Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketter: lydnadtävlingslydnad
Läst 1264 ggr
Cerrolyn
4

Taggad hund eller vad?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ceasar blev lite väl taggad idag, fick inte allt på film, men lite syns… Haha tror att gubben vill sätta igång och träna på allvar igen. Skrattande

**MVH Cerrolyn

joheck
0

Haha vilken sötnos <3 Hur långt har ni kommit inom lydnaden?

Cerrolyn
0

Vi har ett 2a pris i eliten. Men då han har lite ont i ryggen så vill jag inte tävla honom mer. Hopp med metallen har koeff 3 = 30p så det kostar för mycket att hoppa över det.

**MVH Cerrolyn

joheck
1

Vad synd, men väldigt imponerande att ni tog er till eliten i alla fall!Skrattande

Cerrolyn
0

Tack.

**MVH Cerrolyn

[Timantis]
1

Vill du tävla Cerrolyn så prova på rallylydnaden. Min  avlagda lydnadshund älskar det o är som en ny hund nu. Inte alls så låg som hon var i lydnaden pga mej då mina nerver var på utsidan.

Cerrolyn
0

Har testat, och jag tycker lite si och så och Ceasar ser ut att undra "När f*n ska vi träna riktigt och inte detta tramset." Det märks tydligt att han märker av att jag "flamsar" mer i rrl och därför gör han samma sak. Jag tar det inte på allvar, så varför ska han?

Jag hade aldrig problem med nerverna, men har man det tror jag det kan vara bra att börja med en lite leksammare gren som rrl innan lydnaden.

**MVH Cerrolyn

[Timantis]
0

Jag hade extremt mycket tankar om rallyn innan jag testade ordentligt o gick en kurs. Det är massor med regler att komma ihåg o inte så jättelätt när man kommer upp i avancerad klass då hunden ska gå på höger sida. Hur lätt är det med en lydnadshund som travat på vänstersidan i en massa år.

Jag tar det heller inte på speciellt mycket allvar o det känner Bella o blir taggad som tusan. Riktigt kul att se henne vara så på tårna som hon är. O bits som tusan när vi tränar då jag belönar hihi. Något hon aldrig gör igentligen då hon är världens snällaste. Men hon blir så taggad o tycker att det är så roligt.

o det är ingen lek det är svårare än man tror.

Cerrolyn
1

Jag vet att det inte är lätt, och några av momenten lägger jag in i vårt ff program. Men det är inget för mig ändå, men jag är med i en rrl-träningsgrupp lite bara för att och då tränar vi det på riktigt. Men tävla - nääää.

**MVH Cerrolyn