Annons:
Etikettresultat
Läst 4278 ggr
Yessica
2010-05-24 15:56

Toppenhärlig lydnadshelg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varning för extremt långt inlägg, hoppas någon orkar läsa.

Vi har haft en superhärlig lydnadshelg jag och Sting. Ja, Pippi fick starta på söndagen, och gjorde vad hon skulle. Så är nöjd med henne också. Men Sting är jag ännu mera nöjd med då det här var det absolut bästa vi presterat på lydnadstävling! Kanske för att jag hade som mål den här helgen att ha KUL på planen alla tre dagar. Skrattande Vilket vi också lyckades med.

Fredag kväll 21/5
Sting tävlade i ettan och allt kändes superbra! Var jättespänd inför prisutdelningen för att få veta vad poängen hamnade på, tittar inte på poängen alls mellan momenten. Jag kände att det borde gå vägen, men det kunde lika gärna hamna precis under 160p. Så riktigt spännande! Dom börjar som vanligt bakifrån, 3e pris och 2a pris tickar på. Sen börjar dom med 1a prisen och jag inser då att vi kommer få vårat LP1 ikväll!! Skrattande Vilket vi också fick såklart. Dom hade inte glömt oss. Flört 169,5p slutade vi på och en 4e placering! Betygen:

Platsliggning: 10p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 8p
Läggande: 8p
Inkallning: 8p
Ställande: 9p
Apportering: 6p
Hopp över hinder: 8p
Helhet: 8,5p
Summa: 169,5p, 1a pris, plac 4 och LP1

Att få en 8a på LF är det bästa vi fått och det kändes så himla bra att det släppt nu på tävling också, att hon faktiskt visar att hon KAN gå fint! Otroligt nöjd med kvällen!

Lördag 22/5
Idag kör jag och Sting ettan, kunde tyvärr inte byta till tvåan då dom hade samling tidigare och jag jobbade först på förmiddagen. Så fick bli ettan idag. Jag "kunde" inte stryka mig heller för det var en liten lagtävling inbakad den här helgen (lör+sön bara) så ville ju vara där för laget. Så när hon av någon anledning fick kortslutning i hjärnan på platsliggningen och reste sig kände jag mig lugn ändå. Vi hade ju redan vårat LP. Vi gick sen in på planen och hade jättekul! Betygen blir ju också därefter då:

Platsliggning: 0p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 9p
Läggande: 8p
Inkallning: 9,5p
Ställande: 9,5p
Apportering: 7p
Hopp över hinder: 9p
Helhet: 10p
Summa: 154p, 2a pris, plac 6

Jag som trodde att en 8a var det bästa vi kunde få på LF, där visade Sting att hon kan gå ÄNNU finare! Helt otroligt att få en 9a på LF! Tänk vilka poäng vi skulle fått om hon legat platsliggningen. Tror inte hon hörde mitt ligg kvar-kommando. Galet att Sting kunde få ihop så fina poäng, och en 10a på helheten!! Skrattande Jag var så himla glad!

**Söndag 23/5
**Pippi startar på fm och Sting vid lunchtid. Vädret är piss! Regn till och från hela fm och vid lunchtid strax innan platsliggning för 2orna. Japp, jag och Sting skulle debutera i 2an för att jag ville inte köra ettan en dag till eftersom det gått så himla bra fred+lörd, kände att jag ville avsluta ettan på det sättet = BÄSTA! Så därför blev det 2an idag. Även om det var osäkert om vi ens skulle starta. Fick avstå platsliggningen då det började åska då. Ingen idé att lägga henne då hon är så åskrädd. Försökte få kontakt med henne men gick inget vidare, hon fick ligga i bilen en stund tillsammans med Pippi som inte brydde sig alls. Så när det slutat åska och det var 3 nr kvar till vårat startnr (nr17, sist som tur var) så fick jag jobba järnet för att få fart på henne! Men det lyckades vi kom till start!

Först Pippis betyg, hon skötte sig bra! Avstår platsliggningen med henne då hon inte orkar ligga så länge innan det blir för tråkigt. Hahaha! Men vi ska verkligen träna träna nu, för hon kan momenten, och om man plussar på platsliggningsbetyg så får vi 1a pris. Hmm!

Platsliggning: 0p
Tandvisning: 9p
Linförighet: 7,5p
Läggande: 8p
Inkallning: 8,5p
Ställande: 7p
Apportering: 5p
Hopp över hinder: 10p
Helhet: 8p
Summa: 134,5p, 3e pris, plac 12

Sen har vi då Sting, debut i 2an efter ett åskväder där hon blev jättelåg. Obestämd Fick upp motivationen på henne och gick in på planen. Vi hade aldrig kört igenom en hel tvåa då jag trodde att vi skulle vara kvar i ettan länge till. Haha! Inte hade vi tränat så jättemycket på momenten. Men vi har nosat lite på alla. Så vi testar helt enkelt. Såhär blev betygen:

Platsliggning: 0p
Fritt följ: 7,5p
Läggande: 8,5p
Inkallning m. ställande: 6p
Rutan: 0p
Apportering: 5p
Fritt hopp över hinder: 8p
Fjärren: 9p
Helhet: 10p
Summa: 97p, 0 pris, plac 14

Vi fick en 10a på helheten idag med! I en debut! Förvånad Skrattande Poäng på allt vi gjorde utom rutan, jag är nöjd med den debuten! Med tanke på åska och allt annat. Nu blir det finslipning på momenten och lära in rutan mera! Det blir nämligen 70p bort vid nolla på rutan och plats. Hade räckt med 10p på platsliggning och 8a på rutan så hade vi haft 161p! Så jag tror absolut inte det här ska bli omöjligt!

Ojoj vilken helg! Kan inte förstå hur bra det gått, att vi fått Lp och att vi till och med startat 2an! Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Annons:
Cerrolyn
2010-05-24 20:44
#1

Ja, jag orkade läsa allt.

WOW stort SUPER GRATTIS verkligen, det här har du/ni gjort riktigt bra.

Men hur gick det med laget? och filmade ni inte?

**MVH Cerrolyn

Yessica
2010-05-25 00:17
#2

#1 Kul att någon läst allt och kommenterat! Skrattande Tack tack! Känns jättebra att ha det gjort! Tvåan känns rolig.

Laget kom 4a Glad Nej, blev tyvärr inga filmer på Sting i helgen. Men det blev filmat på Pippi på söndagen. Här: http://www.youtube.com/watch?v=x3A3-bdys1k

Trodde inte det var något värt att filma på Stings debut i tvåan. Haha! Men hade varit kul att ha, men men. Så är det. Vi får filma nästa gång. Glad Ibland blir det som det blir. Hade varit grymt kul att ha film på den här helgen. Men ja… Nu är det gjort. Haha!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[Jemla]
2010-05-25 01:18
#3

Jättegrattis, superskoj ju! Nu är det bara att tuta och köra i tvåan! Skrattande

Cerrolyn
2010-05-25 16:55
#4

#2

Såg toppen ut.

**MVH Cerrolyn

Yessica
2010-05-26 11:51
#5

#3 TACK! Ja, känns jättekul! Dessutom med tanke på att det verkar kunna gå vägen om vi bara finslipar lite och tävlar utan åska så vi kan lägga platsliggning! Skrattande Är jättepeppad!

#4 Tack! Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

tsset
2010-05-27 18:56
#6

Jättebra jobbat, stort grattis!

Annons:
Yessica
2010-05-27 22:16
#7

#6 Tack!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Upp till toppen
Annons: