Annons:
Etiketterfreestyleheelwork-to-music
Läst 2548 ggr
Ellenfyrkant
10/10/11, 11:17 AM

Komma igång med freestyle

Enda sedan min 4-åriga hund var valp har jag velat tävla i freestyle och aldrig har det blivit av. Jag funderar på att ta mig i kragen och komma igång, hur gör man? Har gjort intresseanmälningar till kurser omkring men intresset har varit för litet så det har aldrig blivit av. Jag kan lära min hund det allra mesta och han är jätteduktig, det är snarare jag som inte vet vad som förväntas av mig och programmet, ekipaget i helhet.

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
Maja2
10/18/11, 10:05 AM
#1

Kolla på youtube, där kan du få inspiration :)  Vissa moment Ska vara med, men i övrigt får man lära in de moves man själv tycker att hunden är extra bra på .

Greenpearl
11/30/11, 4:30 PM
#2

I Freestyle finns inga obligatoriska rörelser därimot finns det i HTM =)

Ellenfyrkant
12/2/11, 2:28 AM
#3

vad tycker ni som tävlar är viktigt att tänka extra på som förare när man sätter ihop ett programm?

Mvh Ellenfyrkant

Greenpearl
12/2/11, 7:05 PM
#4

Det finns så mycket, vilket låt passar dig och din hund tex. Ofta så är programen en "saga/story" det har blivit mer populärt =)kolla runt på yotube så får man mycket ideér =)

Ellenfyrkant
12/3/11, 12:35 PM
#5

#4 Jag har kollat på youtube och IRL också men förstått att tävlingsregler ändrats. Därför undrar jag vad som gäller nu och för att slippa gå en kurs eftersom det är svprt att hitta skulle jag önska mer preciserade svar än "en låt som passar", vad bör jag ta hänsyn till. Fart givetvis. Men mer?

Mvh Ellenfyrkant

Greenpearl
12/4/11, 6:04 PM
#6

Ja det är svårt, som egen företagare och Freestyle instruktör så kostar min tid. Kan tyvärr inte skiva hur mycket som helst och tror heller ingen annan kommer att göra det. Kolla upp reglerna, vart bor du??

Annons:
Ellenfyrkant
12/4/11, 7:43 PM
#7

#6 Har förståelse för det. Bor i närheten av Karlstad. Och har inte hittat någon på klubbarna runt omkring. Pratat med min lokala klubb men intresset är för svalt.

Mvh Ellenfyrkant

Upp till toppen
Annons: