Gör egna agilityhinder, tips?
Hejhej , jag har en rhodesian ridgeback kille. Jag har provat lite agility sådär hemma. Då jag har en liten tunnel och ett vanligt hopphinder. Jag undrar om någon här vet hur man någorlunda enkelt kan bygga/göra hinder hemma? Av saker man har eller så. Kan också vara tips på hur man bygger. Tack ! :-)
/ Frosthsmalin :-) ♥
Väldigt enkelt att bygga egna med lite plankor och sådant, bara fantasin kan sätta gränser. :) Men du kan ju ställa upp trädgårdsstolar och liknande med en kratta eller annan pinne emellan så har du ett bra hinder.
Eller två hinkar och en kratta/sopkvast..
Har en dvärgpudel och när han (och jag) var mindre, han är snart 14 år, så "byggde" jag egen tunnel/ säck med hjälp av buskstöd och ett överkast. Beroende på hur man la filten fick jag en tunnel alt. en säck. Hink/ stol/ sten etc och kratta eller liknande blir hopphinder. Div. blompinnar kan du göra till slalom. Rockring och pinnar kan du göra till däck. Det som är svårare/ krävs lite mer jobb är balanshindren.
Annars är det inte allt för dyrt att köpa "hobbyhinder" på Rusta t.ex.
Här kommer en bild för kunde inte visa den
Klicka här för agilityhinder: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=051035
Hobbyhinder på rusta?? Kunde inte hitta det Kitten86….
Rusta har slutat sälja sina agilityprylar som det verkar. Däremot har MyOne (både butiker och webshop) enkla, billiga plasthinder.
Jag köpte två hopphinder häromdagen och planerar även köpa deras slalompinnar. Vi har inte hunnit provhoppa dem ännu men eftersom jag bor i lägenhet utan bra gård eller liknande att träna på och inte kan åka till klubb eller hall flera dagar i veckan behöver jag något som är lätt att släpa med till någon närliggande gräsmatta och sätta upp och plocka ned. Eftersom det följde med en bra väska och de verkar lätta att montera är jag hittills nöjd :)
De är justerbara längs hela sidopinnarna, alltså från markhöjd till drygt 110 cm.
Ok, tack för tipset!!
Em vad är hemsidan tror jag kommit lite fel här
Visste inte att de hade slutat att sälja dem, vilket en synd då det var bra pris på hinder att träna med hemma…!!
Kommer inte ihåg, vet att jag sett något annat företag sälja likadana hinder. Hoppas att du hittar agilityhinder eller lyckas bygga egna till slut.
Tack för stödet!!