Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 1293 ggr
Workingdog
0

lydnadsfilm

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag som ALDRIG får till några filmer när vi tränar, lyckades att filma ett litet pass inomhus ;)

Vi kör lite fjärrdirigering och stegförflyttningar. Det är långt ifrån perfekt, men vi är påväg!

Lite synd att man inte fick kvällens träning på film bara. Körde igenom hela LK2 med kommendering inför debuten och hon gick såååå fint min pärla!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

joheck
0

Vad duktiga ni är! En liten fråga bara, varför kör du inte stå också i fjärrdirigeringen?

Workingdog
0

#1 tack!

Av den enkla anledningen att vi inte har kommit dit än ;) Vi har börjat lite lite smått, men just här ville jag fokusera på snabba sättanden och drog därför inte in stå också då det är ett helt eget moment för sig för oss just nu :)

/Mvh Jennifer

joheck
0

#2 Ok, då är jag med. Stå är verkligen ett helvete att träna in har jag märktFlört

Cerrolyn
0

Hade önskat att låten inte var där utan att jag hörde dina kommenderingar.

Stå i fjärren behöver inte vara så svårt, här finns en artikel om hur jag gjorde.

**MVH Cerrolyn

Workingdog
0

#4 låten sattes dit pga att den är filmad på min dator, och ljudet är riktigt efter, vilket gör det väldigt irreterande att titta på filmen då allting utförs flera sekunder innan kommandot kommer (ser det ut som iaf)

Och nej absolut stå är inte jättesvårt heller om man vet hur man vill ha det :), men eftersom vi fortfarande är i början av stå så vill jag inte lägga in det när jag tränar på snabba sättanden, därav att jag inte heller belönar läggandena då det inte är dom det är fokus på just då :)

/Mvh Jennifer

Cerrolyn
0

Aha tackar, använder du handrörelser i fjärren? För i så fall går det ju att vinkla så man ser dem.

Men det såg bra ut så fortsätt.

**MVH Cerrolyn

[Timantis]
0

Ett litet tips till dej är att träna fjärren på en matta. Golvet är för halt vilket syns då din hund halkar/glider o får sätta fötterna rätt igen o dom blir lite slöa då dom kan hasa ner sista biten i ligg. Vilket din hund oxå gör. Skaffa en matta o lägg.

Sen har du sängen bakom själv upplever jag det inte som att hundarna brukar gå bakåt utan tvärt om de går fram. I en kl 2 fjärr brukar det inte vara några problem att ha baken still om man tränar rätt vill säga. Men sängen kanske bara var där just nu när du filmade?

Samt att jag skulle träna mer diskinkta sättanden o lägganden då jag tror du har en hund som kan det. Distinkt pang ner i baken o hopp upp. Men det kan oxå ha med halt golv att göra.

Stegförflyttningarna ser bra ut. Lite sakta utförda men inne o inte klart så helt ok.