Titlar på blandrashund?
Hej,
Kan man vinna en titel i låt oss säga agility om hunden är en blandras?

Nej med blandraser får man inga titlar, det är förbehållet renraserna med stamtavla.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, tack för svaret.
I lydnad kan du ta titlarna LP1, LP2, LP3 och LPElit (dvs. tre förstapris = lydnadsdiplom i respektive klass). I rallylydnad och freestyle vet jag inte, någon annan? Det var väl prat om att införa någon titel för blandraser/oreg. i agility, någon som vet hur det blev med det?
Däremot kan du tävla i alla dessa grenar och även kvala till SM.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Freestyle kan du ta FD1, FD2 och FD3 = Tre tävlingar med uppflyttningspoäng i respektive klass.
Rallylydnad finns det titlar i, men dom kan jag inte såhär på rak arm. Men kolla reglerna, som du bör hitta på SBKs hemsida. :)
Jag vet inte hur det blir med titel i agilityn.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Tji, det kunde man väl? Det finns hundar med tävlingslicens såg jag på hunddata, där finns det en knapp där det står titlar…

Det som blandraser inte kan få är championattitlarna.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#6 Ja, det oroar mig inte, så högt kommer jag inte. Och om jag mot förmodan skulle göra det, har mamma lovat mig en till hund.
#7 Bra sporre att träna & tävla ordentligt!! 
Ang. titlar till agilityn som i sådana fall skulle påminne LP titlarna, så tas beslutet ang. det i juli har jag för mig.
#8 Just precis, haha =D
Har läst på SKK/SBK om vad som kanske ska införas att blandras ska få certifikat på agility. Men nu så kan du inte ta certifikat och Champion på blandraser.
#11 blandraser kommer aldrig kunna få certifikat. Däremot kommer det införas agilitydiplom för krypta hundar och blandraser.
#11 blandraser kommer aldrig kunna få certifikat. Däremot kommer det införas agilitydiplom för krypta hundar och blandraser.
#12 - Jag vet inte helt säkert vad det stod, men det var nog diplom. Det var så länge sedan man läste det.