Annons:
[Madlene]
2012-05-01 11:13
#7

o sagt att han skulle valpa? ska schäfer hanen valpa?

Och varför ens fråga vad du ska träna din hund om han ska tillbaka om 3 månader?

Obestämd

JenniferFahlander
2012-05-01 17:47
#8

Grannarna påstod att min Schäfer hane skulle valpa o drf fick ja inte ha kvar han.

O den sibben ja har nu ska ju hem om typ 3 månader men sen kommer ju en valp om 2 veckor som ja fick av tjejen som äger Atlas som jag har här hemma nu. O de e med henne ja ska träna.

[Madlene]
2012-05-01 18:37
#9

Förstår fortfarande inte, hur kan en hane valpa?

JenniferFahlander
2012-05-01 18:46
#10

#9 ja du fråga grannarna. de klaga te min soc om att han skulle valpa o drf fick ja inte ha kvar han o de trodde ju så klart inte på mej när ja sa att han inte skulle valpa, Ja sa de te min soc. Men kolla mellan bena då för fan så ser du att han har 2 kulor där ? men han trodde ju så klart ändå inte på mej

[Madlene]
2012-05-01 20:45
#11

Fan vad dom driver med dig måste jag säga, Så du gör dig av med din hund när dom har fel? Så du ska ha två hundar nu när du flyttar istället?

Hanna
2012-05-01 21:50
#12

Men vad katten?? Du hade väl fått dra dit en vet då. Känns jävligt skumt om man tror att en hane ska valpa. Till och med en blind ser ju skillnad. Obestämd

Men lycka till med Siberian Huskyn. Kommer du inte dra släde eller så alls med henne?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

JenniferFahlander
2012-05-01 23:44
#13

#11 Schäfern han som tydligen skulle valpa bor hos en granne men han står fortfarande på min mamma de har han gjort sen ja fick honom för hon har inte orkat ändra.

#12 ja sa te soc när han va här o visa brevet de hade skickat till honom att.. Ska ja ringa veten så får du väll se själv att han inte har valpar eftersom du inte tror på att han har 2 kulor,.

då sa han bara att ja skulle göra mej av med honom..

#12 Jo ja kommer dra med henne men vill träna nått annat med henne också nått som e annorlunda innom rasen :)

Annons:
Hanna
2012-05-01 23:45
#14

#13 Jag hade verkligen inte gett mig om det sa så :O Idiotiskt!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

JenniferFahlander
2012-05-01 23:58
#15

#14 ne men de fattar ingenting. de vet att ja inte har nått o säga till om o allt ja säger e lögn enligt dom..

Upp till toppen
Annons: