Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketttävlingar
Läst 937 ggr
Workingdog
0

Tyresö HU's KM

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår spenderade vi våran dag nere på klubben, för att tävla på KM. Vi hade valt att köra ett litet KM pga större i vår i sammarbete med BK. Så Agility, Handling och Freestyle stod på schemat.

Jag och Tyra var anmälda till Agility och Handling för att köra något mer än agility (eftersom det är KM var alla raser, blandisar som rensar, valp som vuxen välkomna på handlingen)

Agilityn var kanske inte det bästa man kunde göra. Det var 2 kluriga banor. Många diskningar, fel osv.. Vi lyckades vara de enda som kom runt både loppen utan disk i medium och blev där med klubbmästare i Agility medium! Trots att vi inte kört agility sedan maj. Det var äckligt, lerigt, blött, isigt. Så varken förare eller hundar kunde köra till max.

Sedan handlingen. Leriga hundar och leriga förare ;) vi var 4 st, och även här lyckades vi vinna! Från att aldrig någonsin ha kört handling i mitt liv. Aldrig tränat Tyra på att stå på det sättet (har inte sett någon mening då hon ändå aldrig kommer gå att ställa ut ;) ) Men uppbebarligen gick det bra ändå!

En härlig dag med min finaste pärla!

En film på agilityloppet! (tyvärr vet jag inte hur man får en film från facebook, men det borde fungera då gruppen är öppen?)

http://www.facebook.com/photo.php?v=126282457526023

MINA rosetter! säger Tyra

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

joheck
0

KM är det klubbmästerskap då eller?

Stort grattis till dig och Tyra!

Workingdog
0

Aa precis det är Klubbmästerskap :)

Tack!