Hundbur, lösning?
Tjena där ute! Mig har ni inte hört från på snart ett år! Men nu är jag tillbaka!
Det som fortfarande gnager mig i huvudet är vad för hundbur som skulle passa mig. Kan ju börja med att skriva vad jag är ute efter kanske. ;)
Snart är jag 18 år, äntligen körkort! Så man slipper tigga skjuts av mamma och pappa. Kunna åka vart man vill och träna när man vill! Jag kommer låna mamma och pappas bil (V70-00) några år framöver, som det ser ut just nu. De skjutsar ju mig just nu givetvis. Alltså har bilen ganska stort bagage. Mamma och pappa låter mig inte köpa en bur som inte går att ta ur bagaget, eftersom de vill ha tillgång till bagaget vid större resor utan hund.
Jag har just nu en JRT-tik som är 30 cm i mankhöjd, 36 cm när hon sitter ner. Vilket inte alls kräver en bur som tar hela bagaget, eller hur? ;) Hon ska ju inte flyga runt som en vante hade jag tänkt. Men nu är det så att nästa hund troligtvis är på gång. Ännu en JRT.
Jag har funderat på att ha dessa dåliga stålburar, men de skramlar så hemskt och är inte säkra alls!
Jag vet inte om man ska ha hundarna åtskillda eller om de ska sitta tillsammans. För- och nackdelar?
Så det jag letar efter just nu är alltså en bur åt 2 JRTs, alltså behöver den INTE vara en heltäckande bur. Utan vara mer anpassad för deras storlek. Den ska helst kunna gå att ta ur på ett lätt sätt vid behov. Priset får inte heller stiga alls för mycket, eftersom jag hade tänkt att betala det mesta av buren själv. En student på 17 år kan inte betala en bur för 6000:- helt själv. ;)
Jag har mailat denna sida (http://www.hundburar2008.se/) och hörde lite om hur de kunde lösa med bur för 2 jrts. De undrade om jag ville ha den upphöjd så hundarna kunde se ut eller om buren skulle vara på marken i jämnhöjd med baksätet. Allt detta skulle alltså kosta 2000:- med frakt! Ett helt otroligt bra pris tycker jag! Och 1500:- blir det fraktfritt med förskottsbetalning.
Vet ju dock inte om denna bur är så vänlig att bära ur och in?
Behöver er hjälp!
Mvh Hannasjessie. :)