resultat lydnads klass munkforsbk
Leia och jag tävlade för andra gången lydnads klass 1. Och denna gången skrapade iv ihop 114.5p och därmed 3e pri soch en andra placeringn i klassen :D underbart. Förra tävlingen fick vi inge pris för vi hade för lite p, väldigt stoor förbättring denna gången och vi hade kul på planen. Med glädje och massa energi!!
idag har vi höjt oss ist för att sänka oss i botten, grattis till oss. Jag har inte slutat le än, Leia ligger och snarkar i korgen och jag sitter här och tittar på våran pokal ^^
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Grattis!:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Stort grattis! Vad kul! :D
Super grattis, men nu är jag nyfiken på vilka betyg ni fick.
**MVH Cerrolyn
Jag är ledsen över platsliggningen för den har hon alltid varit säkrast på, men så blev den förstörd förra gången vi tävlade. Det var en annan hund som började leka runt Leia för att få igång henne. Så vi tränar och tränar, nästa gång tar vi den!
- platsliggande 0
- Tandvisning 10 (10)
- Linförighet 8 (32)
- Läggande 0
- Inkallande 6.5 (19.5)
- Ställande 7.5 (22.5)
- Apportering 5 (5)
- Hopp över hinder 9 (18)
- helhetsintryck 7.5 (7.5)
Summa: 114.5P
3e pris. 2 placering.
Efter denna tävlingen har jag hopp, förra gången vi tävlade gick allt åt helvete. Leia har aldrig tyckt om att ligga ner i gräs, det sticks och är blött osv. Men vi jobbar på det och vi kommer ixa det! Och jag ska träna på olika apportbockar. För hon tycker många apportbockar är äckliga. Men linförigheten är sååå grymt nöjd med, hon var liksom med mig. Helt underbart. Jag tränar hårt på att få henne att visa sin energi på planen för hon tcyker det är läskigt att domarna står och tittar på henne. Så jag ska träna mycket bland okänt folk när dom står och bedömer henne.
har mycket att träna på men snart så :D
Vad exakt gjorde hon på platsen? Gick hon upp till dig eller vad? Backa regält i din träning där och ha gärna kända hundar som jävlas med henne när du tränar det så hon lär sig att ligga ändå.
Betyg 8 på LF är ju helt kanon, och bilden är såååå fin. Vill hon inte ligga alls i gräset? Mitt tips är att du ta ett läggande varje dag i alla väder så hon lär sig. Vad var det på inkallningen som drog ner det? Apporten kan ju vara lite si och så när det gäller andras apporter, där är träningskompisar kanon då man kan låna deras och bli kommenderade.
Jag tycker att betygen ser kanon ut och är säker på att ni snart tar det.
**MVH Cerrolyn
Hon tittar på hundarna/människorna runt sig på platsliggningen, sen tittar hon på mig och sätter sig upp sen ställer sig upp. Tittar på den andra hunden, då sa tävlingsledaren att jag skulle kalla in hunden. Så jag vinkade in Leia med tecken inte ropade. Är så stolt över henne att hon inte gick fram och störde den andra utan kom till mig. Hon gör inte alls så på träning, men jag tror hon har föknippat det med vibbarna som jag har och en sådan sitution. Att nu ska vi leka. Det är bara att träna olika platser/människor/hundar osv.
Jaa jag är så glad och nöjd ööver våran LF. Jo hon vill ligga, ibland när hon känner för det. Men inte i gräs som är blött.. Ja jag tränar på det lite men ofta :) Men tack för tipset! ska köra på det.
I inkallningen så ropade jag in henne som vanligt, hon har sån fart i inkallningen annars. Så kommer hon i jämn höjd med tävlingsledaren och bara saktar ner farten och sänker sig. Min kompis sa att hon visade dämpande signaler till honom. Han var inte så glad verkade det som, leia märkte väll det. Så lunkade hon sedan vidare till mig. Jag kommer inte ihåg ifall jag sa fot när hon kom till mig. Men det står att jag hade ett DK. ?
Jag är super nöjd med betygen eftersom vi fick 85p förra gången vi tävlade. Sån himmla förbättring :D
Du SKA vara nöjd oavsett vad du får för slutpoäng så ska du hitta de där bra momenten och leva på det.
Finns endel att träna på hör jag, men det är ju det som är det roliga. 
Detta med TL är något du måste träna på, man kan inte ta för givet att hundarna gillar alla.
Lycka till!
**MVH Cerrolyn
#7 TL??
Jag är super nöjd, ja träningen blir bara roligar efter en tävling för då vet man vad man ska träna på :)
TL = Tävlings Ledare (den som säger det du ska göra)
**MVH Cerrolyn
#9 haha smart!
Jo det e sant, men Leia har varit med om en sak som hon aldrig kommer att glömma. MEn vi jobbar såklart på det :)
Grattis!