Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikett: övrigt
Läst 1070 ggr
[Murvel]
0

Hur förvarar ni alla tillbehör?

Hur förvarar ni hundens alla tillbehör som koppel, halsband, leksaker, koner, apporter, vittringsapporter med mera? Har ni något särskilt praktiskt system?

Mvh

Kelin
0

En byrå från Ikea, funkar super. Då hittar man oftast det man behöver! Dock har man mer än man tror när allt hamnar på samma ställe ;) Pälsvården ligger i en ryktlåda för hästar som står vid trimbordet. Drömmen är väl en garderob med lådor och krokar. Har en tendens att köpa en massa hundprylar :)

[Murvel]
0

#1. Jag har inte ens hund än, och jag har redan fyllt en låda med grejer. Och snart blir det en till för jag var inne på canis webbshop igår.. ehum. 😞

Men nu kan allt läggas i en enda hög, vilket det ju inte kommer att göra sen. Har du, eller någon annan, några tips på HUR ni sorterar allt? 

Koppel/selar/halsband - hänger de på krokar eller ligger i låda eller någon annan smart idé? 

Fodertunna - vilken storlek på behållare och vad för slags behållare?

Apport, spårlina med mera…. hm jag behöver nog också köpa en förvaringsmöbel som får bli bara hundens :P

Ja överlag söker jag lite praktiska tips!

Kelin
0

Hoppas du hänger med i mitt något sånär luddiga inlägg ;) kan ta kort på nått speciellt imorgon om du vill :) Vardagsgrejerna ligger lite huller om buller.. Men jackor ligger i en låda, koppel snurrar jag som grimskaft om dem är i nylon, skinnkoppel hänger i en garderob. Halsband, selar och promenad bälte har en egen låda där ligger även alla koppel ;) Sen har jag träningssaker i en låda så som targets och klicker färdig skuret godis speciella leksaker och träningsdagbok. Aktiveringsleksaker Leksaker har även dem en egenlåda.. Sedan har vi ett skåp med foder, ben och godis. I köket :3 I en annan låda har vi pappersgrejerna, försäkringar, vacc-intyg, kritiker.. Sedan måste ju priserna du vinner ifall du ska tävla också ha en plats.. Hänger dem jag är stolt över på väggen och resten ligger i en låda ;) till de kan du ha kompost galler eller hönsnät :)

Kelin
0

Hinder, koner och andra större saker ligger i ett förråd då de är skrymmande

[RMSLiners]
0

Dragutrustningen befinner sig på två ställen. Linor, selar, krokar, dragbälte mm hänger på väggen i klädkammaren. Skrida, cykel, däck mm står ute i förrådet. Koppel och täcken hänger i hallen på en egen klädhängare. Dummies, leksaker, spårlina mm ligger i skåpet ovanför kylskåpet. Karda, klosax mm ligger i en låda i hallen. Hundschampoot är i badrummet.

lisinda
0

har koppel, halsband, lina, sånt som man har ute eller när man promenerar. det finns i hallen i en korg. leksakerna ligger i en låda där hundarna får gå och hämta det dom vill leka med. Sen så ber man dom lägga tillbaka leksaken där ^^

träningssaker och godis finns i en annan speciell hundlåda under sänger. men lite trim saker

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Cerrolyn
0

I en leksaks back och lite här och där. 😃

**MVH Cerrolyn

Workingdog
0

har en låda där spårsele + lina ligger, och även apportbockar, spårapporter och koner. Sedan koppel osv hänger antingen på krokar vid ytterdörren eller på dörrhandtaget. 
Täcken hänger under vinterhalvåret över innedörren så de är lätta att komma åt, resten av året får dom ligga i klädkammaren 😃

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus