Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketttävlingar
Läst 3297 ggr
Cerrolyn
0

Nästa tävling #1

Här fortsätter vi tråden.

Tävlande:

HANNASJESSIE Gren: Agility
Klass: Agilityklass I, Hoppklass I
Storlek: Small
Vart: Tibro BK
När: 28 Augusti
Hund: Racystar Canis Hokuspokus "Jessie"
Ras: Jack russell terrier
Övrigt: Officiellt debut!

TinaH
Nästa tävling: 15/8-10
Vart: Åstorp BK
Klass: LK1
Hund: Ringmaster Good Boy

MiaMaria
Tävling: Agility 1 & hopp 1
Vart: Åsele Bhk & Strömsunds bhk
När: 7/8 + 8/8
Ras: Dansk Svensk Gårdshund
Namn: Fjellalunda's Gimli

Empisen
Utställning & race, öppen klass i Västerås den 14 Augusti.
Ställer inom rasklubben JRTC.

Cerrolyn
18/8 Växjö Bk
Lydnadsklass Elit
LPI LPII LPIII Andhämtningens Carl Gold

HarrietKiara
18/8 Växjö Bk
Lydnadsklass I
S(u)ch Bisquits Hirundo Rustica

Workingdog
Nästa tävling: 14/8
Var: Märsta-Sigtuna BK
Klass: Ag1 och Ho1
Hund: Tyra

Yessica
Nästa tävling: 14/8
Var: Märsta-Sigtuna BK
Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi" & Lp1 Don Fido's Soulsting
Klass: Ag1 + Ho1 (Pippi) & Ag2 (Sting)

(Kopierade från förra tråden)

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

GRATTIS till alla dina Medaljer Mickan! Jag såg dig och funderade väldigt länge på om det var du från iFokus. Hahahaha! Skrattande Grymt bra att placera sig i så mycket med dina två små!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Nikkis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill också säga Grattis till dig Mickvor!!! Grymt bra Jobbat! =D

Yess, Ännu en gång - Stort Grattis till dig med! =D

*Och givetvis Grattis till alla andra som också tävlade U-SM med placering!*

Kan uppdatera lite om Mitt U-SM resultat med Nero.

Vi tävlade endast i LK1, på Lördagen fick vi 178 p och han kändes sisådär, på Söndagen tyckte jag att han kändes och Gick betydligt mkt bättre, vilket det också gjorde av betygen att döma av..
MEN tyvärr så Nollade vi ställandet!!! =/
Så vi fick 158 p då, trist som fan då vi fick en 10:a på läggandet på Lördagen.

MEEEEN, det hela slutade med att vi faktiskt tog Brons i våran klass.Skrattande

Är jättenöjd över min lilla skitstövel, som faktiskt också "lyckades" bli getingstucken i Söndags också precis innan start, hahaha!

(På bild: Jag och Nero på 3:e placeringen)

Yessica
0

#3 Grattis igen Nikkis! Skrattande Fast hur ska du ha det, nollade du ställandet eller läggandet? Flört Hahaha!

Skickar med en bild på mina sötisar med Medaljer.

Ha en bra dag!

Yessica
0

Sen en bild på hela laget tagen på prispallen! Pippi fick inte plats, så hon nöjde sig med att sitta på andra platsen. Haha! Undra om hon kände att hon kanske inte presterat lika bra i laget som dom andra. Flört Det var trots allt båda hennes resultat som räknades bort. Haha!

Ha en bra dag!

Nikkis
0

HAHAHAAHAHAHAHAHAHHAAH Hoppsan!
Bara ett bevis på hur jäkla trött jag är i skallen efter denna intensiva helg! x'D

Vi nollade Läggandet i Söndags och fick en 10:a på Läggandet i Lördags.

Tack Yess för rättelsen. ^^

Yessica
0

#5 Hahahaha! Skrattande

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

Super grattis till er alla.

**MVH Cerrolyn

[Ebfotograf]
0

Vår nästa tävling blir nog i Oktober, förhoppningsvis så hinner vi anmäla oss :)

Gren: Agility
Klass: Agilityklass I, Hoppklass I (har inte riktigt bestämt mig ännu)
Storlek: Large
Vart: Falkenberg BK
När: 10 Oktober
Hund: Diablo

Ras: Australian Shepherd/Samojed

Övrigt: Officiellt debut

[Jemla]
0

Vår nästa tävling blir hopp 2 i Märsta 14-15 augusti (eller om det kanske är ag 3 också på söndagen?). Glad

Yessica
0

#9 Det är 1+2 den 14/8 och 2+3 den 15/8 Flört

Ha en bra dag!

Workingdog
0

Dåligt att det är dubbel klass 2:p Borde vara dubbel klass 1 också :D Vill ju starta flera gånger :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Yessica
0

#11 Dubbel klass 2?

Ha en bra dag!

Workingdog
0

#12 haha asso att det är klass 2 både lördag och söndag :p Medans klass 1 och klass 3 bara en en dag, alltså bara en start i ag och hopp medans i klass 2 kan man starta 2 gånger eftersom det är 2 dagar ;)
Kanske skrev lite konstigt :P

/Mvh Jennifer

Yessica
0

#13 Haha, okej då är jag med! Dubblerad tänker jag att då är det typ agility 2 x2 Flört

Ha en bra dag!

Workingdog
0

#14 haha ja ;) Skrev bara lite snabbt så det blev lite konstigt :P

/Mvh Jennifer

Hannasjessie
0

Ändrade planer för oss!

NÄSTA TÄVLING:

Vart: Vara Grästorp
När: 11 September
Övrigt: Officiellt debut!

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

Workingdog
0

Det blir ingen tävling för oss i helgen Gråter Tyra har fått kennelhosta så vi får stanna hemma :( Hade verkligen sett fram emot det. Och det finns ju inte så många tävlingar som ligger hyfsat nära :( Inte som jag har hittat iallafall..

/Mvh Jennifer

BrightGloria
0

Senaste agilitytävlingen slutade med 3 första platser, en andra plats, tre pinnar och två uppflytt.
Så nu är Zelda i agilityklass 2 och Meya i hoppklass 2.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

[Empisen]
0

#17 Nämen så synd! Hoppas den försvinner fort, kennelhostan är inge vidare varken för ägare eller hund… Rynkar på näsan

Workingdog
0

#19 ja hon har redan blivit lite bättre, hon har hostat och så sen i fredags och då var det ganska mycket hon hostade men idag har hon hostat en eller 2 gånger och inte ngt slem. Så det har iaf blivit lite bättre :) Vi får bara hoppas att ingen av våra andra 3 hundar har blivit smittade..

/Mvh Jennifer

tsset
0

#20 Alla hundar som har varit sjuka eller varit i kontakt med sjuk hund får inte delta på tävlingar och dylikt den närmase månaden, bara så du vet!

Workingdog
0

#21 hade inte tänkt det heller. Jag får ju hoppa över tävlingen på lördag så.. Sen har jag inte anmält mig till ngn tävling

/Mvh Jennifer

Yessica
0

Resultat igår:
Pippi ag1 - disk
Pippi ho1 - 10 hinderfel + tidsfel
Sting ag2 - disk

Resultat idag: Pippi betyg
Platsliggning: 10p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 9p
Läggande u. gång: 0p
Inkallning: 9,5p
Ställande u. gång: 0p
Apportering: 6p
Hopp ö. hinder: 10p
Helhet: 10p
Summa: 140,5p, 2a pris och 4e placering!

Sting betyg

Platsliggning: 10p
Fritt följ: 6p
Läggande u. gång: 8,5p
Inkallning m. ställande: 7p
Rutan: 10p
Apportering: 5p
Fritt hopp ö. hinder: 7p
Fjärr: 6,5p
Helhet: 8p
Summa: 155,5p, 2a pris och även här en 4e plac!

Jag är NÖJD med Pippi! Hon låg platsliggningen helt lugnt och stilla TROTS att två hundar reste sig! Woooow! Skrattande Nollade läggande och ställande för hon var för taggad. Det var lite körigt att köra två hundar samtidigt. Haha! Först låg Pippi plats, sen låg Sting och så var det start för 1orna och vi var först = vi hann inte värma upp så mycket. Lite fotgående för kontakt. Men inget läggande/ställande som jag behöver göra för att belöna att hon är kvar. Hon var för speedad som sagt och följde efter.

Sting blev helt lost när vi gick in på planen idag. Obestämd Men jag tror jag hade fel attityd idag tyvärr. Men trots att det inte kändes bra fick vi ju ihop bra poäng…

Filmer från båda dagarna finns i bloggen och hemsidan.

Ha en bra dag!

Workingdog
0

#23 såg när du körde Agilityloppet med Pippi :) Men det var ju väldigt många som diskade sig i både small, medium och large :p Många som sprang upp på vippen efter däcket ;) Guud vad jag hade lust att köra :( Men följde med och kollade på min kompis som tävlade :)

/Mvh Jennifer

Yessica
0

Nästa tävling: 17/8
Var: Knivsta BK
Hund: Lp1 Don Fido's Soulsting
Klass: Ag2 x2

Ha en bra dag!

Workingdog
0

Nästa tävling: 28/8
Var: Tyresö BK ( Tyresö Hundungdoms KM)
Klass Ag och Ho. Kanske Lydnad klass 1 också :)

/Mvh Jennifer

Yessica
0

#24 Okej. Joo, och Pippi är inte så lättkörd. Men fel brukar hon aldrig springa! Glad

#26 Hade inte din hund kennelhosta? Förvånad Det är EN MÅNADS karens på tävling efter sista hostdag. Det är väldigt viktigt att man håller detta! Om vi säger nu att din hund slutat hosta idag då (om den nu gjort det, tar bara detta som exempel), så får den inte tävla förrän 16 september, förutsatt att ingen av dina andra hundar fått hostan… Då får man börja om räkningen från deras sista dag, eftersom att dom bor tillsammans.

Ha en bra dag!

Workingdog
0

Nej hon slutade hosta för en vecka sen. Och jag läste att om dom inte har hostat på 5 dagar så räknas dom som friska och smittar inte.
Men jag kommer ändå ta det lugnt ända fram till dess och se hur hon är. Sen kommer jag inte vara vid alla andra och så. Men hon slutade i Söndags och det är typ en vecka för tidigt men aja. Får väl avanmäla mig då da..

/Mvh Jennifer

Cerrolyn
0

Grattis

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0

Helgens tävlingsresultat är bara att glömma. Kan sammanfattas med duktig Felix och klantig matte. Idag har jag lyckats med det klantigaste jag nånsin gjort på agilitytävling, jag tittade på Felix, krockade med en tunnel och höll på att snubbla över den = 5 fel. Nu kan det bara bli bättre?! Oskyldig

Vi laddar om inför hopp 2 x 2 på onsdag i Knivsta!

Yessica
0

#28 Tror det är såhär att om hunden slutar hosta så säger man att man ska fortfarande hålla sig ifrån andra hundar inom 10 dagar som en typ av inkubationstid (?). Så har den inte hostat på dom 10 dagarna och ingen annan hund i hemmet inte heller gör det så räknas väl hunden som frisk…? Svårt att förklara. Men såhär står det i reglerna:

"Hund som under den senaste månaden

har haft eller misstänkts ha haft valpsjuka,

parvovirusinfektion eller kennelhosta, eller

om den under den senaste månaden

vistats tillsammans med hund som då var

sjuk i någon av dessa sjukdomar får inte

deltaga."

Ha en bra dag!

Yessica
0

#29 Tack! Glad

Ha en bra dag!

Mickvor
0

Tack för Grattisarna där uppe! (U-SM) Grattis till er också, Yessica och Nikkis! :D

**Nästa tävling:
**Gren: Freestyle, AFC-kval
När:28/8
Var: Tyresö HU
Hund: Urax Ylva-Li "Rut"
Klass: 1

vet inte om jag ska köra med Mira också * ångest*.

Funderar också på att tävla på THU:s klubbmästerskap som är samma dag…är ju trots allt delmedlem hehe Oskyldig

Yessica
0

#33 Tack för grattiset! Jag hade velat delta på kvalet också! Men fick ändra från att jobba söndag till lördag i alla fall. Obestämd Så kan inte tävla då. Men klart du ska köra med båda! Tufft ju om du lyckas kvala med båda! Skrattande

Ha en bra dag!

tsset
0

#28 Precis som Yessica säger så säger reglerna EN MÅNAD. Det du hittat handlar snarare om vet.s råd till oss ägare om när hunden kan börja tillfriskna men det har INGET med våra tävlingsregler att göra!

Du är dessutom skyldig att känna till reglerna när du tävlar.

Det du SKA göra är alltså - vänta minst en månad från sista hostdag hos någon av dina hundar innan du tävlar igen med någon av dem. Gärna längre! För din egen hund behöver vila, och sedan sättas igång långsamt så hon har en bra grund att stå på när ni tävlar igen. Du får oftast heller inte befinna dig på brukshundklubbar då dem inte vill ha dit en smittan. JAG skulle dessutom inte låta mina hundAR träffa andra hundar under en månads tid. Anledningen till det är att har man en så vet man när det gått en vecka och den inte träffat andra hundar, men har man FLERA hundar så kan smittan förflytta sig och träffar en hund en annan så kan den ta hem ny smitta och göra den sjuka hunden ÄNNU sjukare. Har man flera hundar har de dessutom sällskap av varandra så det behövs inga andra hundar under den tiden.

Kennelhosta är INTE något man rycker på axlarna åt! Inte nog med att man kan skada sin egna hund genom att sätta igång dem för tidigt, du kan och kommer också smitta MÅNGA andra hundar om du tar med din hund på tävling. För, som vi alla vet så är det inte många som tävlar som gör det bara en gång utan väldigt regelbundet. Bär deras hund på smittan (det behöver ju inte bryta ut på alla hundar) vid nästa tävling osv så har vi snart kennelhosta i hela tävlingssverige och förmodligen även utomlands!

Kennelhosta kan dessutom hålla i LÄNGE. Ett helt halvårs träning (ca 4 månader hosta(kollades hos vet., var "bara" hosta) och två månader för att sätta igång honom igen) förstördes då min hund fick kennelhosta av någon som slarvat med detta. Hur glad tror du jag var under den perioden, och fortfarande är när jag hör sånt här? Hundar kan även dö av/på grund av detta.

Så, i korta drag. Jag vet vad din hund heter, kan säkerligen få fram dina andra hundars namn också, det finns tävlingslistor att få tag på och får jag nys om att du tävlat eller varit på en tävling med någon av dina hundar den närmaste månaden så kommer jag se till att SBK får reda på det och du åker ut med huvudet före och du kan förmodligen glömma att någonsin mer få tävla eller ens delta på bhks kurser och aktiviteter. Förstått?

ales
0

Du behöver inte sitta & hota min dotter med att du minnsan ska ta reda på ditten & datten för att sen anmäla om hon tävlar!

Hon har redan skrivit att hon inte ska tävla & jag/vi klarar av att se till att våra hundar håller sig från andra hundar & tävlingar så länge någon utav dem är sjuk. Vi kan reglerna & vet vad det innebär. De på våran BK klubb vet om detta så du behöver inte sitta där & bli helt stirrig.

Mvh Anne-Lee (Jennifers mamma)

tsset
0

#26 Hota har jag då inte gjort, däremot talat om för henne hur reglerna ligger till. Hon har själv lagt ut sin hunds namn och säkerligen de andras också i den förra tråden vi hade, så inga bekymmer med att "ta reda på" sånt hon gjort offentligt. Vilket nog inte heller behövts då tävlingsresultaten är uppe här rätt snabbt…
Hon skrev klart och tydligt (vilket du kan se ovan) att hon tänkte tävla, och att det ju "bara" var en vecka för lite så då får hon "väl" låta bli då…hon trodde dessutom att hunden var okej efter 5 dagar, och det stämmer INTE, speciellt inte med flera hundar i huset. Det tyder på okunskap, och tävlar man så SKA man känna till reglerna som gäller. Därför kan det väl inte skada med mer information från någon som vet?

Vet man också med sig att en annan deltagare inte följer reglerna så finns det väl inget som säger att man INTE bör informera om detta? Det är väl SJÄLVKLART att man anmäler om en annan deltagare inte följer bestämmelserna, och det gör jag absolut och utan tvekan om jag får nys om att någon inte gör eller gjort som de ska. Speciellt när det handlar om smittor och sjukdomar!

För smittor är inte okej att rycka på axlarna åt och det är inget någon vill ha vare hos sina egna eller hos någon annans hundar.

Din dotter blev informerad, uppenbarligen hade hon inte blivit det vid tillfället hon skrev sina inlägg(det framgick iaf inte så) och därför fick hon höra hur det ligger till.

Nikkis
0

Tsset har visserligen själv talat ut nu, men hot var det knappast och likaså Jag kan informera Dig om att Jag utan tvekan anmäler personer som kommer till en BK/tävling med en sjuk/smittsam hund/ar!

Sen spelar det ingen roll om vem Du är i det här fallet för det är Deltaganden man vill åt om denne bryter mot de regler som finns.

Så istället för att gå till din dotters försvar kan du ju ta och informera henne om hur saker och ting är och hur de SKA gå till, för Det är DIN plikt och Ditt ansvar som förälder!

*Over and out*

Nikkis
0

För att återgå till Trådens ämne!

Nästa tävling: 22/8
Var: Botkyrka BK
Hund: Tilabs Xanthoz

Om vi kommer med:
Nästa tävling: 4/9
Var: Sthlms Södra BK
Hund: Tilabs Xanthoz
Klass: Appel Spår

Cerrolyn
0

Jag förstår din ilska. Och visst har du rätt. Men en trevligare ton här tack.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Jag må vara dålig på att stava själv, men jag mår "illa" när jag ser det ändå Flört

Appell stavas det.

**MVH Cerrolyn

tsset
0

#40 …Trevligare? Jag varken var otrevlig då jag skrev det eller ser några som helst otrevligheter i texten nu. Den är rak, simpel och ärlig, utan gullgull, smileys och kruseduller. Men att tonen inte skulle vara trevlig… näe, det där handlar om mottagaren i så fall, jag hittar då inga otrevligheter i den texten så vänligen citera det du finner otrevligt (för jag ser då inget som skulle kunna räknas dit) eller testa att förändra ditt sätt att se på texten, det kan se annorlunda ut om man läser om(tänk böcker man läst för hundra år sen, upplevelsen är aldrig den samma). Tolkningen av en text ligger ju hos den som läser och läsarens inställning men att min ton inte skulle vara trevlig stämmer verkligen inte.

Eller den kanske bara inte var trevlig nog?

Nikkis
0

#41 Hahahaha se där hur det blev. Jag brukar faktiskt stava rätt på Appell, men nu blev det visst lite fel, hihi.

Kan passa på att upplysa om att det Inte blir ngn App.start för oss på SSBK, fick veta igår att vi blev bortlottade… =(

DÄREMOT ska vi visst tävla i LK1 på Nynäshamns BK den 29/8

Cerrolyn
0

Det var är själva fetandet som gör att jag tyckte att det blev en lite hårdare ton. Men som du säger, man kan läsa allt på olika sätt.

#43 Flört Tråkigt att ni blev bortlottade.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Gick inte alls bra idag så vi bröt.

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

#45 Vad tråkigt. Rynkar på näsan

För oss gick det BRA ikväll! Skrattande Det var alltså 2x agilityklass 2 för min och Stings del. Första banan kändes rolig! Vi lyckades också ta oss i mål med 0 fel och inom ref.tiden! Hamnade på en 2a plats efter att vi startat som nr 13 av 26 hundar. Där stannade vi ockås kvar när sista hunden gick i mål! PINNE och UPPFLYTT i första loppet! Körde andra loppet för träningens skull, och jag är riktigt nöjd. Strulade dock på tredje sista hindret, hon tog det bredvid (näst sista) så blev disk. Men hon kändes GRYMT bra! Skrattande

Nästa tävling: 19/8 (imorn kväll alltså)
Var: Enköping BK
Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi" & Lp1 Don Fido's Soulsting
Klass: Agility DM Upplandsdistriktet

Ha en bra dag!

Yessica
0

Mindre bra idag. Eller, jag är jättenöjd med hundarna. Sting diskad i agilityklassen. Smet förbi min rygg och tog fel tunnelingång. Grr! Innan hopploppet hördes skott från någonstans i närheten. Hon ville bara därifrån. Men det har blivit liiite bättre med skotträdslan, och fick henne till start i alla fall till hopploppet, OCH vi lyckas till och med fixa en nolla! Kul! Skrattande

Pippi fick bara 5 fel i agilityklassen! Jättenöjd med henne, i hoppklassen sprang hon förbi ett hinder, och sen gick hon ur slalom. När jag tog om gick hon in fel TVÅ ggr… = disk! Suck. Men jag är jättenöjd med hennes lopp ändå. Kändes riktigt bra vissa sträckor! Skrattande Hoppas hon håller i det till på lördag!

Nästa tävling: 21/8
Var: Österåkers BK
Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi"
Klass: Agilityklass 1 x2 & hoppklass 1

Ha en bra dag!

L8sson
0

Första gången jag sett denna tråden^^ Kul iallafall. Då måste jag skriva XD

Var: Munkfors BK
Hund: OPD Hasta Maniana Lesoto "Leia"
Klass: Lk1

Våran andra gång vi tävlar :) Jag håller på att kämpa emot mina nerver :D

Yessica
0

Jag är jättenöjd med gårdagens tävling! Skrattande Pippi gjorde 3 fina lopp. Ho1 15 fel, ag1 A 10 fel och sist ag1 B 0 fel! Skrattande Nollan räckte till och med till pinne och en 5e placering! Pippis första pinne!

Nästa tävling: 29/8
Var: Västerås KK
Hund: Lp1 Don Fido's Soulsting "Sting"
Klass: Agilityklass 3 & hoppklass 3

Ha en bra dag!

Mistle
0

Förhoppningsvis så kör vi med en debut i oktober :).

Nästa tävling: 16/10
Var: Växjö BK
Hund: Dooley´s
Klass: Lk1

Nikkis
0

Update: Idag tävlade jag och Nero på BBK i LK1.

Det här var faktiskt våran första Officiella start sen han var ca 14 månader.
Annars så har vi endast kört inofficiellt (med Fina poäng!) det här året då vi också har satt igång med träning och tävling på allvar. (pga Nero's sjukdom…)

Hur som helst, mitt mål idag var ett 1:a pris och uppflytt….
Resultat: Ett 1:a pris och uppflytt på 172,5 p! Skrattande

Är anmäld till LK1 på Nynäs BK om en vecka, men jag kommer nog stryka mig, är leds på ettan nu och satsar Inte på något LP.
Utan vill köra igång med 2:an så snart vi bara kan.Skrattande

Cerrolyn
0

Super grattis

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0

Grattis alla duktiga! Glad

Jag och Felix tävlade Folksam Cup i lördags, blev dessvärre 5 fel i varje lopp + tidsfel eftersom referenstiden sattes av vinnaren. I söndags på hemmaplan gick vi däremot felfritt, kom 2:a och knep vår andra pinne i hoppklass 2, tjoho! Skrattande

Nästa tävling: 5/9
Var: Nynäshamn
Hund: SE VCH Larix Evidence Of Crime "Felix" (Eng. springer spaniel)
Klass: Agilityklass 3 och hoppklass 2

Detta blir säsongens sista agilitytävling, blir ev något i november men annars inget förrän nästa år. Får se om vi startar lydnad och med Robin ska jag ut på viltspårsprov är planen!

Hannasjessie
0

Ändrade planer för oss! Igen! Pga Löp…

NÄSTA TÄVLING:

Vart: Töreboda
När: 26 September
Övrigt: Officiellt debut! U-DM!

| - Russellbus.se

Yessica
0

Glömde ju bort att vi tävlade agility KM igår! Pippi tävlade i lilla KM (bara för nyb/klass 1 hundar) och stora KM (för hundar som är uppflyttade ur klass 1 i någon klass), Sting deltog då bara i stora KM.

Det var SUPERlätta banor, tycker nog det var klass 1 på alla banor. Trist! Fast svårigheten för Pippi var då att det var mest rakt fram. Hon fixar bättre banor där det är mer handling. Flört Kul för Sting att bara ösa på, blir ju nu bara handling nästan i klass 3 skulle jag tro.

Resultat då:
Pippi kom 2a i lilla KM och 3a i stora KM! Skrattande
Sting vann stora KM och är därmed återigen klubbmästare! Förra året vann vi lilla KM, men i år tog vi hem segern i stora KM! Så glad och nöjd! Skrattande Lite kul är ju att den som kom 2a i år har varit klubbmästare från 2006. Hahaha! Vi bröt trenden! Flört Mohahaha!

Nästa tävling: 29/8
Var: Västerås KK
Klass: Agilityklass 3 & hoppklass 3

Ha en bra dag!

Yessica
0

Är jättenöjd med Stings insats i Västerås idag! Skrattande Dock blev det två disk. Men agilityloppet kändes suveränt, hon tog bara ett extra hinder. Hahaha! I hopploppet var det lite mera konstigheter, men hon hade bra fart i båda loppet, och det är det jag är så nöjd med!

Var: Väsby BK
Klass: Agilityklass 3  x1 & hoppklass 3 x2

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

Nästa tävling: troligen 16/10-10
Var: Växjö Bk
Hund: LPI LPII LPIII Andhämtningens NB Carl Gold.
Klass: Lydnads eliten.

**MVH Cerrolyn

Mickvor
0

Vi fick stryka oss från AFC-kvalet på Tyresö HU den 28/8 då Rut mådde dåligt :( Det började i tisdags och höll i sig till fredagen, så jag tyckte det var bäst att inte köra. Nu mår hon dock bra igen så nästa tävling blir:

Nästa tävling: 5/9
Var: Stockholms HU
Hund: Urax Ylva-Li "Rut"
Klass:  off. Freestyle klass 1 samt AFC-kval

Båda hundarna är även anmälda till Borderterriersällskapets KM i agility den 4/9 men jag vet inte om vi kommer att köra… vi får se helt enkelt! :)

Yessica
0

Har väl gått sisådär i helgen. Jag är förkyld. Lördagen åkte jag och Sting till Väsby för tre klass 3 lopp. Hopp A fick vi 5 hinderfel + tidsfel, summa 14.91fel, men första gången i mål utan disk i 3an! Agilityloppet gick vi runt på 0 fel på hinder men med 7.38 tidsfel. Hade vi varit typ 2.5 sek snabbare hade vi fått en SM-pinne, för sista SM-pinnen gick till en med 5 fel! Flört Hopp B blev det disk på.

Idag var vi i Nynäshamn. Sting kom i mål i båda loppen. Men båda gånger med en 5a på slalom + tidsfel. Slalom har strulat i många klasser under helgen. Obestämd Bara träna vidare! I agilityloppet fick vi 10.01 fel (hade hon inte fått slalomfelet hamnade vi på en tid på typ 45 sek och det var också ref.tiden!) och i hopploppet blev det lite mera fel, 17,96 fel. Men en klurig bana där det var mycket ut, in, mellan, runt. Vilket är svårt på henne då hon så ofta hoppar tillbaka. Men är så nöjd att vi klarade det! Skrattande 

Pippi diskad i båda sina lopp idag.

Nästa tävling: 11/9
Var: Bro-Håbo BK (fast vid Bro centrum)
Hund: Lp1 Don Fido's Soulsting "Sting" & Don Fido's Will'erkulla
Klass: Lydnadsklass 2 & 1

Ha en bra dag!

Mickvor
0

Tjoho! resultat från off. Freestyletävling samt AFC-kval den 5/9, Sthlms HU:

Det gick riktigt bra! Tyvärr var jag tvungen att åka så fort jag kört mina båda starter och missade därmed prisutdelningen….så jag vet inte exakt vad som hände förutom att Rut och jag tydligen fick hela 94,5 poäng i både den off. freestyletävlingen och AFC-kvalet vilket innebär att vi nu har tagit FSD1 och kvalat till Agria Freestyle Cup på stora hundmässan i december! JÄTTEGLAD :D  Har tydligen en stor hög med priser i Sthlms HU:s klubbstuga som jag måste hämta… och jag är såå stolt över Rutger!

Nu har vi tävlat 6 ggr totalt (3 ggr Officiellt och 3 ggr inoff.), vunnit varje gång, blivit U-DM vinnare, U-SM-vinnare, tagit FSD1 och kvalat till AFC. Det är sjukt i huvet hur duktig min KrutRut är <3  I vår blir det klass 2!

Cerrolyn
0

Grattis

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0

Igår i Nynäshamn tog jag & Felix sista pinnen i hopp och blev uppflyttade till hoppklass 3! Glad

Inte anmäld till något nu men tror att nästa tävling blir:

När: ?
Var: ?
Hund: Fire´N Ice Saint Amour "Robin" (eng. springer spaniel)
Klass: anlagsklass viltspår

Yessica
0

#61 OMG! GRATTIS! Skrattande Har du några filmer att visa, jag bara måste SE med tanke på poängen måste ni ju vara GRYMT duktiga!

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

När: 16 oktober.

Var: Vbk (Växjö)

Hund: Andhämtningens NB Carl Gold

Klass: Lydnad elit klass

Tar och skriver upp nästa också.

När: 20 november.

Var: Vbk (Växjö)

Hund: Andhämtningens NB Carl Gold

Klass: KM i lydnad och agility

Kan hända att det blir någon mer tävling.

**MVH Cerrolyn

Mickvor
0

#64, TACK! :D
Tyvärr så har jag inga filmer…eller jo jag har en från jättelångt håll så man ser typ inget :P

BrightGloria
0

Var? I Karlstad
Vad? Agility
När? 12 september
Hund? Zelda & Meya
Klass? Hopp 1M, Agility 2M, Hopp 2S, Agility 2S

//BrightGloria
- Hemsida

tsset
0

#66 Grattis! Och då säger vi att…hm… det blir din uppgift för veckan eller något - langa fram ett klipp på ditt program för det här vill jag också se! ;)

Yessica
0

Igår vad det lydnad. Sting 154p i 2an och Pippi 137p i ettan. Sting gjorde helt okej ifrån sig. Vi måste lägga mer krut på ställandet i inkallningen! Hon har tappat bort sitt fina ställande. Rynkar på näsan Snyft! Men en 10a på rutan blev det och andra helt okej poäng. Pippi fick hjärnsläpp på platsliggningen, hon kliade sig och sen undrade hon var hon skulle göra. Så hon gick upp till mig. Suck. Nollade sen läggande u. gång också. Nöjd ändå med dom andra momenten. Glad

Idag var det utställning och agility på Vallentuna BK. Sting inoff utställning HP och BIM! Pippi officiella agility1 (18.54 fel) och hopp 1 (10 fel, kände bra!).

Nästa tävling: 19/9
Var: Tierp BK
Klass: Agility & hoppklass 1 (large)

Ha en bra dag!

TinaH
0

Nästa tävling: 10-10-10

Vart: Helsingborgs BK
Hund: Ringmaster Good Boy

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Yessica
0

Oj inte hunnit med att vara här inne. Pippi fick massa fel i agilityklassen i Tierp och disk i hoppklassen där.

Men idag tävlade vi lydnad. Pippi 150.5p i ettan med nolla på läggande u. gång. Men 10a på platsen! Sting slog till med klassvinst på 168p och därmed andra 1a priset i hamn i tvåan! Skrattande

Nästa tävling: 3/10
Var: Skarpnäck HU (plats: SSBK)
Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi" & LP1 Don Fido's Soulsting "Sting"
Klass: Lydnadsklass 1 (Pippi) & Lydnadsklass 2 x2 (Sting)

Ha en bra dag!

BrightGloria
0

#71 Grattis Yessica!

//BrightGloria
- Hemsida

Yessica
0

#72 Tack! Skrattande

Ha en bra dag!

Mickvor
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#68, Jag svek min uppgift hehe…rymde iväg till Prag :P Har fortfarande ingen bra film på hela programmet, och det jag har som tyvärr bara visar den första halvan och knappt det gick inte att ladda upp :/

Ni får en kort film med blandade freestyleklipp istället :)

(och förlåt om det här inte direkt har med tråden att göra)

Yessica
0

#74 Men guuuuh vad ni är DUKTIGA! Jag är INTE förvånad att ni vunnit så mycket! Shiet! Helt mållös! Förvånad Skrattande

Ha en bra dag!

BrightGloria
0

Nu ni, har jag och Zelda debuterat i lydnaden!
Vi skrapade ihop 141.5p :D
Jag är faktiskt jättenöjd eftersom vi bara tränat i 2 månader Skäms. Det blev liksom en impulisiv tävling. X)

Nästa tävling vet jag inte än…

//BrightGloria
- Hemsida

Workingdog
0

Nästa tävling: 3/10 (DM)
Var: SSBK
Klass: Ag och Ho

/Mvh Jennifer

Cerrolyn
0

#76 Grattis

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

Fyra starte i dag i lydnad…

1A 153p (nolla platsen)
1B 134p (återigen nolla platsen)

2A 128p
2A 163p KLASSVINST!

WihooO! Sting kan nu tillägga LP2 på sitt namn! 7 officiella starter hann vi med i 2an! Skrattande

Nästa tävling: 10/10
Var: Springerklubben (plats: Bro-Håbo BK)
Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi" & LP1 LP2 Don Fido's Soulsting "Sting"
Klass: Lydnadsklass 1 (Pippi) & Lydnadsklass 2 (Sting), kör en sista start i 2an med Sting vi är ändå anmälda.

Ha en bra dag!

Mickvor
0

#79, STORT GRATTIS!! :D

TinaH
0

Har precis kommit hem från en tävlingsdag på Helsingborgs BK.
Vädret var under all kritik, frösen om fötterna är man.
Men vad gör det…. 163.5P, 1a Pris och 7 placering.
och Boy kan lägga till titlen LP1. :-)
Mattes snuttis var så duktig idag!! ?

Mvh TinaH

[Ebfotograf]
0

Det blev inget resultat på dagens tävling, bara disk ;)

Men är väldigt nöjd! Målet var att han skulle vara kvar på banan och det var han :)

Yessica
0

#81 Grattis!

Det blev ingen tävling för oss den 10/10. Jag var sjuk.

Nästa tävling: 24/10
Var: Bro-Håbo BK
Klass: Lydnadsklass 1

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 83

Tack så jätte-mycket!! Skrattande

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Grattis Tina.

För oss gick det inte bra idag. När nästa blir vet jag inte.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

# 85 TACK! Skrattande

Mvh TinaH

TinaH
0

Nästa tävling: 14/11

Var: Söderåsens BK

Hund: LP1 Ringmaster Good Boy

Klass: Lydnadsklass 2 Debut!.

Vi får se hur det går…men någon gångska vara den första. Glad

Mvh TinaH

Yessica
0

Jag och Pippi tävlade idag. Hon gick kanonbra och låg kvar på platsliggningen! Slutade med 180,5p och till och med klassvinst! Skrattande Äntligen satte hon alla momenten på samma tävling! Hennes första 1a pris alltså. Skrattande

Nästa tävling: 7/11
Klass: Lydnadsklass 1

Ha en bra dag!

TinaH
0

Stort Grattis Pippi o Yessika!! Skrattande

2an som gäller nu….eller? Flört

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Grattis

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

#88 Tack! Vi kör mot Lp1 först.

#89 Tack!

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 91

Aha….jag trodde det var sista gången i Lk1 :-)

Mvh TinaH

Yessica
0

#92 Nej, det var hennes första 1a pris. Det här är ju min unga hund. Flört Som haft lite myror i brallan under platsliggningarna. Haha!

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 93

Aha!!…men myror i brallan är kul och ha….men kanske dom kunde välja RÄTT tillfälle och hadet på… Tungan ute

Mvh TinaH

Yessica
0

#94 Haha, ja exakt!

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 95

Jag ska ut och tävla den 14 första gången i 2an, helt kravlöst.
Jag har inte ännu tränat dold platsliggning, så det kan gå preciiiiis hur som helst…..

Å min lilla "Fjomp-hund"…tja….får säker massor med mtrstackar i rumpan…jag skulle bli förvånad om han inte får det i allafall…Glad

Mvh TinaH

Nikkis
0

Jag ska starta i LK2 för första gången nu på Söndag på Tyersö BK.

Sen har jag ett Appellspår som jag är anmäld till den 28 Nov, tveksamt att vi kommer med då det är årets sista här i trakterna.

MEN, en annan tävling som vi garanterat kommer komma med på är Appell Rapporten i April!!!! SOOOOOM Jag längtar! =D

Hunden som ska tävla är givetvis samma hund som alltid, Nero. =)

Cerrolyn
0

Årets sista tävling blir troligen KM i lydnad den 20 november på hemma klubben (Växjö Bk). Då är det klass 2 som gäller och hunden är då Ceasar.

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0

Vi drar till Rättvik i helgen och tävlar agility! Ska tävla 4 lopp om dagen lördag- söndag! Ind. klass 3 och lag! Sticker om en timme så nu ska jag packa det sista! Skrattande

[Jemla]
0

Hej och hå… en rolig helg men med mycket disk! Felix har mkt bättre fart när vi tävlar i ridhus jämfört med på sommaren, så min tajming var inte alltid på topp på de kluriga klass 3-banorna. Vår debut i hopp 3 slutade på hela 35 fel (hehe), men vi kom runt! Flört 

Mkt mer nöjd med lagloppen! I lördags gick vi "felfritt" (trodde jag) förutom att han hade sneddat över långhoppet så vi var diskade… Jättenöjd med det loppet iaf! Igår avslutade vi med ett lopp med en vägran (gav oss några tidsfel också) och ett felfritt med ett par tidsfel, Felix skulle stanna helt på kontaktfältet hade jag bestämt!

Jättenöjd ändå med helgen, vi har gjort många bra saker trots diskarna… bland annat många fina svängar varav några Jaakko (som vi lärde oss för 1½ vecka sen)! Hem och träna vidare!

Nästa tävling blir den 26 november, klass 3 i Knivsta. Glad

Cerrolyn
0

Vad är Jaakko?

**MVH Cerrolyn

Nikkis
0

*Hyperventilerar*

VI KOM MED PÅ ÅRETS SISTA APPELLSPÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag typ DÖR av nervositet just nu!!

28 November är det på Gnesta BK.

Cerrolyn
0

Lycka till.

Men då blir det ju lägre rapport sedan då.

**MVH Cerrolyn

Nikkis
0

Tack! =D

Ja om vi blir uppflyttade ja. ;-)

Är visserligen redan anmäld till app.rapport i vår, så vi får se hur det blir.

Är jätte nervös nu för jag har inte spårat alls sedan vi började med Rapporten, vilket är flera månader.
Så det känns sådär lagom kul, nu ligger det snö på backen också så får åka och kolla om det smält bort på ngt fält eller skog.

Spåra kan han ju men han markerar inte alltid apporterna, då jag visst råkat göra så att spåret är mer värt än dom. Så nu måste vi träna massor!

Sen har jag inte heller ngt ordentlgit FFG…

Så ja, en hel del att träna på nu, har 2 veckor på mig, haha. ^^

Yessica
0

Asså Wooooow! Pippi gjorde det igen i söndags (7/11). 177,5p och alltså ett andra 1a pris! Det blev en 2a placering! Men Lp1 får vänta till våren då det knappt finns tävlingar kvar nu och jag hinner inte träna i och med praktik med långa dagar. Glad

Nästa tävling: 26/11
Hund: Lp1 Lp2 Don Fido's Soulsting "Sting"
Klass: Agilityklass 3 & hoppklass 3

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

Blir inget KM för oss då det är inställt.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

Pajasen Boy har Debuterat i LKII!! Glad Han fick ett glädje-fnatt mellan 2 moment och där rök helheten…..

sedan så inkllningen med ställande så glömde han stanna….

Men jag är helnöjd, han låg kvar på den dolda platsen, detta var andra gången han låg med dold förare.

Poäng för dagen: 139,5
3Pris och 5plac.

Vill ni läsa resultaten finns dom här.

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Grattis, men kunde du inte skriva av istället för att scanna, syns ju inte vad det står.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

# 198

Tack! :-)
det är knappt man ser det som det står i orginal heller =)

Mvh TinaH

TinaH
0

Nästa tävling: 11/12-10
Vart: Höganäs BK
Klass: LKII
Hund: LPI Ringmaster Good Boy

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Nästa tävling: 15/4 -11

Var: Växjö Bk

Klass: Lydnad, elit

Hund: LPI LPII LPIII Andhämtningens NB Carl Gold "Ceasar"

**MVH Cerrolyn

Mickvor
0

Woopwoop! Rut och jag tävlade i AFC-finalen i klass 1 igår på Stockholms Hundmässa och VANN! Är så otroligt glad :D Trots några missar lyckades vi få ihop hela 97 poäng (en av domarna gav oss 99,50 p.!!). Det är helt galet, vi har aldrig fått så mycket poäng tidigare. För vinstpengarna ska vi nog gå någon rolig kurs eller åka på ett freestyleläger… så himla kul! Underbaraste underbaraste Rut, trots att hon aldrig varit i en liknande miljö förut så var hon sjukt duktig. Nu har vi gjort allt man kan i klass 1, dags för klass 2! :D

På bilden: Vinnare  klass1 , klass 2 och klass 2

[Ebfotograf]
0

#112 - GRATTIS, GRATTIS! Det är stort! GRATTIS!! :D

Workingdog
0

GRATTIS Mickan :D Guuud vad roligt :D

/Mvh Jennifer

[Empisen]
0

#112 Guud vad kuul! Stort grattis! :D

Cerrolyn
0

Kan absolut inget om den grenen men grattis för vinsten.

**MVH Cerrolyn

Hannasjessie
0

Nu när vi tog Pinne på vår debut laddar vi åter igen till 2011! :D

NÄSTA TÄVLING:

Klass: Agilityklass A, Hoppklass B
Vart: Tibro
När: 29 januari
Övrigt: Inofficiell

| - Russellbus.se

Mickvor
0

#113-116 --> TACK!! :D

Cerrolyn
0

Låser denna då det finns en ny tråd.

**MVH Cerrolyn

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer