Annons:
Etikettresultat
Läst 1833 ggr
Yessica
2009-11-15 15:14

Lydnadstävling, arg på domaren!

Idag åkte jag och Sting till Solna-Sundbyberg bk, ensama igen. Blev därför ingen film. Det var lydnadstävling och vi jagar sista 1a priset. Tandvisningen var direkt efter platsliggningen = BRA! För då kan man sen gå in med kontakt och köra momenten sen utan att bli avbruten. Språngmarsh var på sista raksträckan under LF och där började Sting busa med kopplet, innan hade hon gått kalasbra! Sen svävade hon ut och vägrade sätta sig när det var heltom där i slutet. Så mycket avdrag där, tyvärr! Annars hade det säkert blivit 7-8p i alla fall. Men det är ju rätt av domaren att dra för det, det är jag inte förvånad för.

Däremot blev jag väldigt chockad när jag fick protokollet när det stog NOLL på apporteringen. Utan kommentar. Jag gick faktiskt fram till domaren när det var färdigt för att fråga varför det blev noll. Anledningen till min förvåning är att hon gjorde som hon alltid gör (tar före kommando och tuggar lite) och det har hon alltid fått minst en 5a på. Han sa att han inte kom ihåg hur det var, då sa jag som det var. Hon tog för tidigt och tuggade. Han sa, men det måste varit något mera då som drog ner det mer. Han visste heller inte varför det inte blivit någon kommentar, han skyllde där på vädret! Vilken inte hindrat att det skrivits på dom andra momenten…. Skrikandes Han har alltså ingen bra koll på varför han gett oss noll, och jag upprepade att vi alltid fått minst 5 annars, och idag var det inget annorlunda direkt. JO, att hon tuggade mindre! Alltså inte lika kraftigt.

den här filmen (vid 4.17) från lydnadstävlingen den 24 juli så ser man inte så tydligt i och för sig. Men kommentaren är ""Tar före kommando, tugg" betyg 5,5, och man ser ju i alla fall hur hon tuggar frenetiskt på apporten. Hela huvudet guppar ju! Men idag tuggade hon mindre och inget annat var väl annorlunda, tar ju tidigt som då. Men ändå får vi noll. Blir så arg! Speciellt när det var så himla nära! 158p fick vi idag, och skulle alltså haft Lp och domaren gett oss en 5a på apporten.

Nog med massa tråkigt! Jag var faktiskt supernöjd när vi gick av planen, hade ju inte sett ett enda betyg. Men känslan var bra och jag var inte stel som en pinne genom och mellan momenten. Flört

Platsliggning: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 5 lek, slarv sätt, går ifrån aning
Läggande: 8,5 framåt (hon gick en aningens före under transportsträckan)
Inkallning: 9,5 tempa avslut
Ställande: 8,5 steg
Apportering: 0
Hopp: 9,5 snett avslut
Helhet: 8
158p och ett andra pris. Plac 6/14

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Annons:
[Malin3033]
2009-11-15 15:32
#1

Dåligt att ge en nolla utan att skriva varför på protokollet, förstår väl om domaren glömmer varför eftersom det kanske är många hundar.men just därför ska man ju skriva!

Cerrolyn
2009-11-15 18:01
#2

Håller med om att det var illa att det inte var någon kommentar. Men fina poäng annas.

**MVH Cerrolyn

Yessica
2009-11-15 18:15
#3

#1 Ja. Okej, om det är HELT säkert varför det blev noll, men inte som nu när hon faktiskt gjorde momentet liksom.

#2 Tack Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[Jemla]
2009-11-15 19:59
#4

Hm, mycket märkligt! Riktigt surt när man inte får veta vad felet är!

Som för mig & Felix i Skutskär när både vi själva och bekanta som står runt banan är säkra på att vi gått felfritt (dvs. har inte sett att domaren visat ngt fel), men när resultatlistan kommer upp står det 5 fel samt även i den manuellt skrivna listan… surt när man hade kommit 2:a annars och fått pinne. Då vill man ju iaf veta vad man gjort för fel eller om något administrativt har blivit fel…

Men men, ni tar det nästa gång! Resten såg ju bra ut! Glad

Yessica
2009-11-15 20:02
#5

#4 Jaa, det var riktigt surt. Vi får hoppas vi håller i det nästa gång också. Vi har haft svårt att göra bra lydnadsresultat två tävlingar i rad. Flört

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

tsset
2009-11-15 22:22
#6

Surt som sagt! Slarv från domaren, nu har jag inte tävlat själv än men när jag tävlar vill jag självklart ha en kommentar om vad som gick fel och hade jag varit domare hade jag självklart kommenterat vad som gick fel. För det går ju inte att hålla allt i huvudet, och det här var ett tydligt exempel.

Fina betyg i övrigt iaf, nästa gång sätter ni det! Se framför dig hur ni sätter allt innan ni kliver på planen så ska det nog gå ska du se :)

Annons:
Yessica
2009-11-15 23:52
#7

#6 Tack så mycket! Glad

Jag har tänkt att mamma får stanna hemma från nästa lydnadstävling också. Jag verkar inte bli lika nervös då. Har nämligen funderat, och kommit fram till att när mamma är med känns det som att vi "måste" få bra poäng för att hon tycker det är rätt tråkigt med lydnaden och känns som att det måste gå bra, hon har ju trots allt offrat sin dag ändå. Men såklart är det bara mina egna fjanterier att vi måste prestera, mamma struntar i resultatet. Flört Så jag känner att det är lättare att slappna av och ha roligt utan mamma. Haha! Känns ju inte så bra. Vid agility funkar det bra med mamma där, då är det så mycket annat. Glad

Så vi får väl se hur bra vi lyckas nästa gång….

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Upp till toppen
Annons: