Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettagility
Läst 3122 ggr
frosth
0

Agility med Lagotto

hej på er, någon som vet om Lagotto romagnolo är bra som agility hund?

AnneN
1

Har en bekant med lagotto, hon används inte till agility, men är pigg, snabb och älskar att jobba med allt möjligt så jag tror absolut att den rasen kan passa till även agility Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lojs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det beror väl på vad man menar med bra, de går jättefint i de lägre klasserna och verkar vara kanon för en nybörjarförare, men jag har inte sett någon vinna i klass 3, vet inte om rasen har någon agilitychampion heller.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

frosth
1

AnneN: Okej vad bra tack! :)

Lojs: Ja då är den perfekt för mig, jag är nybörjare ! :)

[Trojasmatte]
0

På agilitykursen som jag gick i höstas så var det en med lagotto :) Gick hur bra som helst!

[Jemla]
1

Har haft några på kurs och även sett ett par lagotto på tävlingar och de verkar absolut vara pigga och trevliga hundar att köra agility med! Glad Men håller med #2 om att det inte är någon hund som vinner i klass 3, men det beror ju på vad man har för mål.

Jag själv brinner verkligen för agility men tävlar just nu med min tredje & fjärde springer spaniel (ena i klass 3 + lag och den andra har nyss debuterat i klass 1) och har inga som helst planer på att byta ras bara för att kunna vinna oftare på agilitytävlingar! Jag ser det som en utmaning att tävla mot oss själva, mot snabbare raser, att hela tiden försöka bli bättre och framförallt att ha roligt! Glad

frosth
0

okej, tack så jätte mycket alla ! Glad

Emma-K
1

Jag kör med min lagotto och jag tror faktiskt att han kan gå riktigt långt då har har farten, smidigheten och glöden.
Det är bara jag som skall lära mig att samarbeta bättre med honom ^^

Tyvärr är det inte många som kör agility inriktad på tävling med lagotton har sett ett par stycken ute på tävlingar men inte många.
dock tror jag på att det finns många lagotto där ute med potenial.
Jag och min pojk satsar för fullt iaf Glad

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

frosth
1

Okej, tack ! :) kör på , jag har ingen lagotto men jag skulle vilja ha. Den passar perfekt för mig, det verkar som om den är en bra gilityhund, allergivänlig och lättlärd !

Michaela-N
0

Min kursledare har en Lagotto som de tävlar i agility med :)

frosth
0

okej tack :)

Ronja06
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lagotto är en jättebra agilityhund! Eller ja, jag utgår från vad jag sett. Senaste KM:et jag var på var det faktiskt en lagotto som vann i large. Till och med över alla BC:s! :)

Mvh Emelie Förlägen

frosth
0

Okej tack :-)