Bälte vid träning?
Hej alla träningsnarkomaner!
Ni som tränar ofta och mycket, kan ni komma med bollning?
Jag har funderat inför kommande träningar om man inte skulle ta o investera i ett "joggingbälte" eller liknande. Känns som att det kunde vara en bra grej att variera med, så att man får mer o bättre koll på klicker/godis/leksak/annat.
Vad säger folket om detta?
#1, jo, en sån har jag med :) Jag menar mer ett bälte för att fästa koppel i . Ett sånt som dom säljer för folk som är ute o joggar tex :)
typ ett sånt här : http://shop.textalk.se/se/article.php?id=21446&art=11809836
Det beror väl lite på vad man har tänkt att träna? Jag använder mig av hundförarbälte vid persondrag, men skulle inte kunna tänka mig att använda det vid annan typ av träning då jag skulle reta ihjäl mig på att kopplet alltid är ivägen när det hänger rakt/snett ner 
#4 Tack för ditt svar :)
Var iväg och inhandlade ett igår, så får vi väl se ^^
Min tanke var väl att använda det vid "nära träning". Typ basgrejer och kontakt. Då har jag båda händer fria för belöningar o så :P
#5 Vid basträning kan det absolut funka, men har ni andra hundar runt er så tänk på att hålla avstånd. Expanderdelen är förrädisk 
#6 tack för tipset ;) Det är en sådan grej man lätt inte tänker på 
#7 Jag lärde mig det själv då en hund på en promenad vi deltar på en gång i veckan tog ett skutt mot Allvar som lackade ur rejält (och ägaren flög efter som en vante i sitt jädra bälte)
Hade själv inte tänkt på det innan dess då vi dragtränar på skogsvägar där vi möjligtvis råkar på Bambi och Hälge nån gång per år - och de har ju vett nog att hålla behörigt avstånd 
# 8 usch då :/
Ja, vi får väl ta o testa det ordentligt idag, få ett hum om hur långt det blir o så. Kursen börjar imån, bältet får nog följa med i bilen så får vi se om det är lämpligt att prova :)
#9 Kolla med kursledaren om denne tycker att bälte är lämpligt. Det är ju inget man brukar använda sig av på kurs