Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettpresentation
Läst 1643 ggr
nadilda
2012-12-18 09:35
1

Presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har efter att ha varit och "tjuvläst" här ett tag så har valt att bli medlem här.

Jag heter Nadja och är 14 år jag och familjen har alltid velat ha hund men det har inte blivit av föräns denna sommaren pågrund av att vi skulle flytta till Norge i ett år och ville vänta tills efter det. Efter mycket om och men så valde vi rasen lagotto, något vi absolut inte ångrar. Jag älskar att fotografera och ska till våren bli truppgymnastik-tränare. Just äslar alla djur och rider.

Dolly är född den 16 april-2012 så hon är bara en valp, hon är helt galen men älskar att gosa och svansen går av glädje om hon fattar att hon ska få följa med utoch hitta på något kul. Hon är extremt lätt lärd!

Jag vill testa allt med henne, haha! Har alltid varit facinerad av agility och såfort hon blivit tillräckligt gammal ska vi gå kurs och börja träna det. Men sedan har jag börjat träna lite lydnad med henne och hon är så duktig (tycker jag) och verkar tycka att det är jätte kul så jag fastnat för det också. Jag har även börjat lägga person spår att henne, även det älskar hon! Rallylydnad tycker jag verkar galet kul, så det kanske man också kan träna lite?

Hihi, hade även velat träna appotering med henne men tyvärr verkar hon inte riktigt fatta vad det går ut på :(

Så vi får se vad det blir av oss, vi kommer ha kul i allefall!

joheck
2012-12-18 15:37
0

Så trevligt att du hittat hit, välkomen!

Har du några planer på tävling? Inom vilka grenar i sånna fall?

nadilda
2012-12-18 16:10
0

#1 Tack! Skrattande Ja jag planerar att tävla, älskar att tävla! Men vet inte riktigt i vad än, beror på hur det känns och om jag fastnar extra i någon gren eller om det går extra bra i något. Helst tävlar jag ju i flera grenar Oskyldig

Mitt mål är ju att någon gång tävla i SM eller annant stort med hund (kommer nog inte bli Dolly) eftersom jag skadade mig en vecka innan laget tog RM guld och jag vet att jag aldrig får den chansen igen så får jag göra revansch inom hundsport ;)

joheck
2012-12-18 16:13
0

#2 Vad roligt! Ska bli spännande att följa er!

nadilda
2012-12-18 16:16
0

#3 Tack! Skrattande Får hålla er uppdaterade då Flört Första målet blir väll en baskurs vi ska gå nu efter jul, man måste ha gott den och en fortsättning för att få gå agility-kursen.

Cerrolyn
2012-12-18 19:53
0

Va!? Foten i munnen Sitter du och tjuvläser…

Välkommen hit.

Intressant med en lagotto, har sett en på tävlingar och det är en häftig ras.

Mycket härlig bild på henne.

Bor du i norra, mitten eller södra delen av landet?

**MVH Cerrolyn

nadilda
2012-12-18 19:55
0

#5 Jepps Nadja ala Tjuvläs det är jag ;)

Tack! Glad Hon är född till modell, till skillnad ifrån matte som helst befinner sig bakom kameran ;)

Vi är skåningar vi! Skrattande

Cerrolyn
2012-12-18 19:58
0

Hej granne, vi är smålänningar.

**MVH Cerrolyn

nadilda
2012-12-18 20:00
0

#7 Tjena! På fredag blir jag smålänning i en vecka Flört Ska fira jul i Kalmar!

Hihi är dessutom anklagad av mina lärare för att prata småländska, har ju en småländsk mamma ;)

nadilda
2012-12-18 20:02
0

Testade lite agility på brukhundklubben för första gången idag Skrattande Bara nått lågt hopp, men annars lite slalom och lite balanshinder och sånt!