Boktips?
Hej
Någon som har något tips på en bra agility bok?
Jag har precis gått nybörjar kurs i agility och har därmed hittat sporten för mig och Juno 
Där hade vi en bok av Anita Axelsson: Klass 1.
Så inte den….
Jag har hört mycket bra om Marie Hanssons böcker, men vilken skulle ni börja med?
Vania och Juno

Jag vill tipsa om en bok som heter Agility right from the start, av Eva bertilsin och Emeile johnson vegh. En bra bok för någon som har perises börjat träna och vill vidare. Lännge kommer man att ha använing för dena boken. Dick är den på engelska kommer någon gånng på svenska. Den är mötte att förstå. Den är övertydlig så det går knabbt att ha svårt att förstå! Helt klart värt ett försök!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Kan hålla med tipset du fick av Letfors. Men den boken kan vara lite tung för en nybörjare. Så invecklat behöver liksom inte agility vara ;)
Veronica Bache's bok är väldigt väldigt bra för den nya agilityhunden och ägaren!
Marie Hansson skriver också helt okej böcker, men de är lite för gamla för dagens agility tycker jag.

Tunng??? Det är inte min uppfatting :) man alla har ju olika. Övertydig tycker jag att manne kan kallna den. Ganska långa typ 300 sidor men med många fina bilder och mycket luft. Den är grunden från ett av den enklaste handlings systemen enligt mig :) Dörrar få vi diskutera någon gånng Malin då vi tycker olika :) väldigt intersant!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
#3 jag ser fram emot en diskussion, i Ulricehamn kanske? :) det jag menar är att en 300 sidor lång bok om ett helt handlingssystem kan vara svårt för en som inte är så insatt. Det lättaste är att lära sig hindren och hur man lär in dem samt grundläggande handling. Börjar man med ett helt system (som för övrigt kanske inte passar en) så kan det bli för mycket med för många krav. Dessutom ser jag gärna att man utforskar sporten ordentligt innan man "bestämmer" sig för att träna efter ett visst system.