Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettövrigt
Läst 3214 ggr
Emaljoh4
0

Vad är ditt mål?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad har du för mål med träningen? Är det att bli Sverigesmästare eller något högre? Eller tränar du bara för skojs sjull? Eller något mitt emellan?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

laekenois
0

Haha jag siktar mot stjärnorna men landar i diket ;) Haha skämt åsido ;) Med Urax är det långsiktiga målet freestylechampion. I agility vill jag också upp i trean, me då krävs det ju att man tävlar jävligt mkt, så får se om det kommer bli möjligt att komma upp dit.

Jag vill ha fått uppflytt i lydnadsklass 2. Och klarat apellen i bruks. =)

Med Benjy vill jag få tre uppflytt i rallylydnad och klara anlagsprovet i viltspår. =)

Mimmi, Benjy & Urax
-Dogs are not my whole life, but they make my life whole-
www.laekenois.wordpress.com

Emaljoh4
0

#1 Okej! Skrattande Lycka till!

Nikkis
0

Mitt mål är att få ett lydnadschampionat på Nero (är halvvägs där!) och helst också starta i högreklass bruks, inom vilken specialgren däremot vet jag ej eftersom vi både spårar och kör rapport.=)

Ronja06
0
  • Viggo:

SVCH, SEAGCH, SEAG(hopp)CH, och så hade det varit kul med INTAGCH (ingen omöjlighet tror jag! Men än är lillen bara racersnabb och ung) ;-)

Därefter hoppas jag kunna tävla lite utomlands också efter att rabiesvaccinationen är klar! DKAGCH, DKSPCH, FINAGCH.

• Ronja:

LP1, SVCH och SM-kvala agility. Hon har tyvärr lite hälsoproblem då och då att stå i. (urkass mage vid stress bla.) så då väljer jag att ta det lugnare med henne bara för att spara henne. Och istället träna utan stress. Visst har jag som drömmål att ta titlarna SEAGCH, SEAG(hopp)CH. Hon tävlar i klass 3 nu, vem vet vem vet… :)

• Yim:

GK vallhund. LP1, LP2, LP3, SLCH, SEAGCH, SEAG(hopp)CH, SVCH

Sedan är det hemskt svårt att säga vad som komma skall med lilla Yim. Han är bara valpen, men jag har drömmar iallafall!

Mvh Emelie Förlägen

Emaljoh4
0

Mycket förkortningar Flört

Vet inte vad allt betyder

Yessica
0

Drömmen vore ju såklart massa fina titlar… Frågan är om man kan uppnå dom? Haha! Men det som vi siktar mot för att ha något mål är i alla fall:

Pippi: LP2, LP3, SLCH, SEAGCH, SEAG(hopp)CH. Ev göra om korningen i höst så hon får titeln KORAD. Kaaanske SVCH om jag får tid till det.

Sting: LP3, SLCH, SEAGCH, SEAG(hopp)CH. Samma sak här, kaanske SVCH om jag får tid över.

Så det är ändå höga mål med tanke på vad jag har för hundar. Men som man brukar säga. Om man siktar högt kanske man kommer någonstans ;) Målet är ju även att kvala till agilitySM med båda någon gång.

#4 Numera kan man även bli hoppchampion i Finland! ;)

#5 Titlarnas förkortningar och betydelse:
SVCH - Svensk Viltspårschampion
SEAGCH - Svensk Agilitychampion
SEAG(hopp)CH - Svensk agility (hopp) champion (dvs champion i hoppklassen)
INTAGCH - Internationell Agilitychampion
DKAGCH - Dansk Agilitychampion
DKSPCH - Dansk Springchampion (dvs champion i hoppklassen i Danmark)
FINAGCH - Finsk Agilitychampion
LP1/LP2/LP3 - Lydnadsprovstitel som jag inte riktigt vet vad den heter utan förkortning. Men det är diplom då man fått tre första pris i respektive klass.
SLCH - Svensk Lydnadschampion

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[Malin3033]
0

#6 Klart ni kommer till SM!

Precis som ni säger - siktar man mot stjärnorna så når man förhoppningsvis trädtopparna. Ronja "köptes" (sen vet man ju aldrig…) som framtida Landslagshund. I dag är hon 4 år, inte ens tävlat i 3:an i agility i 3 månader och har ett CERT. Däremot saknar hon nog farten för att kunna konkurrera på VM.. Men lite championat här och där ska vi nog kunna fixa innan vi skiljer oss åt!

[Jemla]
0

Jag tävlar främst agility för att det är så himla roligt, men självklart kan vi ha lite mål med det!

Jag vart lite chockad när Felix hamnade i trean så får jobba med mig själv att jag ska försöka tro på oss och köra på… Än så länge jobbar vi fortfarande med att få fram känslan av att VI KAN nolla även i trean, men planen är att framöver gå in och verkligen satsa (med risk för disk & andra fel) och våga utmana oss mer istället för att safe-köra! Glad

Ska vi ha nån chans med tiderna så får vi testa olika knep (nån föreslog senap i rumpan på Felix, men tror jag skippar det, höhö), men som drömmål kan vi alltid ha att plocka cert & kvala till SM, sen får vi väl också se vart vi landar! Tungan ute Vore kul att försöka kvala med laget till SM, för att visa att springrar kan! Glad

Robin kommer nog bli snäppet vassare (snabbare & lite smidigare trots att han är större) än "brorsan" så det blir spännande att se hur det går med honom om ett par år när han fått lite rutin! Vi siktar mot trädtopparna! Skrattande

Felix är redan viltspårschampion, jag har så gott som gett upp lydnadstävlandet med honom - han vill visst vara min agilityhund- enbart! Flört För Robins del kommer det utöver agilityn även siktas på ett SE VCH (förhoppningsvis redan till hösten), kanske ett SE U(u)CH och kanske några lydnadsdiplom.

Yessica
0

#7 Jag hoppas! :) Hoppas även kunna kvala med laget till SM! :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Greenpearl
0

Med Lexie är det Freestyle championat jag vill åt, har ännu inte tävlat officiellt ännu men när vi körde inoff så va hon uppfl. klass III Så det är bara att börja om ;) Med lilla Luna som nu är 9 månader är det championat i hopp och agility, och SM =) Sen kanske det blir något i lydnad och freestyle ;)

Michaela-N
0

Vinna en agilitytävling. Simple as that. Inga titlar, jag vill bara vinna. Hehe.

Får en australian shepherd då (=

[Empisen]
0

Vi har inga planer på att tävla ännu, för tillfället tränar vi för det mesta lydnad.. (dock kan jag inte så mycket inom den grenen, så jag behöver läsa på lite).
Sen tränar vi lite sök och spår ibland, har dock aldrig prövat att lägga ett riktigt spår. Men det kommer väl Glad

busbozo
0

Kaj
- SE LCH (kort och gott, sen får vi se vart det bär efter det)

Crazzysazza
0

Lizzy (Amerikansk Cocker spaniel): SVCH, SEAGCH, SEAG(hopp)CH, och gärna ett LP1, Och freestyle champion

Dexter (Dvärgpinscher röd):SEAGCH, SEAG(hopp)CH och freestyle champion

Zid (Bordercollie): Här vill vi komma så högt det bara går i agility och freestyle men han är ju reggad som blandras

Arrac (Dvärgpinscher svart röd): Nya hunden är väll iaf tanken Att han skall ställas ut och få fina resultat och Köra agility.. om han gillar det.

[Malin3033]
0

#11 vad menar du med "får en australian shepherd då"?

Michaela-N
0

#15 Mamma har lovat mig en till hund om det går bra i agility, främst för att jag har en blandras av mindre sort, men även för att jag då visat lite bättre att jag verkligen vill satsa på agilityn.

[Malin3033]
0

#16 okej, lycka till! =)

Letfors
0

Cinco: agilty och hopp 3 (redan i Agility 3) Svagch svag(hopp)ch några sm pinnar skulle inte sitta fel häller FD1 FD2 Vet inte hur långa hon kan gå i Agility då hon inte har bc farten och börjar bli till åren (8) har bara tävlat och tränat i 2,5 år och under den tiden har jag utväklar mig lika mycket som hon. Rut: Agility SM Svagch svag(hopp)ch sevch FD1 FD2 Lp1 Lp1 och försöka att gör något i rallynmed! Hon är änu ung men med hennes insätling kan vi komma långt tror jag! :)

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

HarrietKiara
0

Eftersom jag nu har ett nytt stjärnskott så är det meningen att vi ska ta oss upp till elit i både lydnad och spår. Kommer vi till SM så är det inte något fel i det heller. Tungan ute

Love my Kelpie!

Stormblomma
0

Det är så kul att läsa om hur ambitiösa alla här inne är! :)
Mitt drömmål är att jag och liten skall kunna starta i Lydnads SM i framtiden. Hur det blir med det får vi se. Man jag hoppas kunna nå Championat i vilspår och lydnad i alla fall, kanske även bruks. Starta i IPO och se hur långt man kommer bara. Och så att han skall kunna titulera sig KORAD också :)

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Changrila
0

Min äldsta saluki har nog "gjort sitt" nu, hon får skrota runt hemma och vara glad pensionär :p

Unga dåren.. där ska vi fixa minst LP1, förhoppningsvis tävla agility, kanske prova på viltspår och så hoppas jag att hon ska göra bra ifrån sig på lure coursingen nästa år.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

TeamSydney
0

Vill att Sydney ska komma upp i 3an i ag och hopp, sen AgCH.

Sen LP1 så är jag nöjd. Feestyle och Lydnad håller vi bara på med för att det är skoj inget vi är bra på :)

Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se

Medarbetare Jack Russell Terrier

Youtube Kanalen

Copyright på alla bilder!

Lojs
0

Jag som är ensamstående mor vill inte sätta så höga mål, jag blir bara nere när jag varken har möjlighet att träna eller tävla nog för att nå dem. Så jag sätter mina mål efter hand, är jag i ettan så är målet för tillfället tvåan, är jag i trean så är det att ta sig till SM eller ta cert/championat.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cerrolyn
0

Avsluta våran karriär på ett roligt och possitivt sätt.

**MVH Cerrolyn

Anibaz
0

Vi tränar för att det är roligt men målet är att starta båda i L1, vilket jag planerar att göra i vår. Sen om det går åt helvete så är det så, då har vi iallafall försökt. Men jag tränar inte för tävling utan för att stärka relation mellan mig som förare och mina hundar.

thilda-
0

Jag är bara nöjd om vi överhuvudtaget fixar LP1.. :) Oroar mig mest över platsliggning och ha hundar brevid. eftersom min hane har sån hanhunds aggrisivitet i mot dominanta hanhundar :( men vi tränar dagligen så man ska väl inte måla f*n på väggen hela tiden men :)

Workingdog
0

Med Tyra är det att få LP1 någongång i lydnad. I agility ta några pinnar eller så.

Med Lexi jaa, jag vill ju komma så långt som möjligt, men vill gärna starta L1an innan maj nästa år, om vi inte klarar det tar vi det senare.

Sen har jag som mål att starta brukset nästa år och bli uppflyttade till lägre.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus