Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterquizlekar
Läst 1243 ggr
Cerrolyn
0

Quizen - Agilityprov (med hund)

Vad kan du om en av de största publikfriande tävlingarna inom hundsporten?

**MVH Cerrolyn

Workingdog
0

8/10. Hade fel på 1a och sen maxlängden för långhoppet. MEN om hunden stannar framför ett hinder får den ju 5 fel? för en vägran är 5 fel. Så egentligen ger alla svar där 5 fel :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Frida B
0

7/10, men har inte ens ngn hund ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[IdaSo]
0

10/10 och jag har inte ens gått på kurs läst såå mycket om det :o

Michaela-N
0

Först och främst, det heter inte agilityprov Flört

1. Vägran ger fem fel.

2. Det finns inget som heter maxtid, däremot referenstid, och den tiden får man överskrida men det blir som "fel." Men man blir inte diskad, därför hade det också varit ett rätt svar.

3. Däcket har flera namn.

8. Även svarsalternativ 1 är rätt. Dock är det lite otydligt, kontaktfält finns inte på andra hinder än balanshinder.

9. Referenstid är det du kallar för maxtid. Överskrider man den, som sagt, så får man fler fel.

Cerrolyn
0

Enligt reglerna så står det V och inte 5p

Bra gjort

Duktig du är.

Vet att det inte heter agilityprov, men quizen är ju som ett prov = agilityprov. Flört

1. Jag har bara gått efter reglerna, jag har tävlat 3ggr tror jag och kan inget.

2. Maxtid står det i reglerna i ordförklaringen längst bak.

3. Jag har bara hört däcket och aldrig de andra jag nämnde.

8. Exakt och det är just det frågan handlar om.

9. Kopierade från reglerna. (Se 2an).

**MVH Cerrolyn

deleteduser
0

9 rätt, missade på fråga 9 Glad

Lojs
0

10/10 rätt, för min del ser jag bara fel i fråga 1, då vägran översätts till 5 fel i resultatet. =)

//Louise, agilitydomare. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Workingdog
0

#4 det finns både maxtid och referenstid. Referenstiden är den du behöver hålla dig inom för att inte få några tidsfel. Medans maxtiden är den tiden du max får vara inne på banan.

ex om du diskar dig, får du köra klart loppet, men då inom maxtiden, om maxtiden går ut måste du lämna banan :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Cerrolyn
0

Jag litar på dig, men i reglerna står det (V) ovh inget annat, jag fick fundera länge på om det var 5 de menade (V=5 med romerska siffror).

**MVH Cerrolyn

Lojs
0

#8 Nej, det stämmer inte riktigt, det är upp till varje tävlingsledare hur länge man får stanna på banan, förr var det väldigt vanligt att man skulle direkt ut från banan utan att köra klart den när man diskade sig, vilket förekommer fortfarande.

Maxtiden är den tiden som gäller för diskning pga tid, den är antingen dubbla referenstiden eller 1.5 gånger referenstiden beroende på vad tävlingsledaren väljer.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Timantis]
0

7/10

riktigt nöjd då jag inte tävlar i det o har ingen aning om några regler men som sagt inte helt tappad ändå.

Lojs
0

#9 I regelboken sidan 18, under rubriken "resultatberäkning" så står det att vägran utgör 5 felpoäng. :)

Medis på akvariefisk.

[RMSLiners]
0

Håller mig nog till draget tror jag, 3 rätt här också. Tungan ute