Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterträninginlärning
Läst 1435 ggr
Cerrolyn
0

Lite hjälp...

Min nästa artikel kommer att handla om "Stå, sitt & ligg under marsch". Detta är en utveckling från de undre klassernas "Ställande under gång", "Läggande under gång" & "Sättande under gång".

Men jag tänkte göra lite annorlunda. Jag kommer göra som i de andra två använda Ceasar och visa hur jag har gjort, MEN jag vill ha hjälp med att visa just "Ställande under gång", "Läggande under gång" & "Sättande under gång" från en tävling, helst då 10or men minst 8or. Allt för att nybörjaren ska få en bra bild av hur momentet ser ut.

Om filmen finns på nätet så vore de det bästa och bara ge mig en länk.

Vad som blir härnäst vet jag inte, men då uppdaterar jag denna tråd…

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Ingen?

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Verkar som att jag kommer att bli tvungen att använda mina egna filmer ändå. Jag ska snart börja editera inlärningsfilmerna nu så troligen kommer artiklen upp ikväll eller imorgon.

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

Sorry, har haft fullt upp i och med att jag börjat skolan nu. Jag kollade igenom våra betyg och Sting har ett ställande u. gång som vi fick 9,5p på. Vill du ha filmsnutt? Har ju bara från hela tävlingar upplagda.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Cerrolyn
0

Kan du inte länka till den i den tråden?

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Nästa moment jag kommer att ta är appotering och vill ha hjälp med följande:

* En beskrivning av hur man lär in 1ans appotering.

* Film på 1ans, 2ans, 3ans (hopp och träapport samt metallapport), elitens (hopp och metallapport och dirigeringsappotering).

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

#4 Länka till filmen? Ska jag ta ut det momentet bara kanske först?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Cerrolyn
0

Ja tack

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Ingen som vill/kan?

**MVH Cerrolyn

tsset
0

Har ju inte startat än så kan inte bjuda på något jag med säkerhet vet går hem hos domarna så att säga..

Apporteringen finns det ju hundra sätt att lära in på, både bättre och sämre sådana så det känns svårt att skriva ihop något där… blir ju väldigt individuellt känner jag, eller?

Cerrolyn
0

Alla de artiklarna jag skriver om är ju inviduella. Flört Dvs så som jag har gjort.

**MVH Cerrolyn