Dags för tävlingsplanering.
Nu i vår är det dags för Enoks och min debut i agilitytävlingar. Vi funderar på att ta någon långtur under året och undrar om ni har några speciella tävlingar runt om i landet som ni varmt rekommenderar, jag vill gärna veta varför. Vi är själv från Skåne men det är kanske fler som vill ha tips på bra tävlingar så skriv för hela Sverige. Är det några ni absolut inte rekommenderar så vill jag gärna veta det med och varför.
Tack på förhand
Liselott
Den 6/6 är det en agility tävling på Växjö Bk agility- och hoppklass 1 & 2. Det brukar vara jätte trevligt och vi brukar få massor med beröm.
**MVH Cerrolyn
Växjö det låter bra, det är en dagsutflykt ska se hur det ligger i planering med andra tävlingar och jobbet.
Jag var o tittade i Bjuv förra året på deras tävlingar och den kan jag rekommendra ialla fall som besökare 
Hässleholm är trevligt också.
**MVH Cerrolyn

Bjuvs Cupen
Om man vill på långsemester. (har själv planerat in dessa tävlingar bland annat..) Så har man ju Gotland den 1-3 Juli. Alla klasser alla dagar. :) Har blivit lite av en tradition för min del, älskar Gotland, och har åkt dit flera år i rad och tävlat. Sedan kan man alltid semestra de andra dagarna. ;)
Därefter drar jag iväg till Skutskär på en 4 dagars tävling, och sedan förbi Bergslagsveckan.
Detta är de tre stora tävlingarna jag ska till. :)
Mvh Emelie 
Inte att glömma - Kanonsabotören i Åtvidaberg i början på juli (tror det är samma som Gotland?).
Höstrus(k)et i Karstald i mitten på september.
Tack för alla svar kom gärna med mer.
Bjuv hade jag redan planerat in, Hässleholm är det inte så långt till heller.
Gotland lät lockande men just den helgen så är TEBA dagarna inplanerade med illeraktiviteter.
Karlstad låter oxå lockande att lägga in i planeringen.

vi i Ystad har tävling i början på augusti (small/medium på lördag och large på söndag). Den tycker jag att du ska delta i
!!!
#8 Perfekt köravstånd. =0)
Det är en 6dagars tävling i Borås också, den 17-22 Juli. Den ska vi till också ;)
Mvh Emelie 
Finns det några regler som säger hur många tävlingar man max får ta om året eller om det måste vara ett visst antal dagar imellan?

#11 Man får tävla så mycket man vill förutsatt att man följer reglerna för löp/ålder etc. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
# 12 Löp på en kastrerad 3 årig hane är nog inget jag behöver tänka på 

#13 Haha, okej. Men tänkte mest generellt liksom. Haha! 
Ha en bra dag!
#14 :)
Är det någon som varit i Söderköpinge? Är jättesugen på att åka dit som en minisemester isamband med deras tävling den 8 maj.
Det finns mycket att åka på. Men du har ju Bergslagsveckan uppe i Smedjebacken då det är tävling en hel vecka, hörde att dom fick mycket beröm förra året. Vi tänkte nog åka dit i år. Är du sedan under 25 år så är ju ungdoms-SM ett roligt arrangemang, man ska ha deltagit i tre (tror jag det är) officiella tävlingar för att kunna anmäla sig till ungdoms-SM annars inga krav. Läs mer i så fall på Svensk hundungdoms hemsida. Du kan också kolla SBK-tävling där har du en bra tävlingskalender.

#16 Fagersta har ju ändrat sitt upplägg till i år. Visst, en veckas agility. Men dom har delat upp det. 2 dagar med klass 3, 2 dagar med klass 2 och sist 2 dagar med klass 1. Så egentligen bara 2-dagars om man inte är i två klasser eller har fler hundar. Förra året var det riktigt härligt!
#10 Kollade även på veckan nere i skåne. Där har dom också "lurats" med 6 dagars tävling. Där har dom lagt det såhär: 2 dagar large, 2 dagar medium och 2 dagar small… Så har man inte flera storlekar hemma blir det även där bara 2-dagars.
Tycker det är grymt dåligt när dom påstår att det är många dagar men så egentligen är det bara 2-dagars när man kollar noggrannare…
Ha en bra dag!
Ah lite lurigt är det för oss tävlande, men för arrangörena är det ju 6 dagar >.<
#17: Tävlingen ska vara i Ulricehamn faktiskt. Dvs påväg mot Vättern/Jönköping från Gbg hållet. ;) hihi, inte Skåne ;)
Mvh Emelie 

#19 Haha, jaajaa 
Ha en bra dag!
Vart i växjö är det?
Stall Bråna
Växjö Brukshundklubb. www.vaxjobk.se
**MVH Cerrolyn
Får se om jag kommer och tittar. Är ju ponnytrav samma dag i Tingsryd med…
Stall Bråna