Rallylydnad?
Har en kort fråga. För att köra Rallylydnad, måste hunden kunna gå lös eller funkar det att köra i koppel också? Tänkte om det fanns moment där det krävs att hunden är lös? Blivit intresserad av det och skulle vilja prova på hobby nivå men inte tävla. Men vår hund kan inte vara lös (jaktinstinkter).
I nybörjarklass (den första) ska hunden vara kopplad med ett slakt koppel. Men i de andra klasserna är det okopplad hund som gäller.
**MVH Cerrolyn
Vad bra. Finns det någonstans alla moment står med för nybörjar nivå så man kan skriva ut egna skyltar?
Tror denna sidan har det du söker: http://www.rallylydnad.biz/
**MVH Cerrolyn
#3 Tack!
Några skyltar fatta jag då inte tex
"läggande under gång"
"Spiral höger"
"sidosteg till höger"
"normalt tempo"
och så de där
"sitt framför vänster/höger ingång…" ??
Jag är helt ny på rallylydnad så det blir lite frågetecken.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gick in på youtube och sökte på rallylydnad läggande under gång och fick fram denna. Går säkert att söka fram de andra också.
**MVH Cerrolyn
Här har du massa info om rallylydnad. Men mitt tips är ändå gå en kurs så får du reda på allt samt hjälp med träningen.
#6 Nja, håller mig till draghundklubben, de har dock inga kurser om rallylydnad. ;) Ska väll inte vara så svårt att träna rallylydnad på egen hand för lydnad kan hon ju redan. ;)
Nej men har du ev en tanke på tävling så finns det lite regler man måste kunna. Men visst kan man läsa sej till det oxå. Rallylydnad är en jättebra aktivering för hunden o man får en annan kontakt med den.
#8 Skrev i #0 "men inte tävla". ;)
Såg det när jag läste igenom igen…¨
Det drar igång en rally lydnad kurs nu på gävle bk beroende på vart du bor som du skulle kunna anmäla dig till :D de är ja och en till tjej som håller i den :D
#11 Jag har ca 60 mil till Gävle så jag måste nog tacka nej. ;)
oj hahah ja då förstår ja att de blir långt XD
Jag är väldig intresserade av det det här. Hör av er.