Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterquizlekar
Läst 984 ggr
Cerrolyn
2012-10-17 23:09
0

Belöning

Tänkte höra hur just du belönar din hund.

**MVH Cerrolyn

joheck
2012-10-18 23:02
0

Godis: Direkt ur hand, kastar det på marken, kastar det i luften så att hunden får fånga i luften.

Lek: Dragkamp, jaga-lek, kasta iväg leksak.

Beröm: Både röst och klappar.

[Timantis]
2012-10-19 10:48
0

Belönar mkt olika beroende på vilket moment det är o vilken hund.

Bella (golden)  går att belöna med allt. Godis lek o berömm. Hon är i ungefär samma nivå vad jag än belönar med. Visst med godis så blir hon extra på om det är något riktigt gott.  säger jag duktig till henne så flyger hon i taket helt för då vet hon att det troligen kommer en leksak flygande. 6 år o lydnadssvamp

Leva (flat) går i taket för en boll så där är vi lite försiktiga beroende på vad vi tränar. Visserligen får jag till ett bättre fotgående med bollbelöning men det tar tid innan hon sansar sej. Hon är i början av sin lydnadsträning.

Krut ( mudi) funkar bäst med fläta den är den enda han inte tröttnar på. Han är väldigt kräsen vad gäller godisbelöning men med rätt godissort funkar det med. även han är i början av sin lydnadskarriär.

kör både extern belöning o direkt från mej.

Cerrolyn
2012-10-19 12:03
0

Intressant att höra vad ni använder.

Ceasar är sådan att allt funkar och jag tycker att det är så skönt att kunna använda sig av hela belönings fyrklövern.

**MVH Cerrolyn

joheck
2012-10-19 12:10
0

#2 Åh en Mudi så spännande! Du skulle inte kunna bjuda på lite bilder? I en egen tråd då kanske så inte denna blir för ot.

Kan tillägga att den ena hunden endast funkar på godis som belöning, medans den andra uppskattar alla typ av belöning.

[Timantis]
2012-10-19 20:15
1

# 4 har lagt in lite bilder i en egen tråd.