Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettövrigt
Läst 759 ggr
sighni
0

Djurens dag

Djurens Dag har funnits sedan början på 1930-talet ändå finns den inte med i almanackan. Nog är djuren mer värda en dag än kanelbullen? Skriv på och sprid för att få in Djurens Dag i almanackan den 4/10!

Tack för hjälpen.

http://www.change.org/petitions/svenska-almanacksförlagen-ta-med-djurens-dag-den-4-10-i-de-svenska-almanackorna?share_id=wDHybdeyYY&utm_campaign=petition_creator_email&utm_medium=email&utm_source=share_petition

Jetaime
2

För mig är varje dag min djurs dag, sen spelar det ingen roll vad det står i almanakan :)

Cerrolyn
0

Håller med #1

**MVH Cerrolyn

sighni
0

Det är jättebra att ni bryr er om era djur varje dag. Det gör jag också. Det finns dock djur som inte har den turen. Att Djurens dag finns med i almanackan tror jag har stor betydelse för hur vi ser på djuren. Det ger en möjlighet att lyfta fram djurfrågor lite extra.Tänk om Djuren fått all den uppmärksamhet som kanelbullen får i massmedia t.ex. det hade betytt något. Massmedia skriver ingenting om att du och jag sköter våra djur varje dag. De behöver en särskild händelse. Djurens dag kan bli det.Dessutom är djurens dag inget nytt påfund.