Agilityfolk kika hit!
Tänkte det kunde vara kul att se vart alla era hundar ligger i klasserna :) Hopp och agilityklass :)
Själv har jag inte debuterat officiellt med min hund ännu, ska göra det i sommar och det ska bli så spännande då jag bara har tränat agility sen april! :) Har debuterat inofficiellt den 19 Juni men diska oss i båda loppen.
Så hur går det för era hundar!? :D
Hund: Racystar Canis Hokuspokus "Jessie"
Storlek: Small
Agilityklass: I, 0 pinnar
Hoppklass: I, 0 pinnar
Mvh Hannasjessie. :)

Har inte heller hunnit debuterat officiellt ännu. Men om 2 veckor så gör jag det. Jag har t'vlat i inofficiellt i hoppklass men då diskade vi oss .
Hund: Tyra
Storlek: Medium
Med Sally har jag inte tävlat någon gång. Men vi ska göra våran debut om 2 veckor i agilityklass. Men det blir nog hennes enda tävling då hon fyller 11 i agusti och hon blir för gammal. Men hon ska iaf få vara med på en tävling i hennes liv :)
Hund: Godstaff's Long Tall Sally "Sally"
Har inte tävlat ännu, men ibland så har man inte råd med en tävlingslicens. Men ska köra någon träningstävling och sen kör vi på!
Hund: Diablo
Storlek: Large
2009 var vår första säsong och vi väntar med spänning hur 2010 slutar… men efter 2009 såg det ut så här:
Hund: Mojsans Black Diamond *Ronja*
Storlek: Small (Shetland sheepdog)
Agilityklass 2: 0 pinnar
Hoppklass 2: 0 pinnar
Tävlade första gången för en månad sedan ungefär, och senaste gången igår. Båda tävlingarna Inof. tyvär så inga pinnar har vi plockat ännu. Men det kommer kanske!
Bifogar en film jag klippte ihop: http://www.youtube.com/watch?v=qu6gLZjNy28&feature=player_embedded Ungefär i mitten av filmen ser ni loppen från våran första tävling.
Hund: Valldrevets Aladin "Ben"
Hund: SE VCH Larix Evidence Of Crime "Felix"
Storlek: Large (Engelsk springer spaniel)
Agilityklass 3: 0 sm-pinnar/cert
Hoppklass 2: 1 pinne

Sting debuterade 2008, då var vi nybörjare båda två och hade slalomproblem. Vi kom i mål med en hel del fel oftast, en del diskningar också såklart. Men tror vi fick slalomfel på varje tävling. Fick hjälp med att lära om det och 2009 fick vi en himla fart på pinn-plocket! Nu har hon inte tävlat på länge i och med ryggrehab. Men första helgen i juli ska hon starta igen!
Hund: LP1 Don Fido's Soulsting "Sting"
Storlek: Large (Briard)
Agilityklass 2: 1 pinne
Hoppklass 2: 2 pinnar
Pippi debuterade hösten 2009 18mån och någon vecka gammal. Gjorde tre starter i hoppklass, diskad i alla. Hon har utvecklats enormt från dess och jag tror att när poletten trillar ner hela vägen även på tävling (och att jag lär mig styra henne rätt såklart) så kommer hon börja plocka pinnar snart! Bästa resultat hittills är 10 fel i hoppklass.
Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi"
Agilityklass 1: 0 pinnar
Hoppklass 1: 0 pinnar
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ska på vår första officiella om 1 månad, däremot varit på en del inoff o alltid placerade 1-2 i agility.
Hund: Gimli (Dansk svensk gårdshund)
Agilityklass 1, 0 pinnar
Hoppklass 1, 0 pinnar
Hund: Ronja (shetland sheepdog)
Hoppklass 3: 0 SM pinnar/CERT
------
Hund: Viggo (shetland sheepdog)
Agilityklass 1: 0 pinnar
Mvh Emelie 

vi har varit på 2 officiella tävlingar. första gick de ganska bra på, men andra tävlingen vi var på blev han jätte konstig han tycke de va skit tråkit han nästan skämdes… hemma tycker han det är as kul:P men men… vi har blivit diskad 2 av 5 så vi har kommit runt några gånger iallafall, men med lite fel:P
Hund: Chippen mellan pudel
Agilitylkass 1: 0 pinnar
men nu ät det tävling om 3 veckor så nu äre bara att tagga:P

Sting uppdaterad!
Hund: LP1 Don Fido's Soulsting "Sting"
Agilityklass 2: 2 pinnar
Hoppklass 3: 0 SM-pinnar/cert
Ha en bra dag!

Hund: Woody's Bright Gloria
Agilityklass: I, 2 pinnar
Hoppklass: I, 1 pinne
Hund: Nodstagårdens Dream Girl
Agilityklass: I, 1 pinne
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Vi har inte tävlat än men hoppas på att göra vårt första försök i mitten på september om min axel blir bättre o jag kan komma lite i form. Den tävlingen blir mest på skoj eftersom vi inte kunnat träna på hela sommaren.
Dock har vi varit med på en klubbtävling o slutade 2a av 11 hundar i olika klasser.
Hund: Enok, korsning gårdshund/foxterrier
Agilityklass: 1, 0 pinnar
Hoppklass:1, 0 pinnar
Kanske någon som kan skriva en pinnliga? Som en artikel, så man kans e vart alla ligger. Så kan man uppdatera det allt eftersom! :D

Hund: Shellrick's Zo Happy - Zigge
Mvh Ellenfyrkant

Hund: Chippen (mellan pudel)
Agilityklass: 1, 1 pinne
Hoppklass: 1, 0 pinnar

#13 Jag kan fixa en sån. Det skulle vara roligt. 
Ha en bra dag!
#19 Ja vad kul! :D

Nu är en pinnliga fixad!
Ha en bra dag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och min hund har inte kommit så långt ännu.Förra året så var han löptiksfixerad så då kastrerade vi honom på hösten då blev det ingen mer tävling förrän i mars 2010.Och nu i vår har vi haft en lång paus från agilityn.Men nu ska vi komma långt.
Namn:Zeven
Jack russell terrier bara 3 år gammal
agilityklass 1 ,o pinnar
hoppklass 1 , 0 pinnar
glöm inte att kolla på filmen jag länkar med men stäng av ljudet när ni kolla för det låter illa

#22 Det såg ju jättefint ut!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Hund: Emil (Sheltie)

Tilda, min jaktgolen, har debuterat i agility i år. Hon är bara två år gammal.
Matte är mycket stolt. 
Hund: Tilda
Hoppklass: 2, 0 pinnar
Hon har under våren flyttats upp i Hoppklass 2. Jättekul, under hennes första säsong. Sedan har vi haft sommaruppehåll. Ser fram emot att få tävla snart igen i höst…

#25 Vad kul! Grattis! Ska jag skriva in er på pinnligan? 
Ha en bra dag!

#26 - Tack!
Ja, det får du gärna göra. 

#27 Tillagda. 
Ha en bra dag!
Viggo har plockat hem en pinne i agilityklass 1 ;)
Mvh Emelie 
" 29 Ett stort GRATTIS!!
Hund: Troja
Har än så länge bara deltagit i en inoff tävling men nästa helg blir det en off tävling :)
Felix är sedan september uppe även i hopp 3:an och i lördags debuterade vi!
Min dotter tävlar med våra hundar.
Hund: Anja, golden 8 år
Agilityklass: I, 1 pinne
Hopplass: 2, 0 pinnar
Hund: Mini, Cavalier King Charles, 4 år
Agilityklass, I, 2 pinnar
Hoppklass: 2, 0 pinnar
Sedan ska hon i år också börja tävla Svea som är en Border collie som blir 1½ till sommaren
Hund: Alfons (BC)
Agilityklass: 1,0 pinnar
Hoppklass: 1,0 pinnar
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Hund: Karro (keeshond)
Hund: Lejonluf's Men In Black "River" (Sheltie)
Storlek: Large (ev. medium med nya reglerna)
Agilityklass: I, 0 pinnar - ingen officiell start än.
Hoppklass: I, 0 pinnar - ingen officiell start än.
Jag och River började nybörjarkurs för lite drygt ett år sen, följt av fortsättningskurs under sommaren/sensommaren som blev följt av en helgkurs för Annica Aller. Han är helt underbar, signalkänslig och brinner verkligen för agilityn. Alla runt omkring oss säger att vi måste tävla. Har varit på 3 st träningstävlingar under höstern/ vintern med placeringar topp 5, agilityklass har gått bättre än hoppklass pga att han är så snabb men vi är på god väg! Har tom fått förfrågan om att gå med i ett agilitylag vilket känns jättekul!!
Längtar till våren och sommaren då vi ska ge oss ut på de officiella agilitybanorna
Och hoppas på några pinnar innan säsongen är över…

Hund: Elsa (Sheltie)
Elsa (i vår 3 år) och jag började tävla i somras (2011) och fått ihop en pinne sedan dess iaf. Iår ska vi försöka jaga flera :)
MVH Eva, ägare av sheltien Elsa
Hund: Oscar (jack russell terrier)
Storlek: small
Agilityklass: 3, 1 SM-pinne
Hoppklass: 3, 1 SM-pinne
Min äldsta tävlingshund, fyller snart 7år! han har varit i trean några säsonger nu, men då han bara är 26 cm hög har han tyvärr ingen chans rent tidsmässigt :-( Han har nollat dom flesta lopp förra sommarn men kom sällan mer än 15-20 plats. Den här sommaren blir hans sista säsong med mig som förare, sedan ska min 5-åriga dotter få ta över honom :-D
Hund: Liam (jack russell terrier)
storlek: small
Agilityklass: 3
Hoppklass: 3
Liam fyller snart 4 år och nu i februari tog vi äntligen sista pinnen i klass 2, så om några veckor får han göra dubbel debut i klass 3 :-D Det ska bli riktigt spännande! han är väldigt snabb ochg följsam så han har ju betydligt större chanser att plocka SM-pinnar än Oscar har. Sen skulle det ju vara grymt kul att lyckas få honom till champion :-)
Hund: Hugo (Blandras) Storlek: Small Agilityklass: I, 0 pinnar Hoppklass: I, 0 pinnar
Hund: Diesel, storpudel, hane, fyller 7 i år
Storlek: large
Agilityklass 2: 2 pinnar (suck den sista pinnen är svår….)
Hoppklass 3: inget
Hund: Wesslan, jaktcocker, hane, fyller 3 i år
Storlek: mellan
Hoppklass 2: 2 pinnar
Diesel storpudel… en halvgalen härlig pudel med fart i benen… lite för mycket egen vilja ibland
. Gjort rätt bra ifrån sig ändå med tanke på den konkurrens han har i largeklasserna.
Wesslan jaktcocker.. min svarta lilla duracellkanin. Debuterade i agility mars 2011 och ja det gick det över förväntan bra… hade inte räknat med några direkta resultat men uppflytt till klass 2 och pinnar i hoppklass 2 togs under 2011.
Men det finns mycket att förbättra… så vi tränar på så får vi se hur det går tävlingsåret 2012.
Wesslan prövas även i jakt (fältprov för spaniel) så tiden ska räcka till det också 
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress