Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterträninginlärning
Läst 1623 ggr
Nikkis
0

NY - Träningsträff i Sthlm

Det har varit en lång och kall vinter men Nu är Sommaren Äntligen häääär och vi är några stycken som tycker det är hög tid för en Ny träningsträff!Skrattande

Nu finns det INGA ursäkter såsom Kennelhosta, dåligt väder, skola(/jobb) eller hundar som inte är igång.Flört

Så, vilka är på för att träffas för att träna, fika och snacka hund?

Ni som är på, när kan ni ses - vardag eller helg?- och hur "långt" är ni villiga att åka?

Några som kanske vill och kan ses redan Nu till helgen?

Vi som hittills ska med är;
Nikkis IsabelleA MaddePadde

[IsabelleA]
0

Som jag skrev på Hundar iFokus så kan jag till helgen. Dock inte på Fredag.

Hannasjessie
0

Tyvärr för långt bort :(

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

Elcyion
0

Jag skulle vara intresserad, beroende på var det är och när. Har ingen hund, men just för att lära mig mer, och kunna snacka hund efteråt :) Jag kan tyvärr inte nu till helgen, men är jag välkommen utan hund, hakar jag gärna på en annan gång :)

Medarbetare på jack russel terrier

tsset
0

#3  Självklart är du det! Behövs alltid en extra hand här och där, eller kommendering eller liknande. :)

Elcyion
0

*weee* Bor lite norr om Norrtälje. Träningar här uppe har jag lättare för att haka på. Träningar nere i Sthlm är värre, eftersom jag ofta måste hitta kattvakt först. Men det är inte omöjligt med lite framförhållning.

Cerrolyn
0

Hmm OM jag är hos Knivsta och ni har träff så kanske jag kommer med.

**MVH Cerrolyn

Nikkis
0

Precis som Tsset skrivit så är ALLA välkomna! =P
Det blir inget nu till helgen, men tisdag den 6e samt lördag den 10e (på SSBK - Sthlms Södra BK) är inplanerade för träff, kan du någon (kanske båda?) av dessa dagar - så är du Varmt välkommen! =D

Åh, Hoppas, Hoppas att du du är i Knivsta då! =D

Cerrolyn
0

Blir ingen Knivsta denna månaden i alla fall.

**MVH Cerrolyn

[Empisen]
0

Jag är med om jag inte ska någon annanstans.
Är det stället mitt ute i ingenstans igen??? xP

Nikkis
0
Elcyion
0

#7 Nu vet jag var den ligger. Det är ju cykelavstånd från pojkvännen Skrattande Såg skylten när vi var ute och badade när jag var nere på semester i förra veckan.

Nikkis
0

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ???

Vad sägs om en träff då?!

[IsabelleA]
0

Jag kan på Lördagar ;D

Yessica
0

Jag kan inte den här veckan. Har redan planerat den här veckans träningar. Måste göra det för Stings ryggs skull. Så hon får sina vilodagar och så. Nästa vecka jobbar jag 9-13 mån-lör. Sen är det ont om lediga helger för mig… Då det är tävlingar i princip varje helg faktiskt…

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

tsset
0

Ja alltså denna vecka är ju …."lite" fullbokad. Gånger 2. Haha!

Skulle väl vara nästa lördag isf, eller annan dag. Nästa vecka är ganska lugn än så länge, men å andra sidan kan det ändras på någon minut…

[Empisen]
0

Nästa helg skulle eventuellt fungera för mig.. ;)

Nikkis
0

**Okey, jag gör ETT SISTA J*VLA FÖRSÖK NU!!!!!!!!!!!
SEN ger jag upp!

**

**VILKA är med på en träningsträff?!
**

Är det inte dax att ni aktiverar era hundar eller? Passa på att utnyttja störningen och den nya miljön och lär känna nytt folk än att  'ensamma' dega på hemmaklubben!

Ni som velar men ändå vet med er att ni inte kommer - låt bli att svara. ENDAST NI som faktiskt VET att ni KOMMER kan göra sig det "besväret" att svara. ;-)

[Empisen]
0

#17 Haha, man kan faktiskt aktivera hundarna endån…

Jag tycker det är så långt till den där klubben, men i helgen är jag faktiskt ledig. Jag ska vara hundvakt åt Hugos brorsa, men han kan lika gärna hänga med..

JA jag kan i helgen! xD Om det nu blir något…..

[IsabelleA]
0

Ja kan!

monicany
0

kan inte komma just nu då min tös har gått i löp och är allmänt odräglig!!

Nikkis
0

Svarar alla:

Vi behöver inte ses på just SSBK! Finns ju fler klubbar! =D

Vi har ju Sthlms Avdelningen (I Kista), vi har Solna-Sundbyberg BK och mååånga mååånga fler.
Jag har bil nu så jag kan ta mig typ "vart som". Kan även ha med mig en passagerare med hund, gissar att det isåfall blir IsabelleA med Ben då vi bor såpass nära varann, eller vad säger du Isabelle? =P

Monicany: Odräglig för Dig eller tänker du på oss med hanar? ;-)

Så gott folk, när Kan ni ses?

[IsabelleA]
0

#21 Ja, låter najs att få åka bil Oskyldig

Nikkis
0

Okey, eftersom ingen har varit det minsta aktiv med att försöka få till en träff så tänker jag inte göra mig till ett åtlöje som försöker.

Så, jag tackar för mig och ni som känner mig privat - Vi kan ju som vanligt ses och träna. ;-)

Yessica
0

Haha, har inte hunnit svara här (haft fullt upp!), och kommer ha rätt fullt upp framöver. Men vi kan ju stämma träff om det skulle passa senare Flört

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

tezzla
0

är inte detta aktuellt längre i framtiden? vi bor i hälsingland med åker gärna ner på en träff, jag är helt ny inom lydnad mm, har nyss börjat med lite moment i klass 1 med min jack russel på 15 mån, jag skulle gärna träna med störning och få tips och råd av kunniga eftersom jag skulle vilja tävla om jag lyckas motivera min vrånga lilla terrier, men då måste det vara en helg om det ska passa oss

Nikkis
0

Vad kul att du visar sånt intresse för en Ifokus-träningsträff. =)

Men som du säkert kan läsa i tråden så verkar det inte finnas något seriösare intresse av de andra medlemmarna, så jag tror inte att det blir av.

Jag ids iallafall inte försöka få ihop något när ingen annan härifrån vill, jag förlitar mig inte på sånt folk - för då blir det ju aldrig träning av - utan tränar då med min egna grupp.=)

Men om du vill få hjälp med lydnaden osv, har du ingen BK nära dig som du kan åka till?

tezzla
0

jo vi har en här i stan och jag har även kennelklubben, men det är alltid kul att åka och träffa nytt folk och hundar, vi är alltid neråt sthlm på andra hundträffar, vi brukar vara i hellasgården, tråkigt med dåligt intresse efftersom det är en bra möjlighet att få tips/råd med träning i helhelt, vi brukar ha lite alltiallo när vi har träff, lydnad, prova på lite weight pull, utställning mm, vi tränar efter önskemål, jag brukar hålla i träffar neråt eftersom intresset tyvärr är litet här uppe med

Nikkis
0

Jo lite tråkigt men man kan inte tvinga folk heller, och det är ju ingen förlust för t.ex Mig då jag har mina riktiga träningskompisar. =)

Vi hade ju en del träffar förrförra sommaren och då var itnresset stort, men vet inte varför det blivit såhär.

Nåja, har du vägarna förbi Sthlm och vill ses och träna hund så är det bara att PM:a så kan vi säkert få till något med min grupp. ;-)

tezzla
0

tack ,det uppskattas =)