Medlem i SHU?
Någon här inne som är medlem i SHU (Sveriges hundungdom)?
Blev medlem där idag, och fick då bli medlem i 2 klubbar till i priset av ett, tänkte börja träna agility och sedan eventuellt börja tävla om det går bra för mig och Nemo
Men är väl mycket man ska kunna innan dess, antar att jag får läsa mycket om hur det går till o.s.v…

Ja, jag är medlem där. Har medlemskap i lokalklubben Knivsta HU och sen rasklubben briard (SBK alltså, så betalar halverad medlemsavg till min bk jag tävlar för).
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#1 Okej, kul! Jag blev lite förvirrad när jag läste allt det där "3 i priset av ett" blir jag automatiskt medlem i SBK? För jag måste vara medlem där för att kunna använda grejerna på VBK (väsby brukshundsklubb)..
Yes, jag är medlem i SHU och har SBK som min specialklubb.
Nej,som jag förstår det så blir man medlem i SHU, SKK samt en valfri klubb. Då kan man välja SBK som specialklubb - vilket jag gjort.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
#3 Aha, jag kunde bara välja en av SBK´s lokalklubbar, då valde jag väsbys då.. Men då kanske jag är medlen i SBK… Jag vet inte xD
Yepp, är med i SHU och BBK.
Då har du medlemskap i SHU, SKK och SBK.
Men börja grina då!

Jag är medlem i SHU och THU ( Tyresö Brukshundsklubb)
#6 Oki, vad bra ^^
Kul att så många är med där 
Jag är medlem i SHU, SBK och KBHK (Kungsbacka Brukshundklubb)
ska bli medlem där alldeles strax! :D
Jag är medlem i SHU, SBK och SKK :)
Mvh Hannasjessie. :)
Fast, SKK är man väl bara medlem i tills man blir 18? Sen försvinner det tyvärr… jag han med ett halvår, haha!
Jag kör SBK som specialklubb, det blev liksom billigare att betala bruksundklubben där och helt medlemskap i SSRK vid sidan om, än att ta med SSRK via SHU och betala fullt på brukshundklubben… var det någon som hängde med där nu? 
#12 Haha, jag hände helt och hållet med
Det finns SHU klubb nära kista, det är där jag är medlem om man säger så, hur ser det ut där? Finns det agility saker och sådär som man får använda sig av?
Är det Stockholms Hundungdom du menar?
Men börja grina då!
#14 Precis :)
Det finns en hinderpark, stora fina planer och en klubbstuga, ett hus för toalett m.m. Jättefin klubb!
Men börja grina då!
#16 Härligt! Nu väntar jag bara på mitt "medlemsbevis" så kan jag snart åka dit och träna :)
Jag har varit medlem sen ehh… typ 2000-2001 tror jag.
Satt med i styrelsen för Täby HU ett antal år innan klubben fick läggas ner, sen 2008 tävlar jag istället för Österåkers HU.
Jag är via SHU medlem i SSRK också. Funderade på SBK men för min del räcker medlemsskapet i HU tills jag fyller 25, eftersom man ju ändå får träna, gå kurser mm hos alla brukshundklubbar.
Är även medlem i Springerklubben men den får jag betala för…
#18 hum… men hur funkar det med medlemsskap på brukshundklubbar då? Är medlemsskapet i SHU tillräckligt för delmedlemsskap på klubbarna eller blir det fullbetalande som gäller då man inte är medlem i SBK via SHU? Den där delen fick jag aldrig ihop fast att jag frågade, så därför vart det SBK istället för SSRK…
Medlemsskap i rasklubbarna är snordyrt, men jag läste faktiskt någonstans att det funderades på att bli en gemensam avgift för SSRK och rasklubbarna eller något sånt. Skulle uppskattas! Blir så rörigt med så många olika…

#19 jag är medlem i SHU och sen Tyresö HU men jag får ju fortfarande gå kurser osv hos Tyresö BK :)
#20 Visst är det så, jag tänkte mer på om man vill bli medlem på någon eller några brukshundklubbar - behöver man betala för SBK-biten(fullbetalande betalar ju till SBK och klubben, medan delbetalande bara betalar klubbiten då de redan betalat för SBK genom annan klubb) eller är SHU tillräckligt?
#19 Jag fick svar på frågan då jag skulle gå en kurs på en BK och hade betalat in delmedlemskap. Då ringde kassören upp mig och sa att så kunde jag inte göra, men hon visste inte hur vi skulle göra så hon kollade med SHU. Enligt punkt 7 (tror jag det är) bland medlemsvillkoren står det att man får vara med på kurser och aktiviteter som BK anordnar. Jag kan inte tävla i deras KM men får vara med på allt annat.
Alternativen är då alltså att antingen bara vara medlem i SHU eller att bli fullbetalande i SBK också (tja, eller välja den som specialklubb), alltså var inget delmedlemskap möjligt. Men jag skippar gärna deras KM om jag får vara med på kurser & aktiviteter utan att behöva betala medlemsskap - och får då dessutom SSRK!
Mycket praktiskt spec. när man bor i Stockholm, för då kan jag gå kurser på flera olika klubbar - perfekt miljöträning på köpet! 
#22 Där ser man! Innebär "allt annat" träningskvällar, användning av klubbens hinder, apporter osv också?
Usch så snurrigt allt är egentligen!

#22 Jaha! Varför ska allt vara så snurrigt med medlemskap…?
Jag är medlem i SHU som sagt. Där valde jag Knivsta HU som lokalklubb eller vad det nu heter. Sen Briardklubben och eftersom den är ansluten till SBK fick jag alltså mitt SBK-medlemskap där. Men jag betalar halvmedlemsavgift till Bro-Håbo för att jag tävlar för dom och så.
Sen vad jag förstått det som så får man träna på andra BKs planer bara man är medlem i någon brukshundsklubb. Men agilityn brukar vara lite skillnad. På Bro-Håbo måste man vara medlem för att få träna på hindrena. Sen har jag hört att ska man gå kurs måste man vara med i den klubben… Så jag hänger inte med på vad du menar Jennie…?
Haha, som sagt. Det är så krångligt allt ihopa!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Yessica - det har jag också hört! För att deras försäkring ska gälla eller något sånt… hum, något att ta upp i nästa Hundsport/Brukshunden eller så kanske? För att reda ut härvan, det går liksom inte ihop för mig att man ska få delta på alla kurser fast ändå inte!