Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettagility
Läst 2573 ggr
frosth
2

agilitybana hemma!

Hej! Jag har börjat intressera mig för agility. Jag bygger upp en liten bana hemma i trädgprden som består av en bänk (bordet) ett kaninhinder (höjd) en planka (stegen) och ett par pinnar som är nerstuckna i marken (slalom) Har ni någon ide vad man kan bygga en bana av som man oftast har hemma?

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar hänga upp en rockring (däcket) under en tvättlina. Rockringen stöds mot två pinnar.

Du kan göra hinder av att lägga en pinne på två stolar (var noga med att hindret ska kunnas rivas så hunden inte skadas)

Du kan ha hinkar som hinderstöd också.

Jag tror det är lite svårt att göra en hemamgjord tunnel, så det är nog enklast att köpa en. Fast man kanske skulle kunna höja upp en pressening som en tunnel.

Gungbräda kanske man kan göra med hjälp av en planka över en sten. Fast det är kanske är lite ostadigt så bäst är nog att besöka närmaste agility bana och testa gungbrädan där eftersom det hindret kan skrämma hunden, särsilt om den är väldigt ostadig som en hemmagjord.

Mvh Alicia.

frosth
0

Okej ! Tack så mycket för alla dina tips ! :)

LiselottLindell
0

Rusta har nog en billig tunnel och dom har även andra hinder men om dom är bra vet jag inte.
Slalom kan man göra med ett stort plockepinnspel.

frosth
0

Ja, jag vet. Hade tänkt åka dit och köpa en tunnel och ett däck i veckan. Okej, tack :)

[Forest]
0

Bra tråd :)

En fråga om detta med däcket, jag har liten hund 30cm hög hur högt ska då däcket vara? Jag har tänkt andvända vädrignställ och cyckeldäck binder fast den på sidorna och uppe. Ska jag ävn binda den nertill isf tältpinnar i plast har jag bör väl funka isf. Vi är helt nybörjare går kurs i agillity men tänkt träna lite hemma inte mycket men nån dag iaf.

frosth
0

Jag tror adet är tio cm eller något sånt från marknen till början av ringen för små hundar. Ingen aning men något sånt var det ;) ja, annars finns det att köpa på rusta typ rea just nu på agility sakerna ! lycka till :)

[Jemla]
0

Googla på agilityregler så hittar du bestämmelserna som gäller på officiella tävling… Man mäter från marken till däckets mitt.