Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettpresentation
Läst 1832 ggr
laekenois
0

Agilitydebut i morn (+ presentation :P)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej hej! Var medlem på iFokus för länge sen, men glömde bort mitt lösenord så skaffade ett nytt konto nu. Läste att man kunde göra en presentation, så här kommer en liten en.

Heter Mimmi och är 20 år och bor i Stockholm. Har en blandras, Benjy, på 8 år (schäfer/siberian husky), som jag har haft sen han var två år.

Sen har jag också en krullig laekenois (belgisk vallhund) som heter Urax och är cirkus 1 år & 9 månader.

Jag är främst aktiv inom agility, freestyle och personspår/viltspår, men jag ska även börja ta tag i både lydnad och drag i år. Samt ställer ut Urax ibland och tränar senior handling för skojs skull.
Är aktiv inom tyresö hundungdom och har suttit med i styrelsen i 5 år och är agilityinstruktör (A1) och gått både freestyleintruktörsutbildning och rallylydnadsinstruktörsutbildning. Har haft en del kurser. Är en riktig hundnörd med andra ord!

I morgon är det dags för agilitydebuten (hoppklass) för Urax på Nacka BK. Även Benjy ska tävlas med, får se hur det går helt enkelt då han är lite opålitlig när det gäller tävlingsmotivation haha! :)

See ya around här!

Mimmi, Benjy & Urax
-Dogs are not my whole life, but they make my life whole-
www.laekenois.wordpress.com

laekenois
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger in en bild på Benjy också! :)

Mimmi, Benjy & Urax

Yessica
0

Vad duktig Urax är! (Kollade filmen) Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mickvor
0

HEJ MIMMI :D :D :D vad trevligt att se dig här! och vilken fin presentation :)

laekenois
0

Tack så mycket Yessica! :)

och HEJ Mickan! haha detsamma, och tackar :)

Mimmi, Benjy & Urax

[Jemla]
0

Ahaa, er såg jag på Nacka i måndags! Glad Tror du stod bredvid mig när jag pratade med domar-Yvonne…? Har två springer-spanielkillar, en rutinerad (brunvit) och en som var allmänt lost på banan i måndags (svartvit)! Flört

http://springer.ejneroos.se

laekenois
0

jahaa haha hejsan! :D:D yes dig såg jag, hur gick det med springern som inte var så lost? ;) (han var väldigt gullig dock)

Mimmi, Benjy & Urax

[Jemla]
0

Haha, Felix stannade ju och nosade efter långhoppet (och jag fattade nada, så brukar han inte bete sig på tävling?!?) så vi förlorade massa tid i agilityklassen… Men nollade ändå och kom 7:a. Glad (Dumma voffsing, annars hade tiden räckt till plac. 2 eller 3! Oskyldig) I hopp fick vi en femma för jag råkade ju tydligen putta ut honom med benet i en sväng, utan att jag märkte det. Kom 10:a där. Hur gick det för er? Glad

Lojs
0

Hej Mimmi!

Vet inte om du känner igen mig från zoonen? Kul att se dig igen, visste inte att du skaffat lacke. =) Ser fram emot att se er på agilityplanen någon gång, tror inte jag sett någon lacke tävla agility innan.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

laekenois
1

#7: hah nejmen, han kanske fick lite tävlingsnerver? :) Kul ändå att det gick så pass bra!
jag kom näst sist med båda hundarna ;) (tävlade agility med Benjy och hopp med Urax). Hahah :) Men jag är nöjd ändå! Benjy fick bara 5 fel (han sprang runt ett hinder) men en massa tidsfel.
Urax fick 20 fel för at jag visade heltokig, + så sprang jag oxå in i honomn klumpigt nog. Men tiden var rätt så bra ändå :P

LOJS! haha det var inte igår! :) Vad roligt, hänger du något på zoonen? ser dig aldrig där :) Jaa det är tyvärr inte många lakkar, men vi ska minsann bli farliga på banorna så småningom ;)

Mimmi, Benjy & Urax

Lojs
0

Nope, är inte kvar på zoonen alls, är bara inne på alltomhundar, här är jag mest bara för att jag sitter en hel del på kolhydrater.ifokus.

Kul att se dig igen! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.