Vad kan vi förbättra? Vad är bra?
Vi kommer nog inte tävla men här finns jättemånga duktiga medlemmar. Ge oss lite feedback, tack :)
Så duktig :) kommer bli jätte fina ingångar där. Det du kan göra nu är att börja träna på vänstersvängarna så att du tar ett steg ett kvarts varv runt "klossen" och låter han följa med med bakdelen. Men det brukar ute vara så svårt när han är så säker på vad han ska göra. Efter det kan du ju alltid börja bygga bort klossen! :) Lycka till, det ser super bra ut :)
Ska snart iväg och handla, men ska kolla på detta ikväll.
**MVH Cerrolyn
Kan inget om klickerträning, klossar eller dyl.
**MVH Cerrolyn

Här kommer en följd film från idag
Först vill jag säga att jag är djup av beundran till folk som tränar hundar som inte är lätttränade.
Vill du någoon gång träna lydnad så är mitt tips att räta på dej. Det lilla man ser så tycker jag att du lutar dej framåt. Sen skulle jag kräva fokus på mej o inte på belöningshanden. Den bör även hållas längre ner. Samt att jag skulle börja med att hunden ska följa mej när jag flyttar mej inte när jag flyttat mej.

Jag kan inte berätta om andra taxar men vår tax är lättlärd och älskar lära sig nya saker :)
Nämen, en liten tax! Ser jättebra ut.

Hur går vi vidare?
Det skrev jag ju. Lär honom att han ska svänga såfort du flyttar dej. Ni svänger ihop. sen kan du ta bort klossen så han hittar rätt punkt själv o gör samma sak utan kloss. Klossträning är ju bara för att lära hunden vart den ska vara o vad som förväntas av den. Så bort med klossen.