Rosetter, lösning?
Min rosetthylla är full… därför behöver jag lite insperation hur jag ska fixa en ny så alla får plats. Hur har ni löst det? Om ni har rosetter i olika sporter. Visa gärna med en bild! :)
Mvh Hannasjessie. :)
Förslag - nät, galler, tråd, tavla eller liknande, och tillverka något fint så att rosetterna går att hänga upp på väggen. Då kan man ha en liten skylt ovanför med sport, år, hund eller vad man nu vill ha.
Har bara en liten rosett än, möjligen för att vi bara tävlat en gång hittills, och den hänger faktiskt i fönstret… men rosettupphängningen har jag redan filat på när det blir flera och jag har reserverat plats på väggarna för dem, haha! 
Jag har just nu bara för utställningsrosetter, alla sitter på väggen :) Det kommer alla rosetter att göra.
Okej, jag har ju bara en hund, så det är ju inte så svårt att lista ut vems rosetter det är. Jag skriver på baksidan av rosetten hund, datum, klass, inoff/off, sport och vad rosetten betyder :)
Jag har fixat 2 skyltar som det är en silluet på och text vilken sport! :)
Jag funderar på att ha ståltråd mellan 2 tavelkrokar :)
Jag har kört en budgetvariant och satt upp rosetterna på väggen. Två skruvar med fiskelina mellan, lätt som en plätt och bara att göra så långa/korta/många rader man vill. 
Jag hänger alla mina längs taket, asfräckt! Då kommer de i den ordning som vi har fått dem och man behöver inte bekrymra sig över att hänga dem så att färgerna inte skär sig med varandra. För de gör det iallafall! Dessutom så blir det på något sätt diskret men att de ändå finns där, de tar inte upp en hel vägg - de tar upp en hel list!
Jättedålig bild.. fotograferad med telefonen, men nu får ni grepp om hur det ser ut iallafall! :)

Jag har hängt upp mina på stålvajrar köpta på IKEA längst upp på väggen mot taket. :) Som Malin3033 gjort.
Jag har en vägg för Stings rosetter och en för Pippis. Sen har jag hyllor för pokaler, plaketter eller sånt annat vi vunnit på tävlingar. Jag sätter mina i den ordning vi fått också, så slipper man flytta om efter varje tävling. Hehe. Plus att jag skriver på baksidan lite vad det är och resultat.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#7 vad läckert det såg ut!
#7 Är det bara min syn som spökar eller är det en liten katt nere i hörnet?
det är en liten hunddjävul, en pitbull, det fanns ingen ast när jag skulle beställa då, finns i olika hundraser, jag tror jag köpte den på bamsesbollar =) skulle haft en jrt nu, men jag hade bara min ast och astmix då när jag beställde den
Häftigt :)
#10 Ahhh, nu ser jag! Haha, funderade på om det kunde vara en vit rosett längst ned som bara råkade ligga så först…
Så här ser vår prishylla ut just nu… börjar bli lite ont om plats, så nästa tävlingssäsong får jag nog fundera ut en ny lösning. Det var verkligen snyggt att hänga rosetterna längs taket, skitsmart! Gillade också idén som du tsset hade, att sätta upp små skyltar för hund och sport osv… just nu är det nämligen fullständigt kaos vad gäller våra rosetter och pokaler :>
#13 ja det må vara koas, men ett jäkligt snyggt kaos! Och du vet vad man säger; bara genier behärskar kaos ;)
#14 haha det kanske beror på att jag är estetare… ;) Tack!
Ska ta en bild på min prishylla någon dag…
**MVH Cerrolyn
Själv ska jag vara tråkig nog att ta ned mina prishyllor och alla rosetter nu. Väggarna börjar bli överfulla, och pokalerna skall vara mer synliga tycker jag!
Så i och med flytten. Ska jag "lägga undan" en hel del rosetter, och välja ut mina favoriter, som har en extra stor betydelse för mig. (ex. första rosetten, första klassvinstrosetten etc.) Har ett oanvänt vitrinskåp som vi antagligen skall placera i vår hall i det nya huset. Fint, och med snygg belysning! :)
Mvh Emelie 

#14 Gymt många fina priser!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi