Titlar
Inte för att jag är "titel-jagare" på min hund.
Men stämmer det att man bara kan ha max 6 titlar framför hundens namn enligt SKK?
Jag har hört det någon stans att det isånna fall skulle bero på att dom inte har plats att skriva mer titlar framför namnet pga deras datasystem.
Men det ä bara vad jag har hört, jag vet inte.
Stämmer, du kan ha fler titlar men alla får inte plats framför hundens namn.
**MVH Cerrolyn
Och nu blev jag nyfiken, bara för att det finns en begränsning i vad som visas måste jag ju veta hur den ser ut ;)
Finns det någon logik bakom vilka titlar som visas? Är det nyast/äldst först, bokstavsordning, "viktigast"…. ? Känns som att det kan vara bra att ha koll på nästa gång man ser en längre titel-rabbla…
Så här står det på SKK Hundregister:
Titlar OBS! Max sex titlar kan f.n. registreras per hund
Varför det är så har jag ingen aning om. Jag tror det är äldst titel först och sist nyast. Den äldsta "går bort" OM det inte är KORAD/Tjh eller något annat viktigt gissar jag på.
**MVH Cerrolyn

Tydligen så har dom ingen speciell ordning, utan man får bestämma det helt själv vilka som ska visas.

Men assåå vaa?!
Är det inte bara att det är i hunddata som inte alla kan visas? OM jag nu skulle köra Sting upp till SeLch och innan det ett LP3 då har hon ju 4 titlar. Sen har jag ju plan på iaf FD1 och kanske HtM1 då har hon ju max antal titlar? Tänk om jag vill ha typ FD2 eller HtM2 också? Får man inte det då?
Jag ska maila SKK nu! Får ju vänta på svar till efter helgen, men det här vill jag veta mer om! 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Tänk om man har en hund som blir
LPI, LPII, LPIII, LPE, SVLCH, TJH, SUCH, SVCH….
ska man behöva plocka bort så att man bara har LPE och sedan rästen…..hmmm….
Det vill man ju inte….
Bra att du skriver till SKK! .-)
Men har du SLCH då behövjs inte LP på samma sätt ju. (menar några) Men jag VET att det är inte det lättaste att få LP
**MVH Cerrolyn

jag ska inte ha LP längre…jag ska gå rätt upp i eliten…där börjar ju dom riktiga tävlingarna :-)
(och vad drömde jag sedan….)
#5 du kan meritera hunden hur mycket du vill och fixa alla titlar du vill, men alla kommer inte synas för det är tydligen Max 6st innan hundens namn. Jösses så konstigt! :o

Nu har jag fått svar från skk:
"En hund kan ha hur många titlar som helst, men det är endast sex resultat som registreras på Hunddata."
Ha en bra dag!

JO, men det visste vi ju…men frågan är ju nu VARFÖR bara 6 kan registreras…

#11 Haha, jag uppfatta det som att ni undra hur många titlar hunden får ha före sitt namn
Kan fråga varför det bara är sex stycken också då. Haha! 
Ha en bra dag!

hahaha…tja det är ju et man är lite nyfiken för…och vem som bestämmer VILKA titlar som ska stå före namnet kan man ju också undra över… :-)
Tänk, det har ajg aldrig funderat eller undrat över. Tagit förgivet att det är de viktigaste (korad, tjh) som går först och sedan de nyaste.
**MVH Cerrolyn

# 14
jag tror inte det är så. jag tror att man får bestämma själv vilka titlar man vill ha, eftersom man skickar ju in själv till SKK när man har fått någon större titel.
Du ansöker om en titel ja, men om t ex skickar in den 7e så tror jag att den första åker bort om det inte är korad eller tjh.
**MVH Cerrolyn

Det är så att dom plockar inte bort någon titel utan man får bestämma själv vilka titlar man vill ha på sin hund. Det spelar ingen roll om det är Tjh eller koning eller LP.
Det är max 6 stycken man kan ha.
Så det gäller välja och vraka av dom titlarna man har påsin hund :-)
Talade med en dommare på tävling idag om detta.
Jag menar inte att de plockar bort i den bemärkelsen. Men då Korad och Tjh är "viktiga" titlar så tror jag att de är fasta (men man kan välja).
Och sedan har detta sagts redan.
**MVH Cerrolyn

nej så är det inte. med tjh och korning.