Annons:
Etikettbruks-lydnad
Läst 2645 ggr
whorra
3/3/10, 9:10 AM

AKUT fodervärd sökes

Nu söker jag en fodervärd till en snäll och trevlig tik på 3år. Blandras mor är rottis och pappa ska enligt utsago vara schäfer men jag tror mer på labrador….

Sacha har jag haft sedn hon var valp skruttis, hon kan bacis grunder i lydnad men vill så mycket mer, älskar att vara till lags så du får gärna vara intresserad och aktiv med träning.

Jag måste tyvärr skaffa fodervärd då hon och en av husets andra tikar inte tål varandra och igår smällde det ordentligt Gråter.

Sacha är uppvuxen med barn, då vi själva har 4 st, barnen är i ålder 9år, 7år, 5år och 3½år, det fungerar bra. barnen kan plocka tugg ben av henne om jag ber ungarna göra det.

Den jag söker bör bo nära oss (max 10 mil härifrån) ska vara hundvan, Sacha ska få vara ensam hund, hon har alltid bott på landet och ska få fortsätta med det.Du ska även vara intresserad av att vara långtids fodervärd, jag kommer inte sälja henne utan vill kunna hälsa på och ha kontakt med både er och hunden, men vill inte att hon ska vandra runt utan du ska ha tänkt efter noga innan du tar kontakt med mig.

Jag har en hemsida där det nog finns foto på henne www.marwins.se

Vi bor utanför Eskilstuna på landet.

Annons:
TinaH
3/3/10, 1:15 PM
#1

Hej

Fodervärd säger du.

Är det lika med att du tänker ta ev. kull på henne med?
Eller varför vill du ha foderavtal?

Är hon yngst/äldst i eran nuvarande flock?
Vad var det dom rök i hop om?

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

whorra
3/3/10, 7:37 PM
#2

Jag vill ha fodervärd då jag inte vill tappa kontrollen på vart hon finns hon ska inte avlas på alls. Tyvärr är det lätt att en hund med dom raserna i som hon har blir en cool grej och det får bara inte hända. Sacha är min bebisoch ska inte vandra runt utan bo hos vettiga folk som vet vad en hund behöver.

Hon är äldst i flocken.

Vi har även 2 Puli tjejer som är ettriga och jobbiga men denna blandras tjej står ut med mycket men nu tröttna hon helt uppenbarligen och tog ett ordentligt låst bett på den äldre av Puli tjejerna och ruska henne (tugga ej)  Puli damen hade tur och fick endast 2 mindre sår ett på vardera öra.

SparklingTindra
3/9/10, 6:41 PM
#3

Är du medveten om att du enligt SKK's regler inte får ta tillbaka en hund du har ute på foder utan att båda parter har enats om det?

Och att hunden efter ett tag går över helt i fodervärdens ägo?

Därför är det inte säkert att du har bättre koll på hunden bara för att den är på foder.

TinaH
3/9/10, 9:43 PM
#4

Det var det jag tänkte på när jag såg detta inlägg med.

Att ett foderavtal betyder INTE att man har all makt på sin hund när den är på foder.

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Upp till toppen
Annons: