Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 2047 ggr
Kickilu
0

Bakdelskontroll

Nu undrar jag om någon här inne kan hjälpa mig vidare i min träning med pall. Har tittat på massor av filmklipp på youtube men finner ej svaret jag söker där.

Hund står mitt emot mig och jag klickar när han flyttar sina bakben. Det är två hundar jag tränar detta med.

Hund nr 1 - Han flyttar sig några gånger åt höger men byter sedan och flyttar vänster. Jag vill ha honom nära mitt vänsterben. Hur kommer jag vidare? Ska jag börja klicka när han bara flyttar höger?

Hund nr 2 -  Inga problem att sätta tassarna på pallen men har lite svårare att förstå att han ska flytta bakdelen. Fungerar ínte att vänta ut honom för då går han ner och provar beteenden utan pallen. Några tips?

Jespersen
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I det här klippet flyttar sig tjejen runt klossen för att locka hunden att flytta efter. Hon tränar bara åt ena hållet vilket nog är det bästa om det nu är bra fotposition du vill åt :)

Har själv inte tränat något med kloss, men efter att ha sett det här klippet tänkte jag att jag skulle börja lite smått med det :)

Kickilu
0

#1 Tack för filmen. Ja jag får nog börja klicka när de bara flyttar sig i "rätt" varv.

Cocos82
0

på canis.se har de en film som beskriver väldigt bra steg för steg hur man gör.

Kickilu
0

#3 Tack då ska jag genast kolla därGlad