Vad är vilodag för er?
Det är ju lagom med en vilodag i veckan med aktiva hundar, men jag är nyfiken på vad ni gör dom dagarna?
Är det endast korta koppelpromenader? En långpromenad i skogen? Små träningspass inomhus eller skippar ni dom? Eller kör ni vanliga träningpass utomhus fast på hemmaplan?
/Linnéa
För mig är det nog en promenad i lugnt tempo och något enklare klickerpass :-)

På en vilo dag får mina hundar kortare prominder på 2-3 km, och ingen mentalstimulans. Efter en vilodag märker jag på hundarna att de har fått ny energi och är redo för nya saker att ta sig igenom.
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Promenix och skogsklättring.
På en vilodag strosar vi runt i skogen (hundarna lösa) & gör ingenting alls faktiskt. Ibland tar vi oss inte ens ifrån gården.
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
En dag som består enbart av fysisk aktivitet som ex löpning eller springning eller om jag är hlet slut så blir det en skogspromenad och sen ett stopp på mitten då det blir lite bollkastning. Så mer en vilodag av huvudet men inte kroppen.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Inte ett skit gör vi de dagarna, tar enbart promenader och sen sitter vi i soffan och glor på TV. Vilodagar infaller Lördag och Söndag varje vecka.
För mig är det som för #2
Vi går en längre rastningsrunda som blir ca 2-3km, annars gör vi ingenting alls.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Vilodag var en dag då vi inte tränade seriöst. Nu är det bara vilodagar med aktivering.
**MVH Cerrolyn