Magi
Igår (2/8) var jag på kvällstävling på Knivsta BK för att köra agility. Det var 45 starter i båda klasserna och som vanligt var några av sveriges absolut bästa ekipage på plats. Det var en helt ny domare för mig på plats och i och med att det bara var small/medium kväll så var banorna också anpassade därefter. Egentligen var det väldigt dålig stämning den kvällen, för det var grymt svåra banor, hindrerna stod bokstavligen på varandra och när jag gick första banvandringen för agilityklass 3 så kände jag att detta var ju alldeles för svårt för oss… Alla klagade och gick med inställningen "det går inte"/"vi kan inte" och mycket riktigt så blev de också diskade och skyllde på domaren efter det. Därför hade jag otroligt svårt att ta till mig glädjen av min och ronjas prestationer igår. Det sista jag sa ti min hund innan jag lämnade henne i starten var "nu gör vi det här tillsammans, hinder för hinder, nu jävlar visar vi dem!!" vi var en av 7 ekipage som kom i mål i agilityklass 3 endast 3 som nollade (brukar vara hälften i klass 3) och jag och Ronja hamnade på en tredje plats och tog därför vårt andra CERT, SM-pinne och vi var minsann inte en enda millimeter utanför prispallen!! Inför hopploppet så nollade vi ännu en gång och känslan var på topp. Det var mer flyt i den banan så jag hade inte så höga förväntningar. Vid prisutdelningen visade sig att det endast var jag och Ronja som nollade klassen (2 andra nollade med tidsfel) och vi spöade helt enkelt skiten ur startfältet! Med andra ord blev det VINST, vårt första CERT och ännu en SM-pinne. Med andra ord, efter en helt magisk kväll så saknar jag och Ronja endast en hoppinne nu för att bli klara till SM 2012!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis!!! :)
Åh vad roligt! Känslan måste kännas bra i magen. lycka till! Ni klarar nog det ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ni är så grymma! Har sagt det förut men det kan inte sägas för mycket! <3
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Wow super grattis. Naturligtvis så filmades inte detta heller va? 
**MVH Cerrolyn