TĂ€vlingshundar iFokus

TĂ€vlingshundar

Etikett: presentation
LĂ€st 1171 ggr
[typellisch]
2013-04-15 09:47
0

Presentation :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten presentation om mig och min Kinesiska Nakenhund Molly 🙂

Jag heter Ellen och Àr 23 Är och har min Molly pÄ snart 9 mÄnader. En livlig, energifull, glad och snÀll liten tös.

Har pÄ senaste tid insett att lÄnga promenader och lite hjÀrngympa inte direkt rÀcker för Molly utan jag har nog insett att hon vill ha lite mer och jag har sjÀlv kÀnt att jag vill ta henne till en ny nivÄ och inte bara ha henne som en sÀllskapshund.
Det Àr roligt hur man Àndras, nÀr jag köpte henne var hundsport inte alls nÄgot som intresserade mig men ju mer jag ''gav mig in i hundvÀrlden'' desto mer intresse fick jag att bli mer aktiv med henne.

Är inne pĂ„ lydnad men osĂ€ker om hon skulle uppskatta att ligga i blött grĂ€s en kall morgon nĂ€r det Ă€r dags för tĂ€vling? Nakenhund som hon Ă€r.
Annars funkar agility kanon med Nakenhundarna men jag vet inte om mitt intresse ligger Ă„t det hĂ„llet direkt đŸ€” SĂ„ mĂ„ste klura pĂ„ det och testa mig fram kanske.
Molly Àr ju en evighetsmaskin som Àlskar att springa och har enorm uthÄllighet. Agility vore perfekt för henne inser jag ju.. fast jag sjÀlv Àr mer intresserad av lydnad men ja, det skulle inte uppskattas av henne i vissa lÀgen.

Om nĂ„gon hĂ€r har tips och idĂ©er sĂ„ vore det roligt. Ni mĂ€rker nog att jag har en hel del att fundera pĂ„ 😉

Cerrolyn
2013-04-15 11:18
0

Hej och vÀlkommen.

Vad jag hade gjort i ditt fall Àr:

Börja med lydnaden och agility. Din glÀdje kommer att snittas över till henne och hennes glÀdje till dig.

**MVH Cerrolyn

[typellisch]
2013-04-15 11:23
0

#1 Tack tack 🙂

Ja, idag nÀr vÀdret ÀndÄ Àr trÄkigt ska jag börja lite smÄtt med mer lydnad sÄ att sÀga. Sen se vart det leder..