Berger des pyrenées- förmåldsintresse??
Det är svårt att hitta folk som har den här rasen eller som har erfarenhet av den.
Om ni sj inte har svar får ni gära komma med tips på vart jag kan vända mig.
Jag har länge funderat på att skaffa en berger des pyrenées. Jag har träffat flera individer av rasen och tycker det verkar vara roliga hundar att jobba med.
Precis som för andra, så har jag olika egenskaper jag vill ha i rasen alt. föräldradjuren. En egenskap jag vill ha hos min hund är att den ska ha föremålsintresse. Hur vanligt är det hos berger, främst Face Rase? Finns det ett naturligt intresse för det? Är det svårt att hitta indiver som har det? Finns förmålsintresset naturligt eller om jag som tränare måste bygga upp det eftersom?
Tack på förhand!
Jag har haft poil long och jag kan inte säga att det fanns ett brinnande föremåls intresse hos honom men det var roligt att jaga boll och det skulle nog ha gått att få upp intresset mer men vi fick inte riktigt den chansen.
Men sen har jag träffat några berger, speciellt face rase som har kampat med leksak med husse/matte ;) Sen vet jag inte om det var tränat elr ej.

Har en klubb kompis som har en :) Tro dock att han stiker ut en del ifrån mänged, hon sitter från och med i år med i styrelsen för berg klubben. Lännkar henns blogg så du kan läsa skälv och fråg henne om du känner för det :)
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
#2 jag hade combats bror :)

hade? eller menar du har?
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Vi har tyvär tagit bort honom, en lång historia…

Tråking :(
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Ja :(
Jag skrev ett långt svar på TS fråga på AktivHund (med länkar till bra info o till min egen hunds MH), trots att TS varit inloggad sedan dess så har jag inte fått någon respons. TS fick även länk till vårat bargerforum samt till AoH där en del av oss bergerägare häckar, konstigt nog har inga frågor dykt upp där.
Ibland käns det som man kastar pärlor åt svinen när man anstränger sig för att svara.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.