Hjälp mig bestämma mig
Jag har INTE kört igenom hela lydnads elit programet med Ceasar och pga av snön så blir det svårt att få tag i ett ridhus och göra det (jag söker med ljus och lyckta). MEN jag är sugen att sätta igång tävlingssäsongen. Den 27/2 finns det en innomhus (ridhus) tävling inte långt här ifrån, ska jag eller ska jag inte anmäla mig i alla fall. Jag är ju sådan att jag tävlar gärna för att kolla av… Men jag har ju tävlat så många gånger i eliten nu så jag vill ha mitt (vårt) 1a pris.
Så vad tycker du och varför?
**MVH Cerrolyn

Det är svårt för mig att säga hur du ska göra. Jag själv är sån att jag skulle kunna gå ut och tävla fast vi inte tränat så mycket, lite för att se var vi står. Men då går jag också in med det i bakhuvudet, det kanske inte går bra. Men det kan jag inte kräva av min hund heller eftersom vi inte tränat. Men så finns det dom som inte tävlar förrän dom är typ 110% säkra på att 1a priset går att klara.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Vi är tydligen lika på det sättet.
**MVH Cerrolyn
Hade det varit ettan du skulle starta så skulle jag säga att du skulle träna mer för hundens skull.
Nu får du väl mer tänka, kan vi få förstapriset, eftersom det är det du är ute efter. Tror du det så kör, annars avvakta om du inte vill tävla bara för att.
Har du råd att lägga de pengarna, och om du är inställd på att det lika gärna kan gå bra som dåligt så hade jag startat. Jag känner iaf att med Felix kan det lika gärna gå dåligt även fast vi tränat mycket, samtidigt som det skulle kunna gå bra utan så mycket träning. Det beror helt på dagsformen!
Kan Ceasar momenten på rutin och du tror att det kan funka så hade iaf jag testat starta och se hur det går. Om inte annat är det (som du skrev) en bra koll inför vårens träning/tävlingar av vad ni behöver träna extra på. 
Jag tror inte på ett första pris, men att tävla med Ceasar är som "grisen i säcken". Jag kan aldrig veta innan hur det ska gå, allt beror på vad han känner för. Detta gör att jag aldrig är nervös heller.
Det är i alla fall 2 moment som jag vet kan bli 0 på och det är dir apporten och rutan.
Men det är 3v tills anmälan går ut…
**MVH Cerrolyn
Kör och se det som träning. Och håll tummarna för att snön försvinner innan dess, iaf för en stund. Det gör iaf jag! ;)
Måste ni vara inne och träna? Annars är parkeringsplatser bra.. Men hör med lagerlokaler i närheten också, de kan ha lagom stora ytor att träna på.
Då det är en innomhus tävling och vi har knappt tränat i ridhus så vill jag det. Annas tränar vi helst ute. Snö mm är annas inga problem för oss, fick vårt 1a pris i klass 3 en dag i "snöstorm". 
**MVH Cerrolyn
#7 Aaah, då är jag med… du får flörta med närliggande ridhus då, erbjud mockning + en liten summa, eller att du ställer undan alla hinder mot att få träna en stund efteråt ;)

Åter igen så gäller det att lägga hunden i "Lydnads facket".
Är momenten befästa så ska miljön inte spela nån roll.
Det är mer koncentrerade dofter inomhus, men samtidgt så har man mer störningar utomhus.
Man kan överväga för och nackdelar med allt. :-)
Vart bor du någon stans??? (jag är ny på denna sida ;) )
Småland/Växjö
Jag har mer eller mindre bestämt mig nu. Nästa söndag har jag och mina träningskompisar hyrt ett ridhus och då ska det kollas av. Men vi började så smått innomhus redan idag 
**MVH Cerrolyn
de va synd du inte bor i Värmland o i närheten av årjäng.. vet av en som har ridhus som man får låna =)

ta det som en tränings tävling.
Allt som går bra är bara bonus! ,-)
Japp, attityden och glädjen ;)
**MVH Cerrolyn

hahaha…nu ska du inte vara "sån"….
Tänk på att våra blondiner kan överasaka! :-)
Återstå att de nästa söndag när jag ska kolla av programet. Men jag tror inte så mycket på det, men vill komma igång.
**MVH Cerrolyn